Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Windows 8.1 Pro PS] Add-AppxProvisionedPackage werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:31
Ik heb een eigen PowerShell scriptje geschreven welke een Windows 8.1 Metro app (MS noemt het volgens mij LOB) via de CmdLet Add-AppxProvisionedPackage installeert/sideload in de huidige Windows installatie (online). Het commando wat ik gebruik is:

PowerShell:
1
Add-AppxProvisionedPackage -Online -PackagePath "\\server.domein.local\Deployment\Mobiele Werkbon App\MobieleWerkbon_1.4.0.1_AnyCPU.appx" -ErrorAction Stop -SkipLicense

Zodra ik als Admin inlog in het systeem en via PowerShell dit commando uitvoer werkt dat prima en wordt de App netjes via sideloading installeert zodat hij voor iedere gebruiker die inlogt beschikbaar is.

Het probleem is echter dat wanneer ik een PowerShell script met deze CmdLet erin uitvoer via een Computer Startup PowerShell script het misgaat.
Ik krijg dan een foutmelding en deze melding wordt gelogd in de event log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Error Message = DismOpenSession failed. Error code = 0x80040154
Fully Qualified Error ID = Microsoft.Dism.Commands.AddAppxProvisionedPackageCommand

Context:
        Severity = Warning
        Host Name = ConsoleHost
        Host Version = 4.0
        Host ID = aacb6324-ae38-4a1c-a2c4-13f5794eda8c
        Host Application =  -ExecutionPolicy ByPass -File deployMobieleWerkbon.ps1
        Engine Version = 4.0
        Runspace ID = 1bc8ae55-4c49-4289-998c-dfd67602b352
        Pipeline ID = 1
        Command Name = Add-AppxProvisionedPackage
        Command Type = Cmdlet
        Script Name = \\domein.local\SysVol\record-bb.local\Policies\{ED3A4734-B75B-4D70-832D-17EFBBB3894A}\Machine\Scripts\Startup\deployMobieleWerkbon.ps1
        Command Path = 
        Sequence Number = 15
        User = DOMEIN\SYSTEM
        Shell ID = Microsoft.PowerShell

User Data:

Ik heb me al suf gegoogled maar kan heel weinig vinden over deze foutmelding (DismOpenSession failed. Error code = 0x80040154)
Iemand een idee waar het misgaat? Dit moet toch gewoon mogelijk zijn om deze CmdLet dus voor het inloggen uit te voeren?
Door wat debugging commando's weet ik wel zeker dat de PowerShell zelf goed wordt uitgevoerd.

Verdere systeem info:
- Domein met Server 2012 R2 AD
- Client is een tablet met Windows 8.1 Pro x64 met alle updates

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik777
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-02-2018
Zou het kunnen komen omdat je powershell script geen vertrouwde handtekening heeft t.o.v van andere systemen?
get-help about_signing
Standaard zijn windows systemen ingesteld om geen powershell scripts uit te voeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Urk
Erik777 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:21:
Zou het kunnen komen omdat je powershell script geen vertrouwde handtekening heeft t.o.v van andere systemen?
get-help about_signing
Standaard staan windows systemen ingesteld om geen powershell scripts uit te voeren.
Dank voor je reactie. _/-\o_
Nee, ik heb hier vooraf natuurlijk wel naar gekeken maar kan mijns inziens niet het probleem zijn omdat wanneer ik het hetzelfde PowerShell script een aantal commando's uitvoer die keys en waarden in de registry plaats dat gewoon gebeurd.
Hij voert het commando ook uit omdat ik anders niet deze foutmeldingen zou krijgen.
Of zie ik iets over het hoofd hiermee?

Ander PowerShell script op de user (user policy) wordt ook netjet uitgevoerd.

Ik had al wel een executing policy setting gedaan, die is nu als volgt:

Scope ExecutionPolicy
----- ---------------
MachinePolicy Undefined
UserPolicy Undefined
Process Undefined
CurrentUser Undefined
LocalMachine Unrestricted

[Voor 29% gewijzigd door Urk op 10-05-2015 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erik777
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-02-2018
Misschien kan je deze nog even nalezen.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh852134.aspx

To install and run apps on Windows Server 2012, you must install the Desktop Experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Urk
Erik777 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:58:
Misschien kan je deze nog even nalezen.
https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh852134.aspx

To install and run apps on Windows Server 2012, you must install the Desktop Experience.
Thanks, die had ik al gelezen en het gaat om Windows 8.1 clients waar er zowieso Desktop Experience draait. Bij Windows Server moet je voor installatie van Metro apps inderdaad de Desktop Experience installeren, zo werkt ook de Windows Store.

• Urk
Kickje ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True