Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik heb mijn HTC one X deze week laten vallen van ongeveer een meter hoogte, en dat leek allemaal prima te zijn overleefd door telefoon + hard plastic hoesje.
Echter wilde ik vanavond gaan hardlopen en ik krijg maar geen GPS-fix, waardoor ik langzaamaan tot de conclusie kom dat er wellicht wat intern losgeschoten is oid.

Nu heb ik geen tools hiervoor, maar wel al wat gegoogled: https://www.youtube.com/watch?v=NfH48nbCFE4

Is dit iets wat door een val veroorzaakt kan zijn en is zoiets meestal zelf wel te fixen? Ik kan me voorstellen dat zo'n connectortje losgeschoten is. Als er echter schade is aan het bordje/IC kan ik me voorstellen dat het een vervelende affaire wordt.

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:34
Gezien het feit dat het om een connector naar een externe antenne gaat zou het inderdaad kunnen dat deze los is geschoten bij de val.

Aangezien de HOX een unibody heeft en het best lastig zal zijn om een dergelijke reparatie zelf uit te voeren, zou ik me er zelf niet aan wagen. Als je zelf heel handig bent met deze dingen of iemand kent die dit zou kunnen, kun je het natuurlijk wel proberen. De kans dat je je toestel geheel onbruikbaar maakt is natuurlijk ook nog aanwezig, los van wat er mogelijk al kapot of niet te repareren is.