Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 14:04
Als ik een app download houd ik eigenlijk altijd wel in de gaten waar deze app toegang tot wil, en vaak valt wel te plaatsen waarom een app deze toegang nodig heeft.

Aangezien HTC is gestopt met de ondersteuning voor hun TV app (ir blaster remote), wilde ik een alternatief downloaden, en die is er:

TV(samsung)remote control

Deze app wil volgens de play store wel toegant tot
-foto's/media/bestanden.

Ik kan alleen niet plaatsen waarom dit nodig zou zijn voor een afstandsbediening?
De app wil dan weer geen toegang tot netwerkcommunicatie, dus volgens mij kan hij dan niets versturen/downloaden via internet?

Edit: na installatie staat er bij permissies:
-De inhoud van uw usb-opslag aanpassen of verwijderen.
-Volledige netwerkcommunicatie

Erg raar want voor het downloaden in de app store kwamen deze permissies niet naar voren

Houdt dit dan ook in dat er eventueel doorgestuurd kan worden?

[ Voor 21% gewijzigd door Speeddragon op 10-05-2015 20:06 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11 15:16
'Het aanpassen van de inhoud van de usb opslag' houdt volgens mij in dat de app data opslaat op de telefoon. De netwerktoegang is vast nodig omdat er misschien een soort van tvgids in zit. Ik gebruik de app zelf niet. Maar op mijn tabpro zit Smartremote en die heeft dat wel.
Als je met doorsturen annonieme gegevens bedoeld, dat zal vast wel gebeuren.
Ik denk niet dat je bang moet zijn dat er persoonlijke gegevens verstuurd worden.