Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Low, low budget laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is alleen bedoeld om mee te surfen en te mailen, foto's en video's bekijken (niet bewerken) en het uploaden van bestanden naar de Cloud. OS = Windows.

Wat is je budget?
250 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jawel, maar er zal zeer regelmatig een stopcontact in de buurt zijn. Gewicht is ook niet erg van belang, wel dat de laptop tegen een stootje kan. Zal ook worden gebruikt door "werklieden", dus geen priegelig klein toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen voorkeur voor een merk. Ik heb zitten kijken naar de Lenovo G50-30, dat lijkt me een redelijke laptop voor de prijs, twijfel aan de uitvoering. Ik heb al een abonnement op Office 365. Daarom lijkt het me toch het beste om een laptop op Windows te kopen en geen Chromebook? Qua formaat lijkt 15 inch ideaal.

Bij voorbaat dank!
Zipje2007

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 15:15
Is de Lenovo B50-30 niet iets? Heeft 2 positieve beoordelingen en ziet er prima uit voor 229 euro.

Voor iets meer geld is er ook een Lenovo B50-70 te krijgen met een Celeron processor.

[ Voor 35% gewijzigd door phpn3rd op 11-05-2015 15:11 ]

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Persoonlijk zou ik niet beginnen aan dit budget nieuwe laptops. Omdat ze gewoonweg te veel compromissen moeten sluiten. Traag, slecht afgewerkt, korte accudoor, er zijn genoeg.

Zelf zou ik naar een goede tweedehands kijken.
Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: HP ProBook 6550b (WD698ET)
Dit model wordt door de TU Delft met korting verkocht en zijn daardoor goed te vinden op de markt. Erg degelijke laptops, snel en tamelijk onverwoestbaar.
Of zelfs een elitebook;
V&A aangeboden: HP Elitebook 8530w met dockingstation en accupack

• phpn3rd
JensinatoR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:22:
Persoonlijk zou ik niet beginnen aan dit budget nieuwe laptops. Omdat ze gewoonweg te veel compromissen moeten sluiten. Traag, slecht afgewerkt, korte accudoor, er zijn genoeg.

Zelf zou ik naar een goede tweedehands kijken.
Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: HP ProBook 6550b (WD698ET)
Dit model wordt door de TU Delft met korting verkocht en zijn daardoor goed te vinden op de markt. Erg degelijke laptops, snel en tamelijk onverwoestbaar.
Of zelfs een elitebook;
V&A aangeboden: HP Elitebook 8530w met dockingstation en accupack
Met tweedehands laptops heb je dan weer het nadeel dat je geen aanspraak meer kunt maken op enige vorm van garantie, waar je dat bij nieuwe laptops (ook al zijn ze misschien minder goed) wel kunt.

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:28

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

phpn3rd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:25:
[...]

Met tweedehands laptops heb je dan weer het nadeel dat je geen aanspraak meer kunt maken op enige vorm van garantie, waar je dat bij nieuwe laptops (ook al zijn ze misschien minder goed) wel kunt.
True, maar je kan je afvragen hoe zinvol het is om een nieuwe laptop te kopen om de zekerheid te hebben dat als deze stuk gaat je garantie hebt. Terwijl een high-end werkpaard veel meer zekerheid geeft dat ie niet stuk gaat, en als dat wel zo is dan zal het 9 van de 10 keer geheugen of HDD zijn, die je zelf even vervangd (net zoals dat je af en toe je olie moet verversen van je auto).

Zekerheid is gewoon best wel duur, en vaak heb je het niet eens nodig (dat extra beetje) alleen heb je het gevoel dat wel nodig te hebben

@Hieronder, nadeel is dan wel dat je niet zoveel opschiet qua sigment. Een laptop die nieuw 700 euro heeft gekost valt dan nog niet in het budget...

[ Voor 8% gewijzigd door Bensjero op 11-05-2015 15:30 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Vaak zoek ik bij tweedehands in het 2 maand tot max een half jaar oud segment. Zo kun je voor een koopje een bijna nieuwe laptop kopen ;) dan heb je ook nog garantie.

• phpn3rd
JensinatoR schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:29:
[...]

True, maar je kan je afvragen hoe zinvol het is om een nieuwe laptop te kopen om de zekerheid te hebben dat als deze stuk gaat je garantie hebt. Terwijl een high-end werkpaard veel meer zekerheid geeft dat ie niet stuk gaat, en als dat wel zo is dan zal het 9 van de 10 keer geheugen of HDD zijn, die je zelf even vervangd (net zoals dat je af en toe je olie moet verversen van je auto).

Zekerheid is gewoon best wel duur, en vaak heb je het niet eens nodig (dat extra beetje) alleen heb je het gevoel dat wel nodig te hebben
Daar ben ik het wel mee eens, maar het vervangen van een HDD kost natuurlijk ook geld. Ook volstaan moderne laptops van minder dan 300 euro ook prima voor de activiteiten die TS aangeeft.

Het is wellicht handig om TS eerst aan te laten geven (of te laten bedenken) of een tweedehands laptop wel of niet geschikt is: dus wil je per sé een nieuwe of is een wat ouder beestje ook prima.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je bent net 5 maanden te laat, eind december had Dell er een in de aanbieding voor rond de € 150.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
phpn3rd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:36:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens, maar het vervangen van een HDD kost natuurlijk ook geld. Ook volstaan moderne laptops van minder dan 300 euro ook prima voor de activiteiten die TS aangeeft.

Het is wellicht handig om TS eerst aan te laten geven (of te laten bedenken) of een tweedehands laptop wel of niet geschikt is: dus wil je per sé een nieuwe of is een wat ouder beestje ook prima.
Het hoeft niet persé een nieuwe laptop te zijn, wel bedrijfszeker.

Ik weet dat ik me hier onder Tweakers begeef die er de hand niet voor omdraaien een HDD te vervangen of geheugen bij te plaatsen, toch is dat niet voor iedereen even vanzelfsprekend ;)

Bovendien heeft u gelijk: vervangende onderdelen en het sleutelwerk zijn ook niet gratis.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-11 18:02
Hoe makkelijk onderdelen te vervangen zijn verschilt enorm per laptop, en oudere scoren vaak beter dan nieuwere.

Als Windows niet een keiharde eis is, is een chromebook een prima optie. Google Docs kan gratis voor veel situaties hetzelfde als Office 365 (de 80/20-regel). Nu is at wel zonde van je abbonement maar dat terzijde.

Als Windows toch wel een harde eis is, dan zul je toch een van deze moeten kiezen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

pricewatch: Asus F551MAV-BING-SX1008B

Al eens na gekeken, voor mijn vriendin gekocht, en voldoet nog steeds aan haar wensen tot op heden, internetten en office programma's.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1