Ik woon hier in een studentenhuis met 5 andere internetgebruikers (via Ziggo) en die klagen vaak dat het draadloos internet het niet doet of langzaam is. Zelf heb ik daar natuurlijk geen last van op de laptop, maar goed omdat we de kosten delen wil ik wel even kijken wat er aan de hand is. Ik draai nu via de site testmy.net een test op de laptop. Elke 5 minuten wordt er een 50mb bestandje gedownload en dat wordt gelogt. Ik vroeg me af of er een programma/website is die dat elke 30 seconden kan doen om wat specifieker resultaat te krijgen.
We gebruiken de cisco 3928 modem Ziggo modem, daaraan zit een Sweex switch aangesloten om kabel users verbinding te geven. We gebruiken een 2.4GHz verbinding met een B/G/N mixed mode, 20MHz only, Channel auto.
We wonen in de binnenstad van Groningen dus er is vrij veel storing. Ik test mijn verbinding op de bovenste verdieping (dat is 1 verdieping hoger dan de modem) en iets aan de zijkant wat dus vrij ver weg is en krijg een vrij stabiele 20mbit download elke 5 minuten.
Bedraad haal ik 75mbit vanwege oude bekabeling van switch > pc, we hebben een 150mbit verbinding dus capaciteit zou het probleem niet moeten zijn.
We gebruiken de cisco 3928 modem Ziggo modem, daaraan zit een Sweex switch aangesloten om kabel users verbinding te geven. We gebruiken een 2.4GHz verbinding met een B/G/N mixed mode, 20MHz only, Channel auto.
We wonen in de binnenstad van Groningen dus er is vrij veel storing. Ik test mijn verbinding op de bovenste verdieping (dat is 1 verdieping hoger dan de modem) en iets aan de zijkant wat dus vrij ver weg is en krijg een vrij stabiele 20mbit download elke 5 minuten.
Bedraad haal ik 75mbit vanwege oude bekabeling van switch > pc, we hebben een 150mbit verbinding dus capaciteit zou het probleem niet moeten zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door MrVegeta op 11-05-2015 13:12 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps