• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11 17:39
Hallo tweakers :)

Ik heb hier:
- Een grote box met video bestanden.
- Een Sharp (VC-MH745) video band speler
- Een Terratec - Grabster AV300(die de singaal convert naar m'n computer)
- Software "MAGIX Video easy Terratec Edition"

Ik heb met hun programma geprobeerd video's over te zetten maar ik loop tegen een probleem aan:

Bij het overzetten van de video band is meestal het begin niet goed opgeslagen, het beeld speeld zich versneld af (en het geluid ook). Terwijl ik het overzet kan ik mee kijken & luisteren. Hier zie en hoor ik alles goed.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Groetjs Legerarmy

PS: ik wist niet waar ik deze topic moest laten

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-12 12:21
Via FVH moet het wel lukken... AZ is non-tech.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12 16:51
Op Amazon.de lees ik bij de reviews dat die software wellicht de boosdoener is. je kan een gratis versie gebruiken van VMix, de Basic versie is goed genoeg voor VHS en geeft ook nog eens een beter resultaat, en gratis:
http://www.vmixhd.com/
Anders zou je nog kunnen kijken of de drivers wel helemaal up to date zijn.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• Legerarmy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-11 17:39
Bedankt voor de tip!
Programma werkt goed. Ik heb nu 60 dagen de tijd hihi!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12 15:24
VirtualDub gebruiken, Lagarith als codec gebruiken, vervolgens met avisynth door QTGMC gooien(als je veel tijd hebt, anders Yadif gebruiken) om te deinterlacen, daarna iets als COLOR MILL gebruiken om de kleuren te verbeteren en tot slot converteren naar codec van keuze(ik raad H264 als codec en MP4 als container aan).

Kost je wat tijd om de eerste keer goed te krijgen, maar veel beter dan dat ga je het niet krijgen. Als het om belangrijke tapes gaat raad ik je aan naar een blackmagic capture(of iets anders dat wat je een goede RAW geeft) kaart te kijken en een betere VHS speler, in ieder geval 1 met een S-Video uitgang en Time Base Correction. Ook je gebruikte kabels zijn belangrijk, kort en goed afgeschermd is het beste.

Kwaliteit kan vaak verrassend goed worden. Zelf heb ik een blackmagic met een goede recorder gebruikt om te capturen en handbrake gebruikt voor het omzetten, maar ik vond Yadif maar een matige deinterlacer(wel lekker snel, maar je blijft artifacts houden) en wil nu alles opnieuw doen met de bovenstaande workflow.

Wil je het echt goed doen dan raad ik je aan om even een paar avonden onderzoek te doen naar QTGMC en kleurencorrectie en zelf te testen wat voor jou het beste werkt.

/offtopic, zo stom dat ik de RAW bestanden had verwijderd na het omzetten, mag ik 20 tapes weer opnieuw doen :X, ook zo stom dat blackmagics standaard software geen andere codecs ondersteunt en dat ik dus met 100GB video zat per uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Exphy op 21-05-2015 22:58 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."