Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Vandaag mijn asus n56vz van nieuwe OS voorzien, windows 8.1 op ssd.
Ik moest hiervoor in de bios fastboot disablen en cms enable om een boot optie te krijgen om mijn usb te booten.
Hierna Windows geinstalleerd, meerdere malen geupdate en voorzien van de juiste drivers.

Tot slot dacht ik klaar te zijn, maar wou de fastboot toch weer enablen.
Bios gesaved en afgesloten, maar nu wilt hij maar niet booten. Tijdens opstarten geen enkele logo te zien, ook niet de bios. F2, F9 of esc wilt niet baaten, ook niet combinatie van shift+F2.

Ik ben ten einde raad, hoe kan ik dit nog herstellen?

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19
Heb je al geprobeerd om te booten zonder SSD er in? Ik heb hetzelfde gedaan (bij een N56VJ in dit geval) als jij een tijd terug en toen begon t ding hele rare kuren te vertonen. Bleek de HDD die ik toen wilde gebruiken corrupt was.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.[
CSL Beleid
Move naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:49
Als je bij installatie CSM hebt aangezet in het UEFI is Windows niet in UEFI-modus geïnstalleerd en wordt fast boot dus niet ondersteund. Zet die dus uit en CSM weer aan en je kunt waarschijnlijk weer booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
tikkietrugjaap schreef op maandag 11 mei 2015 @ 07:15:
Heb je al geprobeerd om te booten zonder SSD er in? Ik heb hetzelfde gedaan (bij een N56VJ in dit geval) als jij een tijd terug en toen begon t ding hele rare kuren te vertonen. Bleek de HDD die ik toen wilde gebruiken corrupt was.
Zowel de ssd als de hhd (zit in een hddcaddy, op de plaats van de cd drive) gedemonteerd, maar vooralsnog geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
EvertH schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:05:
Als je bij installatie CSM hebt aangezet in het UEFI is Windows niet in UEFI-modus geïnstalleerd en wordt fast boot dus niet ondersteund. Zet die dus uit en CSM weer aan en je kunt waarschijnlijk weer booten.
Om CSM weer aan te kunnen zetten, moet ik eerst in de bios komen. En dat is op dit moment niet mogelijk.
Zoals ik bij topicstart beschreven heb, krijg ik alleen een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19
bjkmemo8 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 11:31:
[...]

Zowel de ssd als de hhd (zit in een hddcaddy, op de plaats van de cd drive) gedemonteerd, maar vooralsnog geen vooruitgang.
Mm, dat is wel rottig. Hoor/zie je de laptop wel 'aangaan'? Voor hetzelfde geld is per toeval iets overleden wat niks met de HDD/SDD te maken heeft.

Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is het verwijderen van de accu voor een lange periode in de hoop dat de BIOS batterij op raakt. Geen idee of dat mogelijk is tegenwoordig maar het lijkt er op dat je een BIOS reset nodig hebt op 1 of andere manier.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
is bios batterij loskoppelen ook mogelijk bij deze model?
ik ga ook ff kijken of ik nog garantie heb, dan ga ik die per direct claimen.
Pagina: 1