Toon posts:

Waarom AMD de multipliers locked .. mijn idee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ze het doen omdat hun yields zo goed zijn. Ik heb het nu over de T.Birds Socket-A trouwens.

Ik denk dat ze nu de multiplier moeilijker hebben gemaakt omdat ze volgens mij bijna alleen nog maar 900+ yields uit de silicium trekken. Dus ook dat bijna alle T.Birds die nu Dresden (en Austin) verlaten een 900 of mer core hebben. Owkee, 850 of meer dan.

Dus als de mulitplier niet zo moeilijk was kan iedereen hem op 900 zetten. En dan zakt de verkoop van de duurdere T.Birds natuurlijk in.

Da's mijn 4,5 cent .. (= $ 0.02)

Verwijderd

Het is eigenlijk een logische stap: eerst had intel alleen te maken met processor remarking omdat zij de beste procs hadden, maar nu heeft AMD er ook last mee gehad (Autstalie affaire) en daar willen ze wat tegen doen: ze kunnen niet toestaan dat dit soort praktijken gebeuren want dat kost ze hun goede naam.
Proc. remarking heeft idd alleen zin als:
- de core hoge freq kan halen (~ hoge yields)
- er een grote winst mee te halen valt (dwz: verschil tussen inkoop/verkoop > $100 oid)

Ik denk niet dat ze het vanwege OC-ers gedaan hebben: op de hele markt is dat denk ik nog geen 1%

Het mooiste zou zijn een multiplierlock die wel te omzeilen is, maar dan duidelijk op de processor te zien is zodat iedereen dat kan controlleren. Helaas zal dit wel niet werken omdat >90% van de mensen hun pc niet eens open durft te schroeven....

mijn 2 euro cent