Toon posts:

fan-speed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik vroeg af hoeveel rpm een 6800 rpm fan draait als je hem op 5 volt laat werken?
Is dit gewoon 5/12 x 6800 = 2833 ?

Verwijderd

Zoiets. ALs ie überhaupt al wil draaien op 5 volt natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb hier er nog nooit last meegehad dat ze niet op 5 volt willen draaien. En hoe hard ze draaien licht aan de fan. mijn ystech fan draait op 5 volt 3500 en mijn titan draait dan op 2400. Ze zijn allebei 6500 rpm.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus een standaard coolermastertje, maar aangezien mijn cpu hier veel te warm mee werd, heb ik toen een thermoengine gekocht. Deze dus gelijk maar met 6800 rpm ystech-fan laten versturen,maar die herrie was ik binnen 5 min. al zat. Vandaar dat ie nu op 5 volt draait, maar ik dacht, misschien kan ik dan gewoon beter een andere fan erop kopen..

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

neej.. een grote fan kopen en hem op een lager voltage laten draaien is altijd slim... minder geluid en wel goede koeling.. en dan van de helft zo snel.. volgens mij is dat per fan anders.. maar gemiddeld neemt hij minder dan de helft in snelheid af.. vraag me niet hoeveel wel.. als het een bekend merk is kan je dat vast wel ergens op internet vinden..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::