Acties:
  • 0Henk 'm!

• pipichee
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-01 02:34
Lieve mensen,

Onlangs heb ik een Boston Acoustics a25 gekocht en heb daarbij een versterker nodig.
Let op: dit setup wil ik graag voor op de pc gebruiken!

Nou heb ik op zolder drie versterkers liggen die ik wil gebruiken en dat zijn:
Sony Ta-FA5es
Proton AP-1000
Proton AA-1150

*ook ben ik van plan om de Behringer UCA 202 te gebruiken zodat ik dit allemaal of sommige indien ze niet met elkaar samen gaan op de pc kan gebruiken.

Veel kennis heb ik niet met versterkers en vandaar wil ik jullie graag vragen om advies en hoe jullie het zouden setuppen en natuurlijk of dit allemaal wel mogelijk is :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik zie even niet in waar je advies voor nodig hebt. Sluit de versterkers 1 voor 1 aan en laat diegene staan die jij icm jouw speakers het beste vindt klinken.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Proton AP-1000
Proton AA-1150
Dit is een losse voorversterker en een losse eindversterker

De Sony Ta-FA5es
Is alles in een

Persoonlijk ?
Sluit ik alles digitaal aan
Je kan een goed verdienen aan de ouwe spullen en een leuke digitalen versterker kopen
Iets waar je aan kan denken

Anders lekker voor de sony gaan als je analoog gaat aansluiten
De pc analoog is toch al niet het beste dus waarom 2x stroom gebruiken ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 14:37

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Anoniem: 8819 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:54:
Proton AP-1000
Proton AA-1150
Dit is een losse voorversterker en een losse eindversterker

De Sony Ta-FA5es
Is alles in een

Persoonlijk ?
Sluit ik alles digitaal aan
Je kan een goed verdienen aan de ouwe spullen en een leuke digitalen versterker kopen
Iets waar je aan kan denken

Anders lekker voor de sony gaan als je analoog gaat aansluiten
De pc analoog is toch al niet het beste dus waarom 2x stroom gebruiken ?
Je argumentatie vwb digitaal en analoog raakt kant noch wal.

Ik heb die Proton set gehad ooit (de eindtrap in ieder geval, ik had een andere voorversterker) en als die set in orde is kun je daar nog lange tijd mee vooruit. Ik zou zelfs overwegen om niet voor zo'n Behringer te gaan maar een iets mooiere aan te schaffen.

Die Sony is ook een serieuze versterker. Ik zou ze gewoon allebei proberen en kijken welke je het beste bevalt qua geluid.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 19:07:
[...]

Je argumentatie vwb digitaal en analoog raakt kant noch wal.

Ik heb die Proton set gehad ooit (de eindtrap in ieder geval, ik had een andere voorversterker) en als die set in orde is kun je daar nog lange tijd mee vooruit. Ik zou zelfs overwegen om niet voor zo'n Behringer te gaan maar een iets mooiere aan te schaffen.

Die Sony is ook een serieuze versterker. Ik zou ze gewoon allebei proberen en kijken welke je het beste bevalt qua geluid.
Ik heb ook niet gezegt dat analoog slechter is dan digitaal?
Ik heb mijn persoonlijk mening gegeven dat ik liever digitaal aansluit
Omdat je analoog ook een goede geluidskaart nodig heb
En sorry die onbourd gevallen zijn analoog niet echt geweldige
Maar digitaal maak een onbourd niks uit versus duurder geluidskaart

Is aan de topic starter wat hij wilt

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 15:13
De proton eindtrap heb ik ook gehad, was een mooi ding. Zal inmiddels al 25 jaar oud zijn denk ik.

Het is gewoon een kwestie van aansluiten en proberen zoals hierboven al vermeld. Ik denk dat je geen verschil hoort. De luidsprekers zijn hier de, met alle respect, zwakste schakel.

Als ik jou was zou ik zowel de sony als de proton set op marktplaats zetten en kijken welke je verkocht krijgt. Ik zou zelf de sony houden.

[Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 13-05-2015 08:27]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee