Ik zoek een?
Dit weet ik dus niet precies. Er is zo veel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat is je budget?
Ik ben gebonden aan een budget van 300 tot 500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het volgende met het apparaat kunnen doen:
- Geluid van de tv verbeteren tijdens het kijken van films/series en het gamen
- Muziek luisteren dmv internetradio, streamen vanaf mijn NAS of spotify.
- Meerdere boxen op aan sluiten om zo ook buiten muziek te kunnen luisteren.
Wat ik momenteel heb:
TV: samsung-ue46f6740
Console: PS4
Mediaspeler: Raspberry Pi 2B incl kodi
Wat heb je zelf al gevonden?
Waar ik in eerste instantie naar zat te kijken was een Sonos systeem door de eenvoud en goede software. De playbar was (behalve de prijs) voor mij een perfect apparaat omdat het voldoet aan mijn wensen, ik zou dan met de playbar beginnen en laterna uitbreiden met losse boxen. Helaas past de playbar niet voor mijn TV (de standaard van de TV is te laag) en de prijs echt te hoog. Omdat de Play one's niet op de tv aangesloten kunnen worden ben ik gaan zoeken naar wat anders.
Hierna is mijn oog gevallen op de Samsung Shape M5. Ik had me er 2 aangeschaft en was in het begin tevreden echter kan er maar 1 aan de tv aangesloten worden en is daarom terug gebracht naar de winkel (zie mijn review http://tweakers.net/produ...150/samsung-shape-m5.html)
Nu bijna een jaar later en ik heb nog niets
Ik ben wel bezig geweest met zoeken maar kom telkens uit bij Sonos...
Gisteren was ik bij mijn schoonouders (moederdag he
) en deze hadden wel wat leuks staan. Zij hebben een Philips HTL3140B (een soundbar) Zij hebben deze bij de tv staan en voor muziek geeft hij fijn geluid (niet getest met een film) en toen we naar buiten gingen, ging de bar mee en toen hadden we buiten fijn muziek. Het probleem is echter deze speelt de muziek/radio via bluetooth af en haalt deze zelf niet binnen via Wifi. Dit lijkt me lastig want zodra de telefoon te ver weg is zal de muziek ook uitvallen.
Vandaag heb ik wat zitten google naar receivers maar deze nemen al een flinke hap uit mijn budget en denk dat deze wat overkill zijn voor mijn gebruik en ervaring, ik zal namelijk (verwacht ik) niet het verschil horen tussen speakers van 200 euro en 1000 euro.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is eigenlijk simpel, hebben jullie tips voor mij dat ik misschien wat gerichter kan zoeken? Ik ben hier al zo lang mee bezig maar zelf kom ik er gewoon niet uit
Dit weet ik dus niet precies. Er is zo veel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat is je budget?
Ik ben gebonden aan een budget van 300 tot 500 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil het volgende met het apparaat kunnen doen:
- Geluid van de tv verbeteren tijdens het kijken van films/series en het gamen
- Muziek luisteren dmv internetradio, streamen vanaf mijn NAS of spotify.
- Meerdere boxen op aan sluiten om zo ook buiten muziek te kunnen luisteren.
Wat ik momenteel heb:
TV: samsung-ue46f6740
Console: PS4
Mediaspeler: Raspberry Pi 2B incl kodi
Wat heb je zelf al gevonden?
Waar ik in eerste instantie naar zat te kijken was een Sonos systeem door de eenvoud en goede software. De playbar was (behalve de prijs) voor mij een perfect apparaat omdat het voldoet aan mijn wensen, ik zou dan met de playbar beginnen en laterna uitbreiden met losse boxen. Helaas past de playbar niet voor mijn TV (de standaard van de TV is te laag) en de prijs echt te hoog. Omdat de Play one's niet op de tv aangesloten kunnen worden ben ik gaan zoeken naar wat anders.
Hierna is mijn oog gevallen op de Samsung Shape M5. Ik had me er 2 aangeschaft en was in het begin tevreden echter kan er maar 1 aan de tv aangesloten worden en is daarom terug gebracht naar de winkel (zie mijn review http://tweakers.net/produ...150/samsung-shape-m5.html)
Nu bijna een jaar later en ik heb nog niets

Gisteren was ik bij mijn schoonouders (moederdag he

Vandaag heb ik wat zitten google naar receivers maar deze nemen al een flinke hap uit mijn budget en denk dat deze wat overkill zijn voor mijn gebruik en ervaring, ik zal namelijk (verwacht ik) niet het verschil horen tussen speakers van 200 euro en 1000 euro.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is eigenlijk simpel, hebben jullie tips voor mij dat ik misschien wat gerichter kan zoeken? Ik ben hier al zo lang mee bezig maar zelf kom ik er gewoon niet uit