Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft 365 probleem: groene mappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn kantoor werken wij met Microsoft 365. Nu werken we al een paar jaar met de bibliotheken in de Teamsite zonder problemen. Maar sinds een maand hebben wij ineens last van "groene" mappen.

Toen we voor het nieuwe jaar een mappenstructuur wilden aanmaken werd de hoofdmap en alle onderliggende mappen en bestanden ineens groen. Met groen bedoel ik letterlijk dat de naam groen wordt wanneer ik hem vanuit Windows verkenner bekijk. Als ik de mappen online benader (via browser) zie ik deze kleur niet.Wanneer er een nieuw bestand in deze map wordt gekopieerd, wordt deze ook groen en is het bestand niet meer leesbaar. Via de browser is het dan ook niet meer te openen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

ResuCigam

BOFH

Je vertelt niet welke windows versie je gebruikt maar groene mappen betekenen meestal dat de inhoud encrypted is.

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus: we gebruiken Windows 7 pro.

Maar het gekke is dat ik niets anders doe bij het aanmaken van de mappen dan voorheen. Hoe komt het dat het dan ineens encrypted is. En hoe zou ik dit kunnen herleiden?

Toen ik de mappen via de browser (chrome) aanmaakte, waren ze niet groen. Wanneer hernoemd via verkenner, werden ze weer groen.