Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gamecomputer samenstelling (500/550 euro)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 30-08-2019
Hey beste tweakers.
Ik zelf heb een pc hier laten samenstellen ( dinsdag word die geassembleerd) en het broertje van mijn vriendin wil nu ook een game pc en ik dacht dat ik hem even zou helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil vooral gamen zoals bo2, minecraft en counter strike
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Hij wil gamen en ik neem aan youtube kijken enzo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij zei max 550 dus ik zelf ben er iets overheen en daarom vraag ik even aan jullie welke goedkoper kunnen en of alles op elkaar past
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik neem aan 550 maar zal vast paar euro's boven zitten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja alleen de monitor ( toetsenbord en muis ga ik kijken of ik mijne fijn vind en laat ik hem even kijken en dan neemt die die, windows heb ik nog liggen voor hem)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Ga je overklokken?
Ik denk dat hij niet eens wat dat is :p

Ik had zelf dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 113,50€ 113,50
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 182,-€ 182,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 52,01€ 52,01
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Antec VP350P€ 33,49€ 33,49
1Crucial BX100 250GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,01

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eskimotje
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 27-09 17:48
Ik zou eerder voor deze processor gaan http://tweakers.net/product/320063/amd-fx-6300/
met dit moederbord pricewatch: Asus M5A78L-M LX3

Als hij alleen die spellen gaat spelen zoals jij zegt zou ik die ssd houden, als hij spellen gaat spelen die meer opslag inzullen nemen (bijv. gta v, advanced warfare) zou ik de ssd weglaten en deze nemen
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB
Deze zit tussen een ssd en een normale hdd.

Ook zou je een wat krachtigere voeding kunnen nemen,
zoals deze pricewatch: Corsair VS450 80plus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Kan, maar een FX6300 is niet echt sneller, en gaat throttelen op dat bordje.
Als hij alleen die spellen gaat spelen zoals jij zegt zou ik die ssd houden, als hij spellen gaat spelen die meer opslag inzullen nemen (bijv. gta v, advanced warfare) zou ik de ssd weglaten en deze nemen
pricewatch: Seagate ST1000DX001, 1TB
Deze zit tussen een ssd en een normale hdd.
Kan, maar een SSD is toch een pak sneller, en een HDD kan altijd toegevoegd worden.
Ook zou je een wat krachtigere voeding kunnen nemen,
zoals deze pricewatch: Corsair VS450 80plus
Leuk en aardig, maar de kwaliteit is ook 3 keer niks. Meer W is wel nodig, maar neem dan een fatsoenlijke PSU:
pricewatch: Antec VPF Series 450W

Nu, heb je die ODD echt nodig? Anders kan daar al €10 bespaard worden. Verder zou ik kijken naar een tweedehands 7950/7970/R9 280(X), dan kan je weer verschillende tientjes besparen, waardoor je een i5 4460 kan aanschaffen

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novosibirk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-08 01:20
Goed advies totdat je bij het tweedehands gedeelte belandde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21-09 23:33
Wat? Een tweedehands 7950 voor 100 euro is de beste bang for buck die je vandaag de dag kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novosibirk
Waarom zou je dan ook niet de processor, geheugen en moederbord tweedehands kopen? bang for buck toch. + 0 garantie.

edit: Ik snap wel dat je zelf die overweging wel zou maken en verantwoord vind, maar om zoiets aan iemand anders te adviseren. Ik zou dat niet doen.

[Voor 39% gewijzigd door novosibirk op 11-05-2015 09:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 19:08
Niet alle 2e hands aankopen zijn afgeleefde stukken hardware zonder garantie hoor. Als je een beetje slim kijkt kan je toch heel wat vinden. Ik heb op mijn PC destijds rond de €300 kunnen besparen door slim 2e hands te shoppen. Daarbij heb ik op al die onderdelen nog gewoon netjes garantie.

Als je in dit geval naar 2e hands onderdelen gaat kijken is een 2e gen. I5 (2400, 2500k) en een 1155 moederbord ook een erg leuke deal trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• novosibirk
Ben blij om te horen dat je er goede ervaring mee hebt, bij mij is het vice versa. Dus je adviseert dan iets wat je niet kan garanderen, er bestaat namelijk een redelijke kans dat hij een afgeleefde stuk hardware zal kopen. Al om die reden zou je naar mijn mening dat niet moeten willen adviseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 22:03
Er wordt natuurlijk niet zomaar in het wilde weg 2e hands spul aangeraden..

Het is altijd slim om te kopen bij iemand die al positief beoordeeld is door andere kopers en zoals je al aangeeft is het wel prettig om garantie te hebben.

Echter voor CPU's kun je nog wat andere aannames doen. CPU's zijn onderdelen die heel..heeeeel lang mee kunnen gaan. Ze zitten dusdanig in elkaar dat ze wel 20-30 jaar meekunnen. Dat komt natuurlijk niet/bijna niet voor omdat de andere componenten het over het algemeen eerder begeven of ze trekken het gewoon niet meer qua rekenkracht.
Als jij je 2e hands CPU bij tweakers koopt die al een flink aantal positieve reviews op hun naam hebben staan dan kun je er eigenlijk van uit gaan dat ze het gewoon prima doen. Goed de beoordelingen checken dus. Wat dat betreft werkt het beoordelingssysteem prima.
Door een CPU'tje 2e hands aan te kopen kun je al een aardig bedrag besparen waardoor je toch een hele leuke build kunt maken voor weinig geld.

De andere componenten koop ik zelf of raad ik zelf liever met garantie aan. Of koop ze gewoon nieuw.
Wat dat betreft zijn de 7950's nu vaak wel van een dusdanige leeftijd dat ze over het algemeen geen garantie meer hebben en tenzij ze wel garantie hebben raad ik ze liever ook niet aan..

Eerlijk gezegd liever een 2e hands r9 270(x) met garantie dan een 7950 zonder...

[Voor 3% gewijzigd door Baloes op 11-05-2015 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Harstikke bedankt maar als er spullen gekocht moeten worden ( 2e hands of 1e hands) moet ik wel advies krijgen op mijn build :).

Dus wat zou nou echt slim zijn om te veranderen en te verbeteren.
Ik zag dat de videokaart maar 210W nodig had dus ik dacht met 350W red ik het wel.
Ook staat intel bekent als goede processor en die moederbord heb ik zelf ook dus als ik hem fijn en goed vind zou ik hem ook aan hem aanraden.

Misschien hebben jullie betere tips. Aangezien er nogal verschillende meningen zijn over de tips ;P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:05

br00ky

Moderator Harde Waren
mbtkiller schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:22:
Dus wat zou nou echt slim zijn om te veranderen en te verbeteren.
Ik zag dat de videokaart maar 210W nodig had dus ik dacht met 350W red ik het wel.
Qua vermogen gaat het ook wel, echter moet je met verloopjes gaan werken, omdat die 280 een 6 en 8 pins nodig heeft en je voeding slechts 1x 6 pins heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
Uh nou. Als je 2e hands gaat aankopen dan betekent dat ook dat je zelf gaat bouwen?

En zo niet is je dan budget exclusief de assemblage?

Verder trekt die voeding het wel qua vermogen alleen mist ie een aansluiting voor je videokaart. die heeft een 6 en een 8 pins aansluiting nodig. Je voeding heeft alleen een 6 pins.
Kan volgens mij wel met een verloopstukkie opgelost worden maar dat zou je even kunnen navragen.

De voeding laat alleen niet veel ruimte voor een zwaardere kaart. Maar neem aan dat je niet binnen een jaartje weer een nieuwe koopt :)

-Edit-

Gotsamme... ben ik weer te langzaam:) Thnx Br00ky :)

[Voor 5% gewijzigd door Baloes op 11-05-2015 12:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:14
Processor; pricewatch: Intel Core i3-4160 Boxed; 200MHz meer voor ongeveer hetzelfde geld.

Eventueel een tweedehandsje; V&A aangeboden: Intel Core i3-4150 Boxed
€100 zou een leuke prijs zijn.

Geheugen; misschien eerst één reepje van 4GiB en er over enkele maanden er nog één bijprikken?

Videokaart;
V&A aangeboden: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 of V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen

Mijn blog; Floating Points

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
eerst geef je een 4160 aan en daarna een artikel van een 4150. Expres of?

Dat geheugen idee was k ook van plan :D\

Morgen word mij laten zien hoe een pc word geassembleerd ( die mijne word geassembleerd en ik vroeg of ik erbij mocht zijn zodat ik snap en weet hoe het moet)
Dus als ik zeker van me zaak ben kan ik het wel doen voor hem

[Voor 49% gewijzigd door mbtkiller op 11-05-2015 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
Nee, niet express. Als je nieuw koopt geniet de 4160 de voorkeur over de 4130. Maar als je bereid bent tweedehands te kopen dan kan die 4150 voor €100 zeer aantrekkelijk zijn.

Op youtube staat een gigantische hoeveelheid filmpjes waarin stap voor stap wordt uitgelegd en getoond hoe je een pc inelkaar zet. Het is niet moeilijk in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Nee dat hoorde ik ook maar wou wel zeker zijn van me zaak bij mijn pc ( is 800 euro) dus zonde als ik wat stuk maak haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Maar wat moet ik veranderen aan mijn build zodat het binnen het budget is en het goed is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat is er mis met de voorstellen die hierboven staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Omdat er 100 verschillende voorstellen staan. Ik zou graag de beste willen weten ( en hoop dat alles 1e hands kan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:57
Daar is een beetje eigen initiatief voor nodig: zoek wat benchmarks op Google, lees reviews enzovoort. We kunnen alleen een advies geven, wat het beste is moet jij zelf bepalen :).

V&A advertenties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Ja maar in principe was mijn build toch prima behalve een verkeerde voeding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:57
Ja, als 2de hands geen optie is kun je het beste voor een i3 processor gaan (betere single core performance dan de FX 6300). Echter is het zonde van het geld dat een i3 kost om later naar een i5 te upgraden, omdat blijkt dat een quad-core toch nodig is. Vandaar dat er ook voorstellen werden gedaan met 2de hands componenten (processor en videokaart).

V&A advertenties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Ja ik denk dat het broertje van me vriendin niet echt interesse heeft in upgraden binnen een paar jaar. Alleen voor geheugen denk.
Ik kijk dan wel even voor een voeding en dan post ik wat mij goed lijkt :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
't Is meer dat wanneer hij naar de middelbare school gaat en first person shooters wil spelen enzo, dan kan een upgrade naar een i5 en stevigere videokaart toch aantrekkelijk zijn in plaats van een compleet nieuw systeem kopen. Helemaal als hij het zelf moet betalen van een krantenwijk ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Ja precies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
Kijk, je gaat nu zelf bouwen...

Is deze dan geen optie? : V&A aangeboden: Intel Core i5 2500 Tray

Er staat Tray maar in de info staat dat de verkoper de standaardkoeler nog gewoon heeft.

Met een mobotje als dit : pricewatch: ASRock B75M-DGS R2.0

Blijf je incl verzend 5 euro onder de prijs van de i3 met z'n mobo

Als je kijkt hoe goed die sandy i5jes nog presteren in de laatste games tov de veel aanbevolen i5 4460 :

http://pclab.pl/art57777-24.html
http://pclab.pl/art62700-10.html
http://pclab.pl/art61159-9.html

In de reviews is een i5 2500 de niet overklokte i5 2500K.

Kan de stap van later upgraden naar een i5 overgeslagen worden :)

[Voor 19% gewijzigd door Baloes op 12-05-2015 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
Let er wel op dat die tweedehands i3 4150 een stuk nieuwer is en nog lang garantie heeft terwijl die i5 2500 geen garantie meer heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baloes
True. Maar Om een CPU kapot te krijgen moet je goed je best doen. De i5 heeft dezelfde beveiligingen als de i3..

De garantie geld eigenlijk vooral voor niet werken of niet goed werken out of the box.. (waar je meteen of na een tijdje achter komt) Dan krijg je een nieuwe..

Wat dat betreft is de i5 al getest zullen we maar zeggen :)

Garantie geldt bv niet wanneer je hem beschadigt tijdens inbouwen of door kortsluiting...

Verder kan ik toevoegen dat van alle zelf 2e hands aangeschafte CPU's (Ik doe niet anders) en aanbevolen heb aan mensen die ik hielp bij hun build, er nog nooit 1 kapot ging of niet werkte... Die dingen zijn nou eenmaal dusdanig gemaakt dat ze erg lang mee kunnen :)

[Voor 28% gewijzigd door Baloes op 12-05-2015 14:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Ik kan het hem vertellen maar ik weet niet of hij dat fijn vind of niet.

FF offtopic:
Vandaag ook me pc gebouwd samen met een ervaren ICT''er

Alles lukte maar windows wil nu niet downloaden. Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Definieer downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbtkiller
Ik bedoel installeren :p.

Hij was bezig met installeren en toen die klaar was ging de computer uit en nu wil die em niet opnieuw installeren ofzo

• steefje
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Een opmerking out of the blue, want obv deze gegevens kan je weinig zeggen.

Geheugen compatible met je mobo.
Voeding krachting genoeg. Kijk niet naar wattage alleen maar naar het aantal ampere dat die kan garanderen per lijn.

PSN ID Binloading_nl

• andregeuze
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 04-01 12:45
mbtkiller schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 14:35:
Ik bedoel installeren :p.

Hij was bezig met installeren en toen die klaar was ging de computer uit en nu wil die em niet opnieuw installeren ofzo
Heb je windows op een usb stick gezet of doe je het anders?

• mbtkiller
Met een disc Andre.

Foutmelding 0xc0000001 krijg ik

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

0xc0000001 betekend dat hij niet in staat is te booten. Ergens is dus fout gegaan tijdens het installeren.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True