AC adapter crashes laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:38
Ola tweaksters,

Sinds enige tijd crasht de laptop (windows 7) van mijn ouders wanneer de voeding wordt aangesloten of afgesloten.

Wanneer ik de laptop aanzet met adapter is er niets aan de hand, hij laadt dan ook de batterij op.

Echter zodra de voeding er af wordt gehaald krijg ik direct een BSOD zonder volgens mij relevante informatie (zie plaatjes). Hetzelfde gebeurt wanneer hij op de batterij loopt en de adapter wordt aangesloten (als de adapter wordt aangesloten, zonder dat de stekker in het net zit gaat de laptop ook door )

Alle drivers zijn up-to-date incl bios...via goechel vind ik meerdere mensen met een soortgelijk probleem, maar kijken naar oplossingen en specifieke oorzaken is het niet hetzelfde als dit geval.

Is er iemand die enig idee heeft in welke hoek ik moet zoeken of wat ik moet proberen voor een oplossing ?

Alvast bedankt, groet!

Afbeeldingslocatie: http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=c5dd7c7
Afbeeldingslocatie: http://www.tiikoni.com/tis/view/?id=6d21cc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
"What crashed:"
On Mon 5/11/2015 9:35:18 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\051115-19500-01.dmp
This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0xAF62)
Bugcheck code: 0x1000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF8800409EF62, 0xFFFFF88002FF5928, 0xFFFFF88002FF5180)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys
product: AMD driver
company: Advanced Micro Devices, Inc.
description: AMD multi-vendor Miniport Driver
Bug check description: This indicates that a system thread generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).
Google query: Advanced Micro Devices, Inc. SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Schijnbaar toch een bug of verkeerd geinstalleerde videodriver afgaande op atikmpag.sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Uninstalled video driver en kon ik de voeding aan en afsluiten terwijl de laptop aan stond zonder dat deze crashte. Inmiddels opnieuw video driver geinstalleerd en het probleem als voorheen is weer terug.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Is het een laptop wel beschikt over "switchable graphics"

Mijn gevoel zegt dat het schakelen tussen de videokaarten mogelijk tot het probleem kan leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Nee er zit 1 videokaart in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Je mag wel wat meer informatie geven, op zijn minst om wat voor laptop het gaat, want je post is nu wel érg karig. Verder is het handig om je laatste bericht te bewerken, in plaats van vier keer achter elkaar iets te plaatsen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
het is een hp g62-b60sd laptop en een paar jaar oud. Zie ik nog meer info over het hoofd die relevant is? Ik dacht dat ik het belangrijkste wel had gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24
bios al geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
yes as stated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:20

g0tanks

Moderator CSA
Gebeurt het ook als je niet in Windows zit, maar b.v. in de BIOS? Grote kans dat er dan iets mis is het met moederbord, kapotte condensator o.i.d.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Nee het gebeurt niet buiten windows. Als de laptop opstart, voor windows, kan ik de adapter aan- of afsluiten.

Hoe kom ik er achter dat zo een element kapot is en is dat eventueel te vervangen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Ik blijf het toch raar vinden dat wanneer ik de videokaart driver deinstalleer, ik wel de stroomadapter kan aan- en afsluiten. Het zou toch er op duiden dat het meer om een softwarematig probleem gaat dan hardwarematig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Iemand anders nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Oudere versie van de videokaart driver al eens geprobeerd?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deceptikon
Ga ik proberen, dank
Pagina: 1