Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672576

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde mijn Iphone camera schoonmaken maar daarvoor moeten de schroefjes onderaan losgemaakt worden. Een ging direct los maar de andere niet. Ze zijn zo klein dat ik gewoon geen idee heb hoe ik die andere er nu uit krijg.

Iemand misschien een paar tips?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-07 17:07
Superlijm? Iets eraan vast plakken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd maar het schroefje is niet diep genoeg. Heb gewoon geen grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-07 17:20
Iets aan vast solderen, dan daarmee los draaien. Heb je wel de juiste tools gebruikt? :9~

[ Voor 30% gewijzigd door hdtracer op 11-05-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 17:57
Je kon niet gewoon een doekje erover halen aan de buitenkant? binnenkant is over het algemeen bij normaal gebruik stofvrij namelijk......

Maar goed, je hebt waarschijnlijk het schroefje gemold door met een kruiskopje de pentalobe aan gort te draaien, in het ergste geval zal je hem met een minuscuul boortje moeten uitboren.....

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Breed postelastiek er tussen en dan duwen en draaien (counter clockwise).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-07 17:24
Ik heb hetzelfde probleem gehad een aantal maanden geleden.
Uitboren met een "tandarts" boortje werkte toen uitstekend (wel uitkijken met de dikte ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 13:08
Als het idd met de andere oplossingen niet lukt, dan wat SpoekGTi zei. Voorzichtig met een 1mm boortje de kop van de schroef boren en vervolgens als de cover eraf is met een fijn tangetje het draadeind (restant van de schroef) eruit draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik zit nu ook eens te kijken naar die 5S schroefjes maar die zijn ook wel heel inie minie zeg...

Kan niet eens zien wat voor sort schroefje...maar dat kan ook aan mij liggen... 8)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
5 Puntig (met ronde vormen), oftewel een pentalobe. Niet te verwarren met een torx, die heeft 6 puntjes.
Afbeeldingslocatie: http://bobmckay.com/wp-content/uploads/2012/06/Apple-Pentalobe-Screwhead-plus-Torx-Hex1-300x232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Had ik niet kunnen verzinnen...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha ja klopt maar ik begon met de andere los te schroeven en die ging er super makkelijk uit.
Dus ik dacht nou dat doen we bij de andere ook even. Maar bestaat er een boortje van wat zal het zijn 0.3 mm?

En nee het zit echt aan de binnenkant van de camera :(
Elastiek lukt me ook niet.

Dan maar vragen of dat onder de algemene garantie valt van Media markt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik niet doen. Ik zou het dan nog liever uitboren, iets met garantie claimen, dat je al weet dat geen garantie is, gaat nooit goed bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Die boortjes vind je in de modelbouwwereld wel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50

OgWok

U.N.C.L.E.

Foto is altijd handig. Kan je er één maken en posten?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ik sprak iemand van de klantenservice, en als ik langs ging bij het filiaal waar ik heb heb gekocht dan konden ze hem waarschijnlijk wel repareren (ben ik hem alleen paar dagen kwijt).

Of ben ik nu heel naïef, en gaan ze direct zeggen 'Ho dame, je hebt zelf geprobeerd de telefoon te openen en daarbij schroefje gemold' ?

Ik zal vanavond foto's maken!

Thanks voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Stof onder de camera zou onder de garantie moeten vallen, geen ervaring bij de MediaMarkt, maar wel bij de Apple Store. Kreeg altijd een nieuwe mee.. Zolang de iPhone niet open is geweest, heb je natuurlijk nog je garantie. Garantie van MediaMarkt is 2 jaar..

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik was bij de Geniusbar geweest bij Apple en ik kan hem via de mediamarkt laten repareren.
Hij is net iets ouder dan een jaar dus valt niet meer onder Apple garantie.

Maar ik probeerde foto's te maken van zowel het schroefje en de camera, maar die worden niet scherp haha.

Als ze hem bij de Mediamarkt niet kunnen repareren dan ga ik wel aan de slag met een mini boor!

Man man man wat een gedoe! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind stof achter de camera wel raar, als ze niet zien dat hij ooit open is geweest of geprobeerd, dan lijkt het me geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tenzij ze 'm open willen maken. ;)
Of wordt bij de MN dan gewoon je toestel gewisseld?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 23:09

Remi

Moo!

Ik gebruik bij dolgedraaide schroeven altijd zo'n breed en plat elastiek zodat de schroevendraaier toch nog grip heeft. Bij computerkasten/serverracks werkt dit bijna altijd maar of het bij dergelijke kleine schroefjes ook werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zit er nu naar te kijken... Die dingen zijn klein hoor.
Ok, heb misschien ook een bril nodig...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-07 17:20
Remi schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:11:
Ik gebruik bij dolgedraaide schroeven altijd zo'n breed en plat elastiek zodat de schroevendraaier toch nog grip heeft. Bij computerkasten/serverracks werkt dit bijna altijd maar of het bij dergelijke kleine schroefjes ook werkt weet ik niet.
Bij dit formaat schroeven werkt 't helaas niet kan ik uit ervaring zeggen ;) Bij de wat grote schroeven werkt het wel perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe telefoon gekregen hahahaha!!!
Pagina: 1