Finder vensters externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 14:19
Ik heb een externe HDD aan mijn Mac Mini (Yosemite 10.10.3) hangen, verdeeld in twee partities. Elke keer als ik de Mini opstart, krijg ik twee Finder-vensters te zien: van beide partities 1 dus. Dat hoeft voor mij niet, dus klik ik ze elke keer weg. Kleine moeite, maar het zou natuurlijk een stuk prettiger zijn als ze gewoon niet tevoorschijn springen.

Ik heb daar eerder een workaround voor gevonden dmv de commandline, maar ik kan die nergens meer terugvinden via Google. Het vakje verbergen aanklikken bij het inloggen van mijn useraccount helpt ook niet.

Iemand enig idee hoe ik de venstertjes weg krijg? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorkeuren van Finder? open mappen in vensters/tabbladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv87
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 14:19
Dat is 'm helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:49
Ik, en er zullen ook wel meerdere zijn, zitten met hetzelfde probleem.
Door jouw vraag ben ik weer eens even gaan zoeken en denk de oplossing op het forum van Macrumors gevonden te hebben. Straks maar eens even kijken of deze optie nog werkt. Dat zou fijn zijn :)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1253864
Marv87 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:38:
...
Ik heb daar eerder een workaround voor gevonden dmv de commandline, maar ik kan die nergens meer terugvinden via Google...
Met een beetje creatief je zoekopdracht definiëren, staat het op de eerste pagina ;)
Marv87 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:38:
...
Het vakje verbergen aanklikken bij het inloggen van mijn useraccount helpt ook niet.
Dat klopt. Dit werkt alleen met app's en niet met Finder vensters...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je op opnieuw opstarten klikt onder het Apple menu, staat er dan een vinkje in het vakje om geopende vensters weer te openen na het opstarten? Zo ja, haal die weg, start opnieuw op en kijk of je weer twee finder vensters krijgt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Wie zet in hemelsnaam zijn Mac uit? En al helemaal een Mini, ding verstookt idle 10 watt ofzo, sluimer hem dan.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:49
nelizmastr schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:21:
Als je op opnieuw opstarten klikt onder het Apple menu, staat er dan een vinkje in het vakje om geopende vensters weer te openen na het opstarten? Zo ja, haal die weg, start opnieuw op en kijk of je weer twee finder vensters krijgt.
Dat werkt niet. Zoals gezegd, werkt dat alleen voor app's. De Finder vensters van netwerk shares komen weer op zodra je weer inlogt (na (her)start). Met Google is hier ook genoeg over te vinden...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Als ik netwerkshares koppel of externe schijven, dan springen deze niet open. Dus waar het vandaan komt is een raadsel.

OnyX runnen en kijken of daar een preference in staat die hier mogelijk antwoord op geeft zou ik zeggen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze zou het moeten doen:
code:
1
defaults write com.apple.finder OpenWindowForNewRemovableDisk -bool false

Hier kopiëren en vervolgens in Terminal plakken, gevolgd door een tik op de entertoets.
Pagina: 1