Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36

ivan797

Student Technische Informatica

Topicstarter
De laatste tijd ben ik opzoek naar een apparaat dat de functie van radio vertolkt.
Er zijn echter wat complicerende factoren /:
Omdat er bij ons in de omging uiterst slecht radio signaal is, dit ivm een staal constructie in het huis en over het algemeen een slechte ontvangst. (op meerdere radio's hebben wij slechts een op beperkt aantal radio stations goede ontvangst).

Ik denk dat een internet radio de perfecte oplossing is voor dit probleem.

Echter als ik nu kijk bij internet radio's vind ik veelal kleine en portable internet radio's met slechts beperkte audio kwaliteit.

op dit moment hebben wij nog een stereo toren staan met platen speler en cassette band speler, hiervan is de gluids-kwaliteit dik in orde, echter is door de minimale ontvangst toch een alternatief gewenst.

Ik zoek een
Internet radio met geïntegreerde box

Wat is je budget?
250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Radio te luisteren, dit moet zo simpel mogelijk. dit ivm computer analfabeten (mijn vader) XD?

Wat heb je zelf al gevonden?
Na zelf een tijdje rond gekeken te hebben heb ik al een leuk alternatief gevonden:
De philips grande a5, leuk design goed geluid (volgens de reviews), echter veel van de bediening verloopt via de app en dit schijnt waardeloos te zijn.

Het liefst zoek ik een apparaat welke zowel via een knoppen interface , het lieftest zo simpel mogelijk, te bedienen is. (zender kiezen en volume).
Echter is het ook gewenst dat er enkele meer geavanceerde functionaliteit, zoals het afspelen vanaf mobiele telefoon.

ook is het belangrijk , alhouwel dat natuurlijk per persoon verschild, dat het apparaat er "strak" uitziet, dit omdat hij in de woonkamer staat en het leuk zou zijn als hij er ook goed uitziet :+

ik kan echter geen producten vinden die hier aan voldoen, en dan ook aan jullie de vraag zijn hier merken voor / oplossingen? en klopt mijn zoekterm (internetradio) 8)7

bvd

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Misschien is de Revo superconnect wel iets voor jou.
Staat bij mij in de keuken.
Goede kwaliteit voor zijn formaat en ziet er ook nog eens goed uit.
Natuurlijk niet te vergelijken met mijn HIFI installatie in de woonkamer, maar die is dan ook vele malen duurder :)

Bespreking van de Revo op Hifi.nl:
http://www.hifi.nl/artike...erConnect-Radio-2.0!.html

[ Voor 4% gewijzigd door wiemelen op 11-05-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:50
ik heb de Revo Heritage. internet radio streamen en ook nog dab+ en een usb aansluiting voor muziek.
ik heb deze met wat geluk gevonden, 75 euro betaald nieuw in de doos..

en naar wat ik hoor komt er een gewldig geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 14:24
Tegenwoordig is Bluesound de aanrader, zelfs op de hifi blogs! En ja, het ziet er ook nog strak uit... :9

[ Voor 25% gewijzigd door onzichtbaar op 16-05-2015 01:21 ]

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Wellicht ben je al tot aanschaf overgegaan, maar zoals je in de reviews kan zien heb ik de A5 van Philips.

Als je 'm voornamelijk voor TuneIn radio gaat gebruiken is het een apparaat in mijn ogen dat precies aan je eisen voldoet: je hebt 5 voorkeur zenders die je met knopjes op de zijkant kan bedienen. Ook volume kan gewoon via fysieke knoppen.

Daarnaast mijn ervaringen met de app zijn bij lange niet dramatisch zoals wel op internet wordt vermeld. Het is een karige app, maar doet wat het moet doen.

Voor de 159 euro dat hij tegenwoordig moet kosten is deze media player gewoon een koopje.

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 25-05-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Mijn moeder heeft al een paar jaar een logitech squeezbox touch staan. Audio uit op de "oude" stereo instalatie, fave een paar locale zenders en in standby en handig klokje dat altijd op tijd staat.

Weet helaas niet of ze nog te koop zijn en speakers zijn niet geïntegreerd.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wiemelen schreef op maandag 11 mei 2015 @ 10:34:
Misschien is de Revo superconnect wel iets voor jou.
Staat bij mij in de keuken.
Goede kwaliteit voor zijn formaat en ziet er ook nog eens goed uit.
Natuurlijk niet te vergelijken met mijn HIFI installatie in de woonkamer, maar die is dan ook vele malen duurder :)

Bespreking van de Revo op Hifi.nl:
http://www.hifi.nl/artike...erConnect-Radio-2.0!.html
Ik overweeg om deze aan te schaffen. Alleen vraag ik me nog af of het mogelijk is artiest en titel in beeld te krijgen bij het streamen via bluetooth. In de showroom waar ik hem uitprobeerde kreeg ik die niet te zien. Nou kan mijn Parrot carkit dit al, dus dat lijkt me wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ViNyL schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:08:
[...]

Ik overweeg om deze aan te schaffen. Alleen vraag ik me nog af of het mogelijk is artiest en titel in beeld te krijgen bij het streamen via bluetooth. In de showroom waar ik hem uitprobeerde kreeg ik die niet te zien. Nou kan mijn Parrot carkit dit al, dus dat lijkt me wel?
ik heb de deze. http://www.radiowinkel.co...dab-fm-radio-ipod-iphone/

en die ik heb is volgens mij een oud model, en daar zie ik artiest en titel staan, ook met usb en stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb een reactie gehad van Revo. De Superconnect heeft deze mogelijkheid niet. Ze gaan het ook niet toevoegen want "je kunt het op het device zien wat geconnect is".

Wat ik dan wel vreemd vindt is dat play/pauze en volgend/vorig nummer wel als knoppen op de radio functioneren.

Toch past deze radio bij alle dingen die ik zoek, dit is alleen wel een minpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ViNyL schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:07:
Heb een reactie gehad van Revo. De Superconnect heeft deze mogelijkheid niet. Ze gaan het ook niet toevoegen want "je kunt het op het device zien wat geconnect is".

Wat ik dan wel vreemd vindt is dat play/pauze en volgend/vorig nummer wel als knoppen op de radio functioneren.

Toch past deze radio bij alle dingen die ik zoek, dit is alleen wel een minpuntje.
degene die ik heb zie hierboven heeft ook alles Inc usb aansluiting- internet radio, streamen en dab+.

ik had geluk en kocht deze nieuw in de doos voor 75 euro..
Pagina: 1