Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onedrive 1 TB ruimte te traag vor echt gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 22:27
Ik heb sinds een paar dagen Office 365 Home. Elke gebruiker heeft 1TB aan opslag.

Klinkt heel mooi, maar is het wel realistisch te gebruiken?

Ik heb nu twee keer een poging gedaan een bestand van 5GB te uploaden. Gister moest ik het na 4 uren afbreken en vanmorgen een error. Vandaag weer een poging en nu na 8 uren(!) was hij op 85% en liep de computer vast. Kan weer overnieuw beginnen.

Ik heb een Glasvezel 50/50MB verbinding bij Xs4All. Ik vond Dropbox al erg traag, maar dit slaat echt alles. :-( Die 1TB krijg ik niet eens vol, al zou ik het willen.

Wat is er aan de hand? Is deze snelheid normaal?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga eerst naar www.speedtest.net en verifieer dat je daadwerkelijk de gegeven uploadsnelheid haalt. Doe je dat, dan wordt er op de server (dus bij Dropbox en 1drive) de snelheid beperkt. Zeer spijtig, maar het gebeurt nog steeds.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
Probeer je het via de browser? Daar kom ik ook niet boven de 6 Mbit/s uit, op een 100/100 Mbit/s lijn. Lijkt er dus op dat de ontvangende server het niet snel genoeg binnenkrijgt.

• honey
ShitHappens schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:30:
Probeer je het via de browser? Daar kom ik ook niet boven de 6 Mbit/s uit, op een 100/100 Mbit/s lijn. Lijkt er dus op dat de ontvangende server het niet snel genoeg binnenkrijgt.
Ja, ik probeer het via de Browser.

@Hero of Time: via Speedtest is mijn upload zo'n 65MB

Dit leek nu mooi, 1 TB ruimte, maar met zo'n verbinding is het nauwelijks functioneel, behoudens een paar .docx files syncen :-(

En dan vraagt Windows zich af, waarom het steeds slechter gaat

Zijn er nog tools of mogelijkheden om dit wel op een functionele snelheid te krijgen?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er niet een limiet van 2 GB per file en 5000 items per library?

• honey
Trommelrem schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:46:
Is er niet een limiet van 2 GB per file en 5000 items per library?
Nee, er is een 10GB limiet. Het bestaat uit een .rar met 10 items.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een upload van 65MB haalt bij een lijn van max 50MB (hoofdletters B) dan doe je of iets heel goed of je download niet van een internetserver maar een lokale cache. Haal je die snelheid ook bij een test buiten je eigen ISP-netwerk?

Al kan dat natuurlijk, leuk lijntje dan.

-

Probeer eens op een andere server te komen. (Geen idee hoe, maar kan vast).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• honey
F_J_K schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:00:
Als je een upload van 65MB haalt bij een lijn van max 50MB (hoofdletters B) dan doe je of iets heel goed of je download niet van een internetserver maar een lokale cache. Haal je die snelheid ook bij een test buiten je eigen ISP-netwerk?

Al kan dat natuurlijk, leuk lijntje dan.

-

Probeer eens op een andere server te komen. (Geen idee hoe, maar kan vast).
Dit had ik al vanaf het begin. :) Xs4All heeft een snellere upload dat waar ik voor betaal. Download is wel keurig 50MB. Probleem is dat het alleen via speedtest meetbaar is, want de meeste servers kunnen het niet aan.

Ik heb het geprobeerd met Google Drive. Deze is veel sneller. Het ligt gewoon aan Onedrive. Jammer.

Nu nieuw probleem: upload stop na een tijdje. Morgen maar eens bellen met Xs4All.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat F_J_K al zegt: betaal je voor 50Mbit of 50MB/s?

Ik vraag me trouwens af waarom je niet gewoon de officiele OneDrive Client gebruikt; die kan grote uploads netjes throttlen en er wordt meteen encryptie toegepast waardoor anderen ook niet kunnen ondervangen wat je naar OneDrive wil sturen.

Vind het raar dat je zulke problemen ondervindt; wij sturen op werk tientallen GB's per dag naar Microsoft Online (verschillende services incl. OneDrive) en echt 0 problemen hier.

Aangezien je betaalt voor Office 365 Home, wat zei de online of telefonische support van Microsoft van jouw issues?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 11-05-2015 22:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• honey
MAX3400 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:18:
Wat F_J_K al zegt: betaal je voor 50Mbit of 50MB/s?

Ik vraag me trouwens af waarom je niet gewoon de officiele OneDrive Client gebruikt; die kan grote uploads netjes throttlen en er wordt meteen encryptie toegepast waardoor anderen ook niet kunnen ondervangen wat je naar OneDrive wil sturen.

Vind het raar dat je zulke problemen ondervindt; wij sturen op werk tientallen GB's per dag naar Microsoft Online (verschillende services incl. OneDrive) en echt 0 problemen hier.

Aangezien je betaalt voor Office 365 Home, wat zei de online of telefonische support van Microsoft van jouw issues?
Ik heb een glasvezel lijn 50Mb/s (up en down).

De OneDrive client vond ik niet handig. We werken met 4 personen op 1 laptop (onder 1 account). Moet het nog verder zien hoe het werkt.

Nog niet gebeld met MS

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

honey schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:56:
[...]

Dit had ik al vanaf het begin. :) Xs4All heeft een snellere upload dat waar ik voor betaal. Download is wel keurig 50MB. Probleem is dat het alleen via speedtest meetbaar is, want de meeste servers kunnen het niet aan.

Ik heb het geprobeerd met Google Drive. Deze is veel sneller. Het ligt gewoon aan Onedrive. Jammer.

Nu nieuw probleem: upload stop na een tijdje. Morgen maar eens bellen met Xs4All.
Het verschil tussen MB en mbit is een factor 8, waar je snelheden waarmee alle providers slim adverteren natuurlijk de mbit/s is. 80mbit/s = 10MB/s, dus heb jij nu 50MB/s of (50x8=) 400mbit/s?

Heb je geen programma van OneDrive, á la Dropbox? Wellicht gaat dit via een andere server die het wel haalt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• honey
kuusj98 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Het verschil tussen MB en mbit is een factor 8, waar je snelheden waarmee alle providers slim adverteren natuurlijk de mbit/s is. 80mbit/s = 10MB/s, dus heb jij nu 50MB/s of (50x8=) 400mbit/s?

Heb je geen programma van OneDrive, á la Dropbox? Wellicht gaat dit via een andere server die het wel haalt.
Ik heb de Internet Smart glasvezel abbo xan Xs4All

Met Syncdriver was het ook traag. Zal nog eens kijken of er andere tools zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

honey schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:23:
[...]

De OneDrive client vond ik niet handig. We werken met 4 personen op 1 laptop (onder 1 account). Moet het nog verder zien hoe het werkt.
Lijkt me hoogst ontwenselijk; 1 persoon gooit per ongeluk een document weg op de laptop, het document wordt zometeen dan "onzichtbaar" ook weggegooid op OneDrive en na x dagen is er ook online geen backup meer.

Als je iets niet handig vind, dat kan maar het is een optie om een officieel pakket eerst te gebruiken (hoe onhandig dan ook) om te kijken of de werking van de service wel 100% in orde is.
Nog niet gebeld met MS
Lijkt me toch logisch om dat eerst te doen; ik dacht dat zelfwerkzaamheid/zelfredzaamheid belangrijker was dan het openen van een topic?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Op mijn 120/20 Ziggo abo gaat de onedrive website zo'n 6mbit/s en de app 12mbit/s. Nog steeds niet snel, maar wel iets sneller.

Ik zou verder aanraden om alle gebruikers een eigen account te geven en de OneDrive app te gebruiken. OneDrive synced op de achtergrond dus je hoeft daar niet op te wachten. Of natuurlijk Google Drive gebruiken als je die gewoon beter vind.
honey schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:58:
Ik heb nu twee keer een poging gedaan een bestand van 5GB te uploaden. Gister moest ik het na 4 uren afbreken en vanmorgen een error. Vandaag weer een poging en nu na 8 uren(!) was hij op 85% en liep de computer vast. Kan weer overnieuw beginnen.
OneDrive app gebruiken dus. Achtergrond sync gaat gewoon verder als je de PC opnieuw opstart of hij crashed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1