Torrent gedoogbeleid?

Pagina: 1
Acties:

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Voor Torrents krijg je in Duitsland fikse boetes en in Nederland was er dacht ik een gedoogbeleid. Echter, ik kreeg vanmorgen doodleuk een e-mail van m'n Internetprovider dat ik een illegale Torrent heb en ik afgesloten wordt als ik deze aanhoud of als het nog een keer voorkomt. Wablief? De bewuste Torrent heb ik maar gestopt, want tja... De overige torrents (allemaal legaal, o.a. Ubuntu 15.04) laat ik wel staan. Torrent (het protocol) is immers gewoon legaal. Maar ik ben wel nogal geschrokken. Ter info: mijn Internetprovider is een kleine (staat ook niet bij de vergelijkingsites). Ik overweeg over te stappen.

Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen hoe het nu zit. Is er wel of geen gedoogbeleid? Mag een Internet prodivder hier zomaar actie op ondernemen?

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:34

OB1

Misschien handig om aan te geven; welke provider heb je? En wat voor een torrent was het?

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43

Rmg

Nee geen gedoogbeleid, gewoon een downloadverbod sinds vorig jaar.

Dat de meeste providers niet handhaven maakt niet dat er een gedoogbeleid is.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Er was in Nederland een vorm van gedoogbeleid op downloaden. Bij torrents upload je per definitie ook en dat is altijd al illegaal geweest.

Wat trouwens wel interessant is, is om te weten waarom de ISP erover begint. Zijn ze benaderd door een rechthebbende of zitten ze zelf mee te kijken naar wat je allemaal over de lijn stuurt.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 18:17
Het is verboden. Punt. Kleine verspreiders zouden niet worden aangepakt. Maar ja welke garantie biedt dat.

Nu vraag ik mij dus af of je een kleine verpreider bent (wat is sws de definitie), want het klinkt mij alsof je deze torrent al tijden hebt aanstaan.

• Rmg
  • Registratie: November 2003

Rmg

pennywiser schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:47:
Het is verboden. Punt. Kleine verspreiders zouden niet worden aangepakt. Maar ja welke garantie biedt dat.

Nu vraag ik mij dus af of je een kleine verpreider bent (wat is sws de definitie), want het klinkt mij alsof je deze torrent al tijden hebt aanstaan.
Alleen brein heeft gezegd niet achter individuele downloaders aan te gaan. Maar het staat de auteur/copyright houder vrij om je (civiel) aan te klagen, dan brieven te sturen naar je provider.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rmg schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:48:
[...]

Alleen brein heeft gezegd niet achter individuele downloaders aan te gaan. Maar het staat de auteur/copyright houder vrij om je (civiel) aan te klagen, dan brieven te sturen naar je provider.
Het verschil met Duitsland is alleen dat er geen manier is om aan het adres van de downloader te komen en ze dus alleen aan de provider kunnen vragen iets aan hun klant te doen. In Duitsland kunnen ze via een of andere constructie aan je adres komen en krijg je een schikkingsvoorstel van 815 euro op de mat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01-2025
pennywiser schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:47:

Kleine verspreiders zou niet opgespoord worden door de overheid (teveel werk) en brein had ook aangeven dat ze niet achter de kleine verspreiders aangingen, maar er staat een studio niks in de weg om zelf actie te ondernemen (hoe ze aan de informatie komen blijft altijd de vraag).

Iedereen die vanuit een illegale bron download is per definitie strafbaar, of ze je gaan zoeken ligt eraan of er iemand is die het nodig vind.

• pennywiser
Dus om je vraag te beantwoorden: ja, een Internet prodivder mag hier zomaar actie op ondernemen.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
In Duitsland hebben ze al vele gepakt met het downloaden van Torrents 4000 downloaders in de week heb
ik begrepen. Ze hebben een advocaten-kantoor in gehuurd die nogal ambitieus te werk gaat.

De boete is 815-Euro voor de eerste keer :).

Nu gaan ze in Nederland aan de gang.

Bron: was op tv vorige maand weet niet meer welke zender.

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-02 19:44
VPN is tegenwoordig een must have. Ben wel super nieuwsgierig naar welke provider het is :)
Op den duur gaat dit ook in NL gebeuren op grotere schaal.

Officieel kunnen ze uiteraard actie ondernemen maar hier gebeurd dat niet tot nauwelijks.

[ Voor 23% gewijzigd door GSOD op 11-05-2015 17:03 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
RoaDHouse schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:58:
In Duitsland hebben ze al vele gepakt met het downloaden van Torrents 4000 downloaders in de week heb
ik begrepen. Ze hebben een advocaten-kantoor in gehuurd die nogal ambitieus te werk gaat.

De boete is 815-Euro voor de eerste keer :).

Nu gaan ze in Nederland aan de gang.

Vraag me af hoe ze dat in de praktijk gaan doen. Zoals al eerder gezegd: In Nederland krijg je niet zomaar een IP adres van een illegale downloader.
Een grote ISP zal daar ook niet zo snel aan meewerken omdat de klanten dan ineens hard wegrennen naar de concurrent. Een deel van de inkomsten van (bv) ziggo is afhankelijk van ons illegaal download gedrag. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• pennywiser
RoaDHouse schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:58:
Graaf even wat dieper, want dit soort 'bronnen' zit niemand op te wachten.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ChojinZ schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:02:
[...]

Vraag me af hoe ze dat in de praktijk gaan doen. Zoals al eerder gezegd: In Nederland krijg je niet zomaar een IP adres van een illegale downloader.
Een grote ISP zal daar ook niet zo snel aan meewerken omdat de klanten dan ineens hard wegrennen naar de concurrent. Een deel van de inkomsten van (bv) ziggo is afhankelijk van ons illegaal download gedrag. :+
IP-adres is zeer makkelijk te achterhalen. Kijk maar in je torrentprogramma. Daar zie je als je hem upload het IP staan van diegene die nu verzend en waar je naartoe verzend. Je kan alleen in NL er niets mee.

Oh ja de filmmaatschappijen (of een partij die zij inhuren) doen mee in het delen van de software (of niet delen maar harken wel dus de IP's via torrent zelf binnen) Zo komen ze er ook aan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:42
pennywiser schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:09:
[...]

Graaf even wat dieper, want dit soort 'bronnen' zit niemand op te wachten.
Was vorige maand op NOS: klik

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09
Touchdomex schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:15:
[...]

IP-adres is zeer makkelijk te achterhalen. Kijk maar in je torrentprogramma. Daar zie je als je hem upload het IP staan van diegene die nu verzend en waar je naartoe verzend. Je kan alleen in NL er niets mee.

Oh ja de filmmaatschappijen (of een partij die zij inhuren) doen mee in het delen van de software (of niet delen maar harken wel dus de IP's via torrent zelf binnen) Zo komen ze er ook aan.
Excuses.. je hebt gelijk... Het gaat om de koppeling ip-adres -NAW gegevens.
Post aangepast O-)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52

Ravefiend

Carpe diem!

-jacQues- schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:41:
... De overige torrents (allemaal legaal, o.a. Ubuntu 15.04) laat ik wel staan ...
Daar zit misschien wel de clue van het volledige verhaal. Je ISP ziet je constant P2P verkeer genereerd, wat weliswaar volledig 100% legaal kan zijn, maar ik kan wel voorstellen dat als je dit lange tijd doet, je toch de aandacht krijgt. Eens je die hebt, is het mogelijks een kwestie van tijd vooraleer je ISP daadwerkelijk vast stelt dat je ook 'illegale' content shared.

Is misschien interessant om te verduidelijken hoeveel je op deze manier 'legaal' upload, op maand basis oid?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Ravefiend schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:39:
[...]

Daar zit misschien wel de clue van het volledige verhaal. Je ISP ziet je constant P2P verkeer genereerd, wat weliswaar volledig 100% legaal kan zijn, maar ik kan wel voorstellen dat als je dit lange tijd doet, je toch de aandacht krijgt. Eens je die hebt, is het mogelijks een kwestie van tijd vooraleer je ISP daadwerkelijk vast stelt dat je ook 'illegale' content shared.

Is misschien interessant om te verduidelijken hoeveel je op deze manier 'legaal' upload, op maand basis oid?
In de startpost heeft hij het erover dat er in de mail een specifieke Torrent gemeld werd en ik denk ook dat een provider prima kan zien wat je allemaal binnentrekt. Dus als je veel (legaal) uploadt betekent het niet per se gelijk dat je onder de aandacht komt en je de sjaak bent.

The devil is in the details.

Verwijderd

Je kunt er wel vanuit gaan dat sinds invoering van die internet wet het al in duitsland gebeurd, maar ook in nederland toegepast kan worden. Volgens mij werken daar nu mensen ongetwijfeld hard aan door middel van lobbying.

Waar het om gaat is het uploaden, sharen of delen van jouw bestanden met anderen over de wereld. Dat is strafbaar, en ook al zouden ze actief boetes uitdelen, men gaat gewoon weer terug naar de private ftp era waarbij ook de laatste versies van wat dan ook te verkrijgen zijn.

Usenet is in feite gewoon nog veilig. In amerika moeten ze verzoek geven aan DMCA requests dus de kans dat daar iets ontbreekt, is aanwezig. Bij een nederlandse Usenet provider heb je daar niet zo gauw last van.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:42:
Usenet is in feite gewoon nog veilig. In amerika moeten ze verzoek geven aan DMCA requests dus de kans dat daar iets ontbreekt, is aanwezig. Bij een nederlandse Usenet provider heb je daar niet zo gauw last van.
Ik ben juist van Usenet naar Torrent gegaan wegens het feit dat alles getake-downd werd, volgens mij is dit nu nog steeds vaak het geval, of is dit onjuist?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

Verwijderd

Onjuist. Dan zit je vermoedelijk via via bij een amerikaanse usenet provider.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 13:40
Interessant dit, al gebruik ik zelf nooit torrents.

Zou hij, met een VPN, deze waarschuwing voorkomen kunnen hebben?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:47:
Oke, bedankt :)
Outlandos schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:48:
Interessant dit, al gebruik ik zelf nooit torrents.

Zou hij, met een VPN, deze waarschuwing voorkomen kunnen hebben?
100%

[ Voor 30% gewijzigd door True op 11-05-2015 17:49 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 13:40
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:47:
Eweka, Nextgennews, Sunnynews en Cheapnews zitten dus allemaal via via bij een Amerikaanse usenet provider? Want al deze payservers geven regelmatig gehoor aan takedowns (ja, zelfs Nextgennews).

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 16:09
Outlandos schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:50:
[...]

Eweka, Nextgennews, Sunnynews en Cheapnews zitten dus allemaal via via bij een Amerikaanse usenet provider? Want al deze payservers geven regelmatig gehoor aan takedowns (ja, zelfs Nextgennews).
Hoe kom je hierachter waar ze worden gehost ? Ik gebruik ook al tijden geen nieuwsservers meer door alle takedowns en andere maatregelen. Lees wel eens van die comments waar ze adverteren met Afrikaanse newservers ofzo :? .

ontopic: ik ben ook zeer benieuwd naar je provider en ook wat je aan het uploaden was. Stel het was The avengers, dan heeft je provider wellicht een brief gekregen van de advocaat van Marvel. Deze brief bevat een aantal ip adressen, uiteindelijk zal marvel de provider een waarschuwing geven. Dit is ook wat de provider doet, vooral omdat ze klein zijn. Grote providers hoeven niet bang te zijn. Echter als kleintje kan je flink worden aangepakt door een Marvel bijvoorbeeld.

Naar mijn mening is dit gewoon een waarschuwing van je provider om onder de schuldclaim weg te komen. Ze hebben nu alles gedaan wat ze moeten/kunnen. Je persoonlijke gegevens zullen ze nooit communiceren, al helemaal niet naar een buitenlands bedrijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Uberoon op 11-05-2015 18:01 ]

Verwijderd

welke provider is dit?

• co2301
  • Laatst online: 12-02 14:39
Said Ben Salah schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:02:
VPN is tegenwoordig een must have. Ben wel super nieuwsgierig naar welke provider het is :)
Op den duur gaat dit ook in NL gebeuren op grotere schaal.

Officieel kunnen ze uiteraard actie ondernemen maar hier gebeurd dat niet tot nauwelijks.
Dan vraag ik me toch af, al jouw verkeer loopt via de VPN, maar wordt de hoster (in dit geval een paid service) dan niet gewoon aangesproken op jouw download gedrag? Die vervolgens weer de kosten bij jou probeert te verhalen?

Verwijderd

@co2301 ik denk het niet want dan zou de vpn afnemer bij hen weggaan, omdat hij weet dat de dienst logs bijhoudt. Dit betekent ook weer dat zij de dienst niet aan vrienden aanraden. Het is in het voordeel van de vpn dienst om zo min mogelijk te laten blijken dat zij logs bijhouden als dit het geval is.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:52

Ravefiend

Carpe diem!

Uberoon schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:59:
[...]

Hoe kom je hierachter waar ze worden gehost ? Ik gebruik ook al tijden geen nieuwsservers meer door alle takedowns en andere maatregelen. Lees wel eens van die comments waar ze adverteren met Afrikaanse newservers ofzo :? .
Meer info hier zo: http://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 03-02 19:37
co2301 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Dan vraag ik me toch af, al jouw verkeer loopt via de VPN, maar wordt de hoster (in dit geval een paid service) dan niet gewoon aangesproken op jouw download gedrag? Die vervolgens weer de kosten bij jou probeert te verhalen?
Specifieke VPN provider nemen die zich hard maakt tegenover deze praktijken en het liefst zelf ook adverteerd met anonimiteit en torrent gebruik.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
Elke provider krijgt (geautomatiseerde) abusemeldingen. Het is niet zo dat de provider checked wat je allemaal doet.

Genoeg filmmaatschappijen en dergelijke draaien gewoon tooltjes om te zien wie er allemaal via bittorrent uploaden. En dan gaat er automatisch een mailtje naar abuse@isp.
Het is dan aan de ISP om de betreffende klant daarop aan te spreken. De abuseadressen zijn tegenwoordig verplicht, elke ISP moet een abuse mailbox adres in z'n objects opnemen als ze IP gebruik bij Ripe registreren.

https://www.ripe.net/publications/docs/ripe-563

Voorbeeld van zo'n (automatisch) mailtje:
Dear abuse@isp

We are writing this message on behalf of Warner Bros. Entertainment Inc..

We have received information that an individual has utilized the
below-referenced IP address at the noted date and time to offer
downloads of copyrighted material.

The title in question is: Jupiter Ascending

The distribution of unauthorized copies of copyrighted television
programs constitutes copyright infringement under the Copyright Act,
Title 17 United States Code Section 106(3). This conduct may also
violate the laws of other countries, international law, and/or treaty
obligations.

Since you own this IP address (178.x.x.x),
we request that you immediately do the following:

1) Contact the subscriber who has engaged in the conduct described
above and take steps to prevent the subscriber from further downloading
or uploading Warner Bros. Entertainment Inc. content without authorization; and

2) Take appropriate action against the account holder under your Abuse
Policy/Terms of Service Agreement.

On behalf of Warner Bros. Entertainment Inc., owner of the exclusive rights
in the copyrighted material at issue in this notice, we hereby state that
we have a good faith belief that use of the material in the manner
complained of is not authorized by Warner Bros. Entertainment Inc.,
its respective agents, or the law.

Also, we hereby state, under penalty of perjury, that we are authorized
to act on behalf of the owner of the exclusive rights being infringed
as set forth in this notification.

We appreciate your assistance and thank you for your cooperation in this
matter. Your prompt response is requested.

Any further enquiries can be directed to copyright@ip-echelon.com
Please include this message with your enquiry to ensure a swift response.

Respectfully,

Adrian Leatherland
CEO
IP-Echelon
Email: copyright@ip-echelon.com
Address: 6715 Hollywood Blvd, Los Angeles, 90028, United States

- ------------- Infringement Details ----------------------------------
Title: Jupiter Ascending
Timestamp: 2015-05-08T18:51:55Z
IP Address: 178.x.x.x
Port: 54321
Type: BitTorrent
Torrent Hash: 832cb0f2c09076d5688cea5ab82
Filename: Jupiter Ascending (2015) [1080p]
Filesize: 1997 MB
- ---------------------------------------------------------------------

• co2301
  • Laatst online: 12-02 14:39
TWeaKLeGeND schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:22:
[...]

Specifieke VPN provider nemen die zich hard maakt tegenover deze praktijken en het liefst zelf ook adverteerd met anonimiteit en torrent gebruik.
Ja oké, maar de kans bestaat dan alsnog dat je gewoon een claim aan je broek krijgt van zo'n provider lijkt me? Die zullen een dergelijke claim gewoon forwarden naar je..

• -jacQues-
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Dank allen voor de snelle reacties. Weer veel wijzer geworden. Antwoorden op jullie vragen:

De bewuste torrent was van WWE (Extreme Rules 2015) en die hadden de Internet provider aangeschreven met een e-mail-adres van dtecnet.com naar abuse@interconnect.nl. Dat kan ik lezen in een bijlage. Ze eisen het verwijderen van de Torrent en het bijbehorende gebruikersaccount.

Torrents seed ik tot ratio 1.5. Bij de legale duurt dit veel langer, dus die seed ik constant. De overige zijn meestal binnen een week hiermee klaar. Maar goed, als het niet mag, dan vanaf nu enkel legale dus. De overige dingen (en dat is erg weinig) hoeven ook niet per se via Torrent.

Ik weet ook niet wat de definitie van een "kleine verspreider" zou moeten zijn. Er zaten maar twee illegale torrents in mijn lijst. Dit is de eerste keer dat ik uberhaubt hoor dat iemand in Nederland hierop aangesproken wordt. Mijn verbazing was dan ook groot toen ik de e-mail kreeg.

• TWeaKLeGeND
Die worden bedolven onder dergelijke claims en sturen niks door, ze zitten dan ook meestal niet in een gebied in de wereld waar ze echt aangepakt kunnen worden.

Verwijderd

co2301 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:31:
[...]

Ja oké, maar de kans bestaat dan alsnog dat je gewoon een claim aan je broek krijgt van zo'n provider lijkt me? Die zullen een dergelijke claim gewoon forwarden naar je..
Precies. Bij gebruik van een VPN ben je echt niet anoniem. Sterker zelfs; ook zij hanteren een abuse policy en als blijkt dat je aan het VPN'en bent met torrents of wat dan ook dan krijg je het op je rekest.

• TWeaKLeGeND
Bij een random VPN niet nee, bij een op deze zaken gerichte VPN (adverteren met geen logs 100% anonimiteit en specifiek voor gebruik met torrents) over het algemeen wel.

Verwijderd

TWeaKLeGeND schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:35:
Bij een random VPN niet nee, bij een op deze zaken gerichte VPN (adverteren met geen logs 100% anonimiteit en specifiek voor gebruik met torrents) over het algemeen wel.
Die kosten geld. En het traffic dat je eroverheen jaagt zal ook wel geld kosten. ;)

De echte underground scene pakken ze niet, lukt ze ook niet.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:13
Rmg schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:46:
Dat de meeste providers niet handhaven maakt niet dat er een gedoogbeleid is.
Providers hoeven niets te handhaven. Politie en OM overigens ook niet, daar het OM heeft besloten dat het auteursrecht primair een civielrechtelijke zaak is.

Als 'thuisgebruiker' heb je in strafrechtelijke zin dus weinig te vrezen. Brein geeft eveneens geen prioteit aan eindgebruikers, zoals eerder werd aangegeven.
pennywiser schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:57:
Dus om je vraag te beantwoorden: ja, een Internet prodivder mag hier zomaar actie op ondernemen.
Actie ondernemen? Ze mogen je bellen, mailen en brieven sturen. Waarschijnlijk heb je ergens in je AV ook nog een clausule staan op grond waarvan ze je verbinding kunnen afsluiten na X overtredingen. In auteursrechtelijke zin heeft je provider weinig te vertellen, ze zijn immers geen rechtenhebbende.
Hahn schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:41:
In de startpost heeft hij het erover dat er in de mail een specifieke Torrent gemeld werd en ik denk ook dat een provider prima kan zien wat je allemaal binnentrekt.
Het feit dat het provider het kan zien zegt niets; dat mogen ze immers niet (DPI heeft dat).

Men heeft hier eerder al uitgelegd hoe het wel gaat; de derde partij scraped gewoon wat torrentpeers bijeen en stuurt een boel abuse mails.

Het enige geluk tov. Duitsland is dat die derde partij niet de beschikking heeft over je adresgegevens. Los van het feit dat ze (waarschijnlijk) in hun recht staan met de aanklacht kunnen ze probleemloos een 'boete' opeisen; de 'arme' consument durft de rechtsgang toch niet aan.
TWeaKLeGeND schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:33:
Die worden bedolven onder dergelijke claims en sturen niks door, ze zitten dan ook meestal niet in een gebied in de wereld waar ze echt aangepakt kunnen worden.
Ik ben niet thuis in dat wereldje, maar als ik de eerste grote naam bekijk die op reddit alom geroemd wordt (privateinternetaccess) dan zitten die gewoon in de VS.

Tuurlijk zijn er wat VPN providers op een tropisch eiland, en veel roepen dat ze niet aan logging doen, maar veel daarvan zullen 'm toch echt knijpen als ze Warner Bros boos genoeg maken, of als een overheidsinstantie met jurisdictie aanklopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 11-05-2015 18:43 ]

• TWeaKLeGeND
Dan is de VS dus een van de landen waar je niet aangepakt kan worden. Loophole: logs niet hoeven bij houden maar toch zelf niet verantwoordelijk zijn voor gebruik van je verhuurde lijn of iets dergelijks maakt het blijkbaar makkelijk om als torrent VPN te opereren in de VS

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-02 20:07
TWeaKLeGeND schreef op maandag 11 mei 2015 @ 18:35:
Ken je eentje?

Trouwens, hoe zit het met proxyservers?

En nog een technische vraag... Een keertje een VPN gebruikte. Ik keek toen naar mijn ip adres en vergeleek die met ip adres zonder VPN: totaal een andere! Bij provider stond ipv Ziggo een of andere nummertje... Ben ik dan nog steeds te achterhalen?

• TWeaKLeGeND
Ik heb me niet verdiept in VPN providers, maar een uurtje of 2 op google en je zou ze kunnen vinden.

m.b.t. je technische vraag, een VPN is feitelijk een (versleutelde) tunnel naar een andere computer en voor alle toepassingen zal het erop lijken dat jij vanuit die computer te werk gaat, je eigen systeem gebruikt namelijk het internet van de VPN Server alsof het gewoon de lokale internetlijn is. Een proxyserver stuurt de pagina's die je opvraagt door zonder dat je hele verbinding in de tunnel zit, een proxy server kan zelfs ingesteld worden om geheel geen anonimiteit te bieden, of juist om maximale anonimiteit te bieden, alleen zelfs als de proxy server er alles aan doet zijn er nog slimme truukjes in bijv. flash en javascript om je echte identiteit/IP te achterhalen. Lees je bijvoorbeeld ook in het hoe en waarom van de browser bundle bij tor.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Olga2000 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Ken je eentje?

Trouwens, hoe zit het met proxyservers?

En nog een technische vraag... Een keertje een VPN gebruikte. Ik keek toen naar mijn ip adres en vergeleek die met ip adres zonder VPN: totaal een andere! Bij provider stond ipv Ziggo een of andere nummertje... Ben ik dan nog steeds te achterhalen?
https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/ keuze te over. Kost een paar euro per maand als ik zo ff snel kijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Gaat downloaden uit newsgroups langzamer als je dat met een vpn verbinding gaat doen ?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Maverick schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:56:
[...]

https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/ keuze te over. Kost een paar euro per maand als ik zo ff snel kijk.
En bijkomend voordeel is dat je vaak met Bitcoin kan betalen, alhoewel dit geen 100% garantie geeft op anonimiteit is die wel groter als dat je met je bankpas of CC betaald.

Nu de rest van het gezin ook dingen als Popcorntime gaat gebruiken vind ik persoonlijk een VPN wel redelijk noodzakelijk, voordat je als groot "binnenhaler" word gezien en een leuke brief op de mat krijgt.
Hoe dan ook, ik heb er nog nooit een waarschuwing oid voor gehad, en geloof me, er zijn heel wat TB'tjes door die kabel geslopen. De sleutel ligt hem in niet uploaden (Seeden). Hoewel het wel een beetje achterbaks is geef je jezelf een sterk verminderde kans om op te vallen.

Ga anders eens kijken naar nieuwsgroepen, grote kans dat je provider zelf een gratis server heeft staan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-02 20:07
Maar als je download, dan upload je toch automatisch?!

Verwijderd

Ik vraag me af of torrents uberhaubt wel ooit anoniem kunnen zijn nadat ik dit berichtje heb gelezen
https://blog.torproject.o...t-over-tor-isnt-good-idea

Vooral met glasvezel ben je tegenwoordig al snel een groote vis voor de copyright mensen.
Pagina: 1