Heren,
Met veel plezier afgelopen weken gebruik gemaakt van nieuwe Dell P2415Q op een recent gekochte nieuwe PC. Specs hieronder. Mijn TV aangesloten via HDMI en mijn PC dus via Displayport aan de Dell.
Ik had al vaker wat last dat er geen signaal kwam via DP op mijn Dell en dat ik het Win8.1 pro loginscherm kreeg op mijn TV. Paar keer kutten met inloggen en scherm disablen oid en ik kreeg weer beeld op m'n Dell.
Nu lukt het me alleen helemaal niet meer en zit ik noodgedwongen op lagere resolutie via HDMI op mijn DEll en TV niet aangesloten. Ik krijg namelijk gewoon volledig zwart beeld na booten.
Probleem:
Reddit: Has ANYONE with a new gtx 980/970 successfully used displayport connection to monitor without issue?
Geforce.com: Black Screen on Windows Login (344.16 and .11) on DisplayPort with GTX980 SC (Fix info posted 11/25/
Help
Ik lees veel vergelijkbare ervaringen maar ik ben even in het donker (letterlijk) over wat ik nu moet doen. De tip van ManFromUrkel leek een halleluja moment want het klinkt erg logisch maar ik zie in mijn NVIDIA omgeving nergens nu dat er iets is aangesloten via DP.
Met veel plezier afgelopen weken gebruik gemaakt van nieuwe Dell P2415Q op een recent gekochte nieuwe PC. Specs hieronder. Mijn TV aangesloten via HDMI en mijn PC dus via Displayport aan de Dell.
Ik had al vaker wat last dat er geen signaal kwam via DP op mijn Dell en dat ik het Win8.1 pro loginscherm kreeg op mijn TV. Paar keer kutten met inloggen en scherm disablen oid en ik kreeg weer beeld op m'n Dell.
Nu lukt het me alleen helemaal niet meer en zit ik noodgedwongen op lagere resolutie via HDMI op mijn DEll en TV niet aangesloten. Ik krijg namelijk gewoon volledig zwart beeld na booten.
Probleem:
- Dell wil niet meer aangaan via Displayport aansluiting
- Via HDMI krijg ik geen UHD en kan ik 2e TV niet aansluiten
- Ik zie dus nergens meer dat er iets is aangesloten via DP en de monitor geeft 0 beeld (ook geen BIOS) maar gaat in slaap stand want hij krijgt niets van de PC. Enkel met HDMI werkt het wel.
- Op internet lees ik veel klachten over displayport (en 4k)
- Win 8.1
- Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket - doos
- MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart
- Dell P2415Q UltraHD
- ASRock H81M-VG4 - Moederbord - micro ATX - LGA1150 Socket - H81 - USB 3.0 - Gigabit LAN - interne afbeeldingen (CPU vereist) - H
- Aerocool Dead Silence - - minitowermodel - mini ITX / micro ATX - geen voeding - USB/Audio - zwart, wit - window
- Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35 V
- Crucial MX100 - Solid state drive - 256 GB - intern - 2.5'' - SATA-600
- Sea Sonic S12II-430 Bronze - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 430 Watt - actieve PFC - 80+ Bronze
- GPU NVIDIA drivers up2date via Geforce Experience
- GPU MSI bios check
- Mobo BIOS nagelopen maar geen instelling gevonden
- Displayport kabel vervangen (met identieke en met mDP->DP)
- Uren zitten kutten met Win+P en NVIDIA instellingen
Reddit: Has ANYONE with a new gtx 980/970 successfully used displayport connection to monitor without issue?
Geforce.com: Black Screen on Windows Login (344.16 and .11) on DisplayPort with GTX980 SC (Fix info posted 11/25/
Help
Ik lees veel vergelijkbare ervaringen maar ik ben even in het donker (letterlijk) over wat ik nu moet doen. De tip van ManFromUrkel leek een halleluja moment want het klinkt erg logisch maar ik zie in mijn NVIDIA omgeving nergens nu dat er iets is aangesloten via DP.