Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

extra modem + setup ivm slecht bereik binnenshuis

Pagina: 1
Acties:

• sallanche
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-11 14:11
Hallo,

Ik heb een nieuwbouw huis waar de muren (zeer)slecht het wifi signaal doorgeven.

Ik heb glasvezel van Caiway, en op de modem v/d provider in de meterkast op de beganegrond heb ik een Netgear jnr3000 gezet, waar ik een kabel heb getrokken naar de 1ste verdieping, waar een Netgear wndr4500 op aangesloten is.

Nou wil ik op de 2de verdieping de wndr4500 zetten en op de 1ste verdieping moet dan een nieuwe komen die 5gz draait en ac ondersteunt.
Naar de 2de verdieping ligt ook een kabel vanuit de meterkast.

Kunnen jullie me helpen te adviseren met welke router en hoe ik de 3 routers moet instellen, snap namelijk ondanks veel lezen niet veel van ap`s en dergelijke andere manieren van een netwerk maken :X 8)7

Uiteraard kan de positie v/d routers omgedraaid worden als de bijv de wndr4500 beter af is in de meterkast....

Alvast bedankt.

Ps: als deze info niet genoeg is dan hoor ik het graag.

Verwijderd

Er is maar één router in je netwerk. De rest zijn AP's (access points), die eigenlijk niets anders doen dan draadloos omzetten in bedraad. De rest wordt door de router afgehandeld.

Je kan wel eventueel een router als AP laten fungeren, maar beter is om een echte AP te nemen.

De prijzen en merken kunnen varieren van Sweex (el cheapo) tot Meraki / Aerohive of Ruckus, voor 1500 euro per AP.

Maar dat kan een overkil zijn voor thuis gebruik. Maar wel cool... Kan je "live" meekijken naar welek websites dochterlief zit te surfen....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 23:38 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Met haik01 ten aanzien van "één router". Afhankelijk van je budget kan het interessant zijn om een router als accesspoint in te zetten.

Informatie over hoe je dat doet:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Keuze qua routers (filter op basis van je wensen en kijk vervolgens naar de beoordelingen):
http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/

En als je dan vragen hebt...dan horen we het wel weer!

;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sallanche
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:37:
Er is maar één router in je netwerk. De rest zijn AP's (access points), die eigenlijk niets anders doen dan draadloos omzetten in bedraad. De rest wordt door de router afgehandeld.
Ije bedoelt bedraad omzetten naar draadloos toch? dat is wat ik wil n.m.
Alles is bedraad, en daar komt een router op die een wifi signaal geeft, alleen wil ik op de 1ste verdieping 5gh en ac ondersteuning hebben.

Verder merk ik ook dat als ik van mijn pc die op de begade grond sta en ik een film wil streamen naar de 1ste verdieping dat zeer traag gaat, ik doe nu de externe hd koppelen aan mn pc beneden, zet de film erop en dat duurt een paar minuten afhankelijk v/h formaat, en klaar, als ik stream happert het nogal.

Ik heb beneden 2 pcs staan, die via een switch gekoppe;t staat aan de jnr3000.

• sallanche
lier schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:52:
Met haik01 ten aanzien van "één router". Afhankelijk van je budget kan het interessant zijn om een router als accesspoint in te zetten.

Informatie over hoe je dat doet:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Keuze qua routers (filter op basis van je wensen en kijk vervolgens naar de beoordelingen):
http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/

En als je dan vragen hebt...dan horen we het wel weer!

;)
die beschrijving is duidellijker en snap ik nu omtrtent AP`s,dank :)

Qua router wil ik het bij netgear houden, heb alles verder ook van netgear, en het lijkt me beter om conflikten te voorkomen.
Zie dat ik uitkom bij de Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000).

[ Voor 4% gewijzigd door sallanche op 12-05-2015 10:18 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Je router op het glasvezelmodem doet dienst als router en wifi accesspunt voor internet toegang.
Vervolgens kan je de andere routers ook als het zelfde dienst laten doen door de WAN ingang van de andere twee routers te verbinden met de LAN ingangen op de eerste router. Vervolgens zou dat moeten werken. Heb ik hier ook zo gedaan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Gé Brander schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:57:
Je router op het glasvezelmodem doet dienst als router en wifi accesspunt voor internet toegang.
Vervolgens kan je de andere routers ook als het zelfde dienst laten doen door de WAN ingang van de andere twee routers te verbinden met de LAN ingangen op de eerste router. Vervolgens zou dat moeten werken. Heb ik hier ook zo gedaan.
Goede aanvulling en exact datgene dat haik01 en ik afraden. Bij het gebruik van de WAN poort van de accesspoints zal (uitzonderingen daar gelaten) creëer je meerdere gescheiden netwerken (dubbel NAT om precies te zijn). Verre van ideaal, ook al werkt het vaak wel redelijk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sallanche
Gé Brander schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:57:
dat heb ik nu ook, de router op de 1ste verdieping zo verbonden met de router in de meterkast. het blijft lastig om een film te kijken op de tv die aangesloten is op de router op de 1ste verdieping. ook het zoeken naar die map is elke x een 10 stapen plan, dat zou toch sneller moeten, toch?

• sallanche
lier schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:19:
[...]

Goede aanvulling en exact datgene dat haik01 en ik afraden. Bij het gebruik van de WAN poort van de accesspoints zal (uitzonderingen daar gelaten) creëer je meerdere gescheiden netwerken (dubbel NAT om precies te zijn). Verre van ideaal, ook al werkt het vaak wel redelijk.
ah oke, dat heb ik dus nu.

Wat bedoel je met verre van ideaal? is de verbinding dan trager,instabiel? of andere dingen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

sallanche schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:24:
[...]
ah oke, dat heb ik dus nu.

Wat bedoel je met verre van ideaal? is de verbinding dan trager,instabiel? of andere dingen?
Het is onhandig als je intern van een pc op de eerste etage naar een pc op de tweede etage wilt komen (via een share of andere opties). Als dat gewenst is dan zul je elke router (behalve die aan het glasvezel modem) als accesspoint moeten laten functioneren ipv router.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sallanche
Gé Brander schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Het is onhandig als je intern van een pc op de eerste etage naar een pc op de tweede etage wilt komen (via een share of andere opties). Als dat gewenst is dan zul je elke router (behalve die aan het glasvezel modem) als accesspoint moeten laten functioneren ipv router.
ah oke, tnxs voor de info :)
Pagina: 1