Versleutelde WordPress Surveys

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Hi mensen, een zakenrelatie van me heeft een verzekeringsadviesbureau, hier kan je terecht voor adviezen over verzekeringen. Wettelijk gezien is deze markt behoorlijk dichtgetimmerd; voordat een adviseur een advies uit mag brengen moet hij zeer veel informatie hebben van de klant. Dit resulteert in zeer inefficiënte, gortdroge en tijdrovende formulieren. Daarom wil hij deze formulieren digitaliseren, dit bespaart tijd en geld voor de klant alswel voor hemzelf.

De informatie die in deze formulieren wordt ingevuld kan zeer gevoelig zijn, daarom moet de beveiliging uitstekend op orde zijn. Mijn vraag, waar moet nog meer aan gedacht worden?

We hebben het volgende bedacht:
- dichtgetimmerde server
- versleuteld verkeer tussen gebruiker en server
- versleuteld opslaan van ingevulde formulieren

Zien we nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Andere mogelijke optie; een digitaal invulbaar PDF-document. Deze invullen zelf printen en opsturen? Dan hoeven de ingevulde gegevens nergens digitaal over de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
@naam, thanks voor het meedenken.

Het moet een aantrekkelijk formulier worden, met "compulsary" elementen, interactief dus + berekeningen, in een .pdf gaat dat niet dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
jorrit91 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:21:
met "compulsary" elementen, interactief dus + berekeningen, in een .pdf gaat dat niet dacht ik...
Raar... Dat werkt toch al decennia ook op een belastingaangifteformulier o.i.d. Gewoon (verplicht) er langs zetten. Vul je het niet (goed) in krijg je geen (of geen goed) advies. Simple as that. Los van het feit dat 't volgens mij wél kan in een PDF (maar PDF's hebben weer andere technische obstakels).

Verder zou ik de ingevulde formulieren, als die zo'n gevoelige data bevatten, niet bewaren op de webserver maar naar een"intern systeem" doorzetten (desnoods via mail/FTP of whatever). Wordpress is best leuk maar blijkt om de haverklap lek (andere systemen overigens ook) en dan wil je niet alle PDF's (of wat dan ook) op straat hebben liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 11-05-2015 12:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij