Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Heyy mede Tweakers,

ik ben sinds kort van plan een pc te kopen en alles zelf te assembleren.
Met de pc ga ik dan vooral mee gamen. Qua games zat ik te denken aan GTA5, DayZ, Battlefield en LoL.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral mee gaan gamen op hoge resoluties Maar ook gewoon aan schoolprojecten werken maar dat zou geen problem moeten zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan en bedrag tussen de €800 & €900

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik gebruik nu een vrij oude pc en de muis & keyboard zijn ook aan vervanging toe

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles is nieuw dus ik zou alles wel nodig hebben, gewoon een redelijke gaming pc. Ik zat te denken een Hybride harde schijf dus geen ssd.
Ik denk ook een extra koeler te nemen omdat het in huis wel vrij warm word.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd al positieve verhalen gehoord over Intel & Nvidia dus zou ik et ook graag bij die merken houden (indien beter zou ik ook wel voor een ander merk kiezen)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua grootte kies ik voor een normale Mid Tower, geluidsniveau maakt mij niet zo heel erg uit aangezien ik altijd wel muziek aan heb staan. (headphones)

Ga je overklokken?
Nopeee, mijn kennis met overklokken is waarschijnlijk -9000 8)7

Ik heb al een beetje rondgekeken en een eigen pc in elkaar gezet, graag zou ik willen weten of alles wel met elkaar functioneert en eventuele verbeteringen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 226,-€ 226,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,49€ 70,49
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 224,80€ 224,80
1Seagate ST1000DX001, 1TB€ 74,50€ 74,50
1Fractal Design CORE 1300€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 54,-€ 54,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 60,-€ 60,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 784,73

[ Voor 48% gewijzigd door KingKong21 op 10-05-2015 22:32 . Reden: Lijst Toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-08 13:34
Lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

[ Voor 88% gewijzigd door br00ky op 10-05-2015 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
Ojee excuses, lijstje komt eraan xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
br00ky schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:54:
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!
bedankt voor de link _/-\o_ lijst staar erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

AMD is in deze prijsklasse voor de GPU veel interessanter, even snel of zelfs sneller vanwege de 3GB VRAM (games gaan al over de 2GB tegenwoordig) en zijn superieure geheugenbus. Daarnaast nog goedkoper ook :D

Qua CPU, neem een i5 4460. Verschik merk je alleen in je portemonnee :)

Qua bordje zou ik een B85m Pro4 nemen, goedkoper en luxer :)

Geld dat je bespaard en nog over had in je budget zou ik steken in een SSD, zorgt ervoor dat je PC veel sneller aanvoelt. Aanrader: Crucial MX100/BX100 256/250GB :)

Oh, en neem een gewone HDD naast de SSD, bespaard weer 20 euro :)

Verder kan qua PSU een Antec VPF450, moderner en goedkoper ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MK_ op 10-05-2015 22:43 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
KingKong21 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:45:
...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral mee gaan gamen op hoge resoluties Maar ook gewoon aan schoolprojecten werken maar dat zou geen problem moeten zijn
...
Bedoel je hier hoge instellingen (high/ultra settings) of bedoel je gamen op UHD resolutie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
Freaky Maus schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:44:
[...]

Bedoel je hier hoge instellingen (high/ultra settings) of bedoel je gamen op UHD resolutie?
idd high/ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

MK slaat de spijkert op zijn/haar kop.

Al is een MX200 als SSD nu vrij goedkoop, of de MX100 is duur, de BX100 is wel een stuk goedkoper, dus tenzij je clone software of hardwarematige encryptie nodig hebt, lekker de BX halen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
MK1998NL schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:40:
AMD is in deze prijsklasse voor de GPU veel interessanter, even snel of zelfs sneller vanwege de 3GB VRAM (games gaan al over de 2GB tegenwoordig) en zijn superieure geheugenbus. Daarnaast nog goedkoper ook :D

Qua CPU, neem een i5 4460. Verschik merk je alleen in je portemonnee :)

Qua bordje zou ik een B85m Pro4 nemen, goedkoper en luxer :)

Geld dat je bespaard en nog over had in je budget zou ik steken in een SSD, zorgt ervoor dat je PC veel sneller aanvoelt. Aanrader: Crucial MX100/BX100 256/250GB :)

Oh, en neem een gewone HDD naast de SSD, bespaard weer 20 euro :)

Verder kan qua PSU een Antec VPF450, moderner en goedkoper ;)
bij de CPU zat ik inderdaad ook over te twijfelen,
na een kleine 'discussie' met mn broer toch overwogen om bij mn Gpu te blijven of een gtx 970 erin te zetten. Psu & voeding zal ik zeker aanpassen. En nog even kijken naar de hdd en ssd,
thx voor je snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

VasZaitsev schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:59:
MK slaat de spijkert op zijn/haar kop.

Al is een MX200 als SSD nu vrij goedkoop, of de MX100 is duur, de BX100 is wel een stuk goedkoper, dus tenzij je clone software of hardwarematige encryptie nodig hebt, lekker de BX halen.
Niet meer aan gedacht :X

Een GTX960 is gewoon niet te verantwoorden, dus dan wordt het al de GTX970. Al is die eigenlijk ook niet je-van-het, aangezien je voor €70 minder een 5% minderw qua prestaties R9 290 koopt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ohoh, discussies met mensen "die het beter weten"

De GTX960 is, heel kort en bot gezegd: voor dit geld troep.

Waarom?
2GB VRAM is gewoon erg weinig, veel moderne gamen knallen er vrolijk overheen, en het is gewoon erg slecht voor je minimumframerate, niks is irritanter dan bufferende textures. En het kleine 128busje met compressie kan ook nog eens niet heel tof overweg met grote textures, wat de framerate nog eens extra veel pijn doet. De 40 euro goedkopere R9 280 heeft dit probleem niet: 1GB meer geheugen, een dikkere bus. gewoon veel meer futureproof voor minder geld. Ja, iets minder zuinig, maar, hoe boeiend is dat?

De GTX970 is eigenlijk om dezelfde redenen niet heel interessant. De kleine bus doet hem ook veel pijn wanneer er veel en grote textures moeten worden gelaten. Dit kun je zien aan het feit dat hij mijlenver uitloopt op de R9 290 op medium fullHD, maar op ultra 1440p is de R9 290 opeens even snel. Ook is hij een stuk duurder dan een R9 290, en het verbruik, tja, 40-50w verschil, het duurt jaren eer je het terugverdient.

Nvidia, tja, naar mijn mening doet het al enkele generaties niet mee op prijs/prestatie. Leuk als je merkgeil bent of heel hard CUDA nodig hebt, maar wil je gewoon knal voor je knaak, geluk voor je gulden en energie voor je euro, pak je AMD.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKong21
VasZaitsev schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:08:
Ohoh, discussies met mensen "die het beter weten"

De GTX960 is, heel kort en bot gezegd: voor dit geld troep.

Waarom?
2GB VRAM is gewoon erg weinig, veel moderne gamen knallen er vrolijk overheen, en het is gewoon erg slecht voor je minimumframerate, niks is irritanter dan bufferende textures. En het kleine 128busje met compressie kan ook nog eens niet heel tof overweg met grote textures, wat de framerate nog eens extra veel pijn doet. De 40 euro goedkopere R9 280 heeft dit probleem niet: 1GB meer geheugen, een dikkere bus. gewoon veel meer futureproof voor minder geld. Ja, iets minder zuinig, maar, hoe boeiend is dat?

De GTX970 is eigenlijk om dezelfde redenen niet heel interessant. De kleine bus doet hem ook veel pijn wanneer er veel en grote textures moeten worden gelaten. Dit kun je zien aan het feit dat hij mijlenver uitloopt op de R9 290 op medium fullHD, maar op ultra 1440p is de R9 290 opeens even snel. Ook is hij een stuk duurder dan een R9 290, en het verbruik, tja, 40-50w verschil, het duurt jaren eer je het terugverdient.

Nvidia, tja, naar mijn mening doet het al enkele generaties niet mee op prijs/prestatie. Leuk als je merkgeil bent of heel hard CUDA nodig hebt, maar wil je gewoon knal voor je knaak, geluk voor je gulden en energie voor je euro, pak je AMD.
bedankt voor je reactie, zie idd veel positieve reacties over de AMD r9 290 en qua prijs is ook nog voordeliger. ik ga er zeker nog even over nadenken welke gpu ik nou ga kiezen, je informatie zal hier zeker een grote factor bij spelen..
Pagina: 1