Toon posts:

GPU gtx 970 of dual 290

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik zoek een?
nieuwe GPU

Wat is je budget?
300, Max 400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf al wat zitten kijken naar een gtx 970 of een (extra) r9 290.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 4770k (3,5GHZ)
Asus Maximus Hero VI
8GB ram
256 SSD
Sapphire 290tri-x.

M'n huidige 290 is al meerdere keren terug gestuurd naar Alternate en zonder reparatie iod terug gekomen. (off topic, erg slechte service)
Nu loopt hij op driver versie 15.4 ivm GTA V en de frame lag daarvan, ook deze update helpt niet en nu denk ik erover een een nieuwe kaart te kopen en deze (eventueel) in een ander systeem te plaatsen met oudere drivers.

Nu is sta ik voor een keuze: Of ik koop er een 290 bij en zet ze in crossfire, met het risico dat de nieuwe kaart gaat lijden onder de 'oude' sapphire (als dat mogelijk is) en hem dan dus als single gpu te gebruiken

Of ik stap volledig over naar de (single)gtx 970 aangezien de benchmarks veel beter zijn.

Graag zou ik willen weten wat jou advies hierin is of andere ideeën. :)

Mvg, Max

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Op welke resolutie speel je??

Enneh, een gtx 970 is niet veel beter in benchmarks...soms haalt de 290 'm nog in ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Als je 4K gamed zou ik voor R9 290 kiezen. Vanwege de grotere busbreedte. Als je 1080p of 1440p gaat gamen, dan raad ik een 970 aan :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig speel ik nog op 1440p, heb nog geen plannen om 4k te gaan spelen.

Maar hoe zou die oude kaart reageren op crossfire opstelleing?

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
heb je de beta driver van AMD catalyst al geprobeerd, die geeft een enorme boost voor GTA5. Bij mij resulteerde dat vloeiende game play!

En als ik jou was zou ik een 2e 290 erbij nemen, of even rustig wachten op wat de 390(x) gaat betekenen voor 1440p gaming!

Verwijderd

Topicstarter
@misterd11

Jaa daar draait hij nu op. Het gaf wel wat verschil maar gta loopt nogsteeds wat stroef.

Ik heb iets gelezen over dat ze met een nieuw lijn komen in q2, kan dat kloppen?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Welke voeding heb je?? Graag merk, type, wattage en ouderdom :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

1440p op welke settings? GTA V is erg zwaar, mijn bak trekt het echt niet op 1440p very high, laat staan ultra.

De GTX970 is ook niet veel sneller dan een R9 290, 5 tot 10 proecent ongeveer op fullHD, meer op lagere settings/lagere resolutie, heel snel minder op hogere settings/resolutie. Op 1440p is de GTX970 over het algemeen even snel.

Als je voeding het aankan, is CF R9 290 heel leuk, daarmee kun je nog leuk op 4k gamen als je wil.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een Corsair RM750 in (net een jaar oud) en meer dan genoeg.

Betreft de settings, zelfs op 1080p en alles terug geschroeft heb ik nog last van framelag, er zit dus iets niet goed in de kaart, ik denk dan ook dat ik voor een nieuwe 290 ga.
Hopen dat het wil draaien in crossfire maar dat zie ik dan wel.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
nog even uit zingen. en dan je r9 290 verkopen en voor de r9 390(x) gaan. zeker op 4k gaming zal deze het erg goed doen(als we amd mogen geloven).

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:36
Je zegt dat de kaart stuk in vanwege frame lag in gta V?
Heb je ook last in andere spellen?
Misschien ligt het wel aan iets heel anders. Kun je een andere 290 lenen om te testen?

• loki504
Lynx schreef op maandag 11 mei 2015 @ 07:51:
Je zegt dat de kaart stuk in vanwege frame lag in gta V?
Heb je ook last in andere spellen?
Misschien ligt het wel aan iets heel anders. Kun je een andere 290 lenen om te testen?
Zat hier ook al aan te denken. En andere games hebben er geen last van? Dan kan ik begrijpen dat alternate geen reparatie uitvoerd. Wat gebeurt er als je bv furmark draait?

Want ik heb ook last van "lag" waar bij ik regel matig een soort freezes krijg. En dat is ook een tri-x of een extra r9 290 gaat helpen zal me verbazen. Je krijg immer dan weer last van andere kwaaltjes.

Verwijderd

Topicstarter
Alle benchmarks draaien goed, net als andere games.
Had voorheen geen blackscreens doordat hij op 13.2 draaide( die liep stabiel). Maar doordat ik de driver moest updaten heb ik daar bijvoorbeeld ook weer eens last van, er zit dus echt iets in de kaart niet goed

Ik zal binnenkort een andere tri-x uitproberen, kijken hoe dat loopt

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Als je alleen problemen hebt bij gta5 en hij goed draait bij benchmarken en andere games dan is je gpu gewoon goed. Logisch dat ze hem niet kunnen maken als ie niet stuk is.
Dit klinkt toch echt als een software probleem. Al eens geprobeerd alle drivers te verwijderen en dan opnieuw te installeren en in het ergste geval een reinstall te doen van windows

• loki504
Elmo_b schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:41:
Als je alleen problemen hebt bij gta5 en hij goed draait bij benchmarken en andere games dan is je gpu gewoon goed. Logisch dat ze hem niet kunnen maken als ie niet stuk is.
Dit klinkt toch echt als een software probleem. Al eens geprobeerd alle drivers te verwijderen en dan opnieuw te installeren en in het ergste geval een reinstall te doen van windows
Ik hoor een hoop problemen met gta 5. En bij een heleboel mensen komt de stuttering na enkele minuten(bij mij ook) dus grote kans op een memory leak) waar helaas alleen rockstar wat aan kan doen. Misschien dx10.1 gebruiken ipv 11?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:19:
Alle benchmarks draaien goed, net als andere games.
Had voorheen geen blackscreens doordat hij op 13.2 draaide( die liep stabiel). Maar doordat ik de driver moest updaten heb ik daar bijvoorbeeld ook weer eens last van, er zit dus echt iets in de kaart niet goed

Ik zal binnenkort een andere tri-x uitproberen, kijken hoe dat loopt
13.2? Bedoel je nu 15.2? 13.2 is waarschijnlijk zo oud dat die geen 290 ondersteunt.

Monitor best ook eens wat de kloksnelheid/temperatuur/fansnelheid/GPU belasting van je 290 zijn tijdens het gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:41:
Ik heb werkelijk waar elke driver geprobeerd ik kwam uit op een 14.6 (dacht ik) die het meest stabiel draaide maar daar liep dus gta v weer beroerd op...
loki504 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:44:
[...]

Ik hoor een hoop problemen met gta 5. En bij een heleboel mensen komt de stuttering na enkele minuten(bij mij ook) dus grote kans op een memory leak) waar helaas alleen rockstar wat aan kan doen. Misschien dx10.1 gebruiken ipv 11?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, vanmiddag eens proberen
13.2? Bedoel je nu 15.2? 13.2 is waarschijnlijk zo oud dat die geen 290 ondersteunt.

Monitor best ook eens wat de kloksnelheid/temperatuur/fansnelheid/GPU belasting van je 290 zijn tijdens het gamen.
Ja dat was dus een 14.6 oid.
Ik zal er vanmiddag even naar kijken wat hij precies doet tijdens ht spelen

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Heb je de nieuwe drivers er gewoon overheen gedraaid of eerst verwijderd met zoiets als DDU ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou voorlig heb ik hem.

Vooral het terugschroeven naar 1080p heeft geholpen zelfs de textures etc kan ik weer op high zetten. Drx 10.1 liep weer verschrikkelijk.
Ik wacht nu nog even tot de 390 uitkomt

Bedankt voor de snelle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 20:41:
Nou voorlig heb ik hem.

Vooral het terugschroeven naar 1080p heeft geholpen zelfs de textures etc kan ik weer op high zetten. Drx 10.1 liep weer verschrikkelijk.
Ik wacht nu nog even tot de 390 uitkomt

Bedankt voor de snelle reacties
"Terugschroeven naar 1080p", wat voor scherm heb je dan? Speel je nu 1080p op een native 1440p of hoger scherm? Of was je voordien aan het oversamplen op je 1080p scherm? Oversamplen bij nieuwe games is een no-no, GTA V heeft al AA ingebouwd die efficiënter is, extra AA die je dan zoveel kost dat je de andere instellingen naar beneden moet zetten is het niet waard. Oversamplen dient voor games die geen AA hebben ingebouwd (écht slechte console ports, Final Fantasy XIII bv...).

Dat DirectX 10.1 slechter ging lopen verwachtte ik wel, ik weet niet waar die tip vandaan komt, maar DirectX 11 is net minder zwaar dan DX10 als de videokaart het ondersteunt.

Goed idee van te wachten op de 390, gezien de mededelingen van AMD kan dat nu toch niet te lang meer duren (dit kwartaal nog) en dat zou met z'n HBM geheugen toch een game changer moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dan nog ben ik van mening dat er iets fout zit in de kaart want er blijven blacksreens voorkomen... Ik laat het voorlopig maar zo tot die 390 uitkomt.
Ht draait trouwens allemaal op een ultra sharp 27" van dell van vorigjaar januari.
Pagina: 1