Toon posts:

Ik wil mijn Samsung Plasma PS50A656 kunnen blijven gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Samsung Plasma tv, de PS50A656, en alle 4 HDMI aansluitingen doen het niet meer, waarschijnlijk door een kortsluiting. Toch zou ik deze tv willen blijven gebruiken, al is het maar om bijvoorbeeld Netflix of Youtube via de PC er op af te spelen.
Mijn laptops hebben of een HDMI of een micro-HDMI uitgang.
Is het mogelijk om een van deze laptops toch op de tv aan te sluiten, via de HDMI uitgang op de laptops?

Heb ik daar een convertor of iets anders voor nodig?

De tv heeft s-video/video in, component, pc-in en ext aansluitingen.

Heeft iemand enig idee, voor de hoogst mogelijke kwaliteit? Bedankt!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 15:09

Ravefiend

Carpe diem!

Anders gezegd, je laptop heeft enkel digitale uitgangen en de TV heeft enkel nog werkende analoge ingangen. Misschien een idee om de TV eens open te schroeven om te kijken welk deel mogelijks stuk is en bv. op Ebay eens zoeken?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:26
Samsung bellen of ze em kunnen fixen voor je?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
De HDMI module is doorgebrand. Heb Samsung al gebeld, maar het model is al zo oud, 9 jaar maar liefst, dat ze geen vervangende onderdelen meer hebben hiervoor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien dat vervangende onderdelen op eBay wel te koop zijn. Afhankelijk van de specifieke schade is het misschien ook wel gewoon te repareren. Meestal zijn het DC-gedeeltes die stuk gaan of componenten die heet worden.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er zijn HDMI -> VGA adapters te krijgen, die zou je misschien nog kunnen combineren met een HDMI switch en dan is het weer zo goed als nieuw... ofzo :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

bestel dit mainboard:

ASSY PCB MISC-MAIN;PS50A656T1FXXC,F48A
ben je van je problemen af.
kosten € 179.53

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Raar, want Selectro gaf aan bij mijn telefoontje een aantal weken geleden dat door de ouderdom van de tv ze daar ook geen onderdelen meer voor hebben, maar blijkbaar spreekt hun onderdelen-site hen tegen :)
Weet iemand hier of het eenvoudig is om het mainboard zelf te vervangen, of is dat toch echt een klusje voor een professional?
Nog een vraagje, zit de HDMI module los op dit mainboard, of is het een geintegreerd onderdeel van dit mainboard? Dus, zou dat onderdeel ook los te bestellen kunnen zijn?
Tot zover bedankt, maar, mocht er meer info zijn, dan lees ik dat graag :)

Verwijderd

@KakDela.

HDMI poorten zitten geïntegreerd op het mainboard.
het vervangen is zelf te doen als je wat technisch inzicht hebt.
Kap van je tv verwijderen (achterkant) vervolgens kabels voorzichtig losmaken.
LET OP. vooraf even in SM je gegevens opschrijven. want het kan dat je bord uit een andere EU land komt.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-01 19:31

Metro2002

Memento mori

Als de VGA aansluiting het nog doet volstaat een simpele HDMI -> VGA adapter.
Beeldkwaliteit zou nagenoeg hetzelde moeten zijn bij fullHD.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken. Ik ga eerst kijken of de HDMI-->VGA een werkbare oplossing is, anders het mainboard vervangen.
Pagina: 1