Horizontale (handdoek) radiator

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
In m'n nieuwe huis wil ik de badkamer verbouwen waarbij er een ligbad in komt en eigenlijk de enige praktische (estetische) plek waar een (handdoek) radiator kan komen is boven het ligbad. Nou zou ik het wel mooi en praktisch vinden als dit een horizontaal model wordt die ongeveer de gehele lengte van het bad beslaat (170cm). Deze modellen blijken echter zeldzaam! Misschien ook met een technische reden, dat weet ik momenteel niet.

Alleen als design radiator kan ik modellen vinden die horizontaal lang zijn en verticaal kort. Wat voorbeelden:
http://www.design-radiato...ri-alice-horizontaal.html
http://www.design-radiato...opolitan-horizontaal.html
https://www.designradiato...g-woonkamer-badkamer.html

Nadeel is dat er een prijskaartje aan zit, en dat ik ze niet in een showroom kan bekijken. De vraag of iemand wellicht nog wat meer tips heeft voor horizontale radiatoren! En wellicht weet iemand ook waarom de 'standaard' handdoek radiator niet als horizontaal model wordt gemaakt?? Maatwerk is wellicht ook een optie, maar ook tegen een prijs verwacht ik dan.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hang een 'verticale' handdoek radiator horizontaal op en je kan er alsnog wel 3 handdoeken op kwijt. En anders neem je er een met verticale spijlen (welke horizontaal zijn als je 'm horizontaal ophangt), dat maakt die radiator niet uit verder. In het slechtste geval moeten de ophangbeugeltjes iets aangepast worden, maar dat lijkt me sterk.

En waarom er geen/weinig gemaakt worden is simpel: weinig vraag naar, meeste badkamers hebben een hoog klein raam en vrijwel volledig 'volgebouwde' muren. Daardoor heb je alleen verticaal wat ruimte.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:14
Zou dat werken, een radiator op z'n kant? Zijn ze niet op gemaakt nl...
Denk dat als je wat wil je zoals zelf aan aangegeven al snel in de categorie 'design'radiatoren zit.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan de meeste design radiators niet zomaar omdraaien tenzij is aangegeven dat dat kan. De stromingsbuis is daar niet op gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2015 21:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jaga heeft ze tot 1m breed, andere merken durf ik niet te zeggen. Heb er zelf ooit ook naar gekeken maar heb toch maar een smaller type gekocht. Breder ben ik ze toen niet tegengekomen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Anders hang je 2 of 3 korte naast elkaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:39
Heb je ook nagedacht over vloerverwarming als optie? Dat maakt je opties al meteen een stuk groter en als je toch volledig gaat verbouwen (incl. tegels neem ik dan aan), is het infrezen van vloerverwarming ook niet zo denderend moeilijk...

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Ik heb ook nog aan vloerverwarming zitten denken, maar vooralsnog is de insteek om de huidige tegels te behouden (wat mogelijk moet zijn volgens de aannemer). We hebben geen grote behoefte aan vloerverwarming en daar zit ook weer een kostenplaatje aan.

2, 3 korte naast elkaar lijkt me enerzijds ontzettend lelijk, en anderzijds vraag ik me af of je dat kunt aansluiten (er is nu maar 1 aan en afvoer).

@Bastien: check mijn linkjes, je hebt design radiatoren die tot 2 meter gaan.
Pagina: 1