Toon posts:

TV aansluiten op versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik wil graag onze TV aansluiten op onze versterker. Ik heb verder ook nog een PS4 die aangesloten is op deze TV, en ik vroeg mij af of dan ook mijn PS4 gebruik van de versterker zou kunnen maken.

Ik had al wat informatie en mogelijkheden opgezocht, en heb een idee.
In onze TV hebben we nog een vrije aansluiting voor een tulpstekker.
Ook in onze receiver hebben we 3 vrije plekken voor tulpstekkers.

Is het een optie om bijvoorbeeld deze stekker in beide apparaten aan te sluiten? Kan mijn TV hierbij gebruik maken van de versterker? En mijn playstation 4 ook? Zit hier dan ook eventueel vertraging in het geluid?
Of heeft u een beter en makkelijkere optie?

Voor een goed overzicht van de input mogelijkheden van mijn receiver kunt u op deze link.

Alvast bedankt!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Waarom sluit je niet alles d.m.v. HDMI aan?

TV-ontvanger en PS4 kunnen in de ingangen van je receiver en dan met een enkele hdmi kabel naar je TV toe.
Je kan dan op je Marantz schakelen tussen de ingangen.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 09:37
Krullebol.nl schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:44:

TV-ontvanger en PS4 kunnen in de ingangen van je receiver en dan met een enkele hdmi kabel naar je TV toe.
Dit dus. Waarom zou je met een analoog stereo-kanaaltje willen prutsen als er gewoon HDMI beschikbaar is?

iRacing Profiel

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-01 21:25
Even een vraag heeft je tv een hdmi arc in/uitgang?

mists hij deze heeft heeft via hdmi ook als voordeel dat het waarschijnlijk mogenlijk is via je tv afstands bediening het geluids nivuoa op de versterker te regelen.

ook kan je alle hdmi apparaten op de versterker aansluiten. (hierna moet je de tv op het kannal van de versterker zetten en op de versterker de juiste modus selecteren)
dit heeft als nadeel dat je de versterer aan moet hebben om het hdmi apperaat te gebruiken. hierdoor heb ik er thuis voor gekozen alle apparaten apart aan te sluiten.
kroegtijger schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Dit dus. Waarom zou je met een analoog stereo-kanaaltje willen prutsen als er gewoon HDMI beschikbaar is?
misschien heeft de tv van ts geen hdmi?

[ Voor 19% gewijzigd door ivan797 op 11-05-2015 09:53 ]

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:33
Als je versterker een gewone stereoversterker is, dan is jouw plan goed.

Heb je een Receiver (en TV) met HDMI in-en uitgangen, dan sluit je best alles met HDMI aan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Krullebol.nl
De receiver heeft gewoon HDMI ingangen en één uit, dus dat zou niet het probleem moeten zijn.
Blijft alleen de tv over, maar daar hebben we geen details van.

Verwijderd

Topicstarter
Krullebol.nl schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:44:

Als een HDMI kabel beter zou moeten werken dan ga ik dat doen! _/-\o_
Dan neem ik aan dat al het geluid van de TV via de versterker gaan? En zit hier nog eventueel vertraging tussen?

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 08:32
TS,
Ik zou alle apparatuur, zoals PS4, Decoders, DVD spelers enz aansluiten op resp. 1(BD) 2(DVD) 3(SAT) 4(GAME) het liefst allemaal met een HDMI kabel.
Je televisie koppel je vervolgens ook met een HDMI kabel aan ARC / HDMI OUT.

Er zal in theorie wel iets vertraging in het geluid zitten, maar ik denk niet dat je dat kunt horen. mocht dat toch zo zijn dan kun je de vertraging compenseren in de instellingen van je receiver. -->
-druk op "AMP MENU" op je afstandsbediening.
-selecteer de optie "Audio Delay"
Voor meer informatie kijk dan even op pagina 52 van de handleiding: http://www.marantz.nl/Doc...R1402%20User%20Manual.pdf

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Er zit meer vertraging in je beeld dan in het geluid. Audio delay is om het nog trager te maken zodat het overeen komt met het beeld. Meestal zo'n 20 a 30ms in de meest snelle modus tot zelfs 200ms met allerlei beeld verbeteraars

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:09:
[...]

Als een HDMI kabel beter zou moeten werken dan ga ik dat doen! _/-\o_
Dan neem ik aan dat al het geluid van de TV via de versterker gaan? En zit hier nog eventueel vertraging tussen?
Vaak moet je trouwens ook even op je TV nog instellen dat het geluid via HDMI wordt verzonden in plaats van de speakers van de TV zelf.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Krullebol.nl schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:48:
[...]

Vaak moet je trouwens ook even op je TV nog instellen dat het geluid via HDMI wordt verzonden in plaats van de speakers van de TV zelf.
En lang niet elke tv met een hdmi ingang, ondersteund ook dat je geluid van je tv kanaal kunt terugsturen over die kabel. Mijn tv hangt iig nog steeds met zowel hdmi als tulp aan de versterker om die reden :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Krullebol.nl
heuveltje schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:52:
[...]

En lang niet elke tv met een hdmi ingang, ondersteund ook dat je geluid van je tv kanaal kunt terugsturen over die kabel. Mijn tv hangt iig nog steeds met zowel hdmi als tulp aan de versterker om die reden :(
Inderdaad werkt dat alleen met een HDMI met ARC (Audio Return Channel)...

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-01 16:25
Als HDMI ARC (Audio Return Channel) geen optie is zou ik nog altijd een toslink kabeltje (optisch) prefereren boven tulpstekkers. Nadeel is dat je het volume op de receiver regelt en niet op de TV.
Pagina: 1