Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Beste,

Ik zoek een oplossing voor het volgende. De twee eetkamer lampen wil ik dimbaar maken. Daar kan ik dus een simpele dimschakelaar op zetten. Maar ik wil die ook graag draadloos dimmen (ik gebruik raspb. pi)
Is hier een oplossing voor? Of gaat dit niet lukken? Moet ik er een kaku dimmer inzetten met aan/uit schakelaar?

Misschien is er iemand die hier al ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:08

orf

Ik heb een kaku inbouwdimmer achter een schakelaar zitten. Die kun je met de schakelaar dimmen door deze kort 'uit' te schakelen en daarna weer aan. De lamp gaat dan van volledig aan naar gedimd. Je kunt de stand vastzetten met kort 'aan'. Deze heb ik: http://www.klikaanklikuit...n-1/dimmer-awmr-212/#tabs

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Bedankt voor je antwoord. Maar het is dus niet mogelijk om een bestaande dimmer ook draadloos te laten dimmen?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:08

orf

Nee, dat is volgens mij niet mogelijk.

Verwijderd

Beste Frustus,

Misschien kunnen wij je verder helpen.

Hiervoor hebben wij nog drie antwoorden nodig:
1. Ondersteund je Raspberry Pi ook Z-wave?
2. Wat voor dimmers heb je (merk/model, bv. Schneider Electric/Busch Jaeger)?
3. Wat voor dim-knop heb je (draai-/schakelknop, pulsschakelaar)?

Alvast bedankt. We horen het wel!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Frustus Maximus schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:01:
Beste,

Ik zoek een oplossing voor het volgende. De twee eetkamer lampen wil ik dimbaar maken. Daar kan ik dus een simpele dimschakelaar op zetten. Maar ik wil die ook graag draadloos dimmen (ik gebruik raspb. pi)
Is hier een oplossing voor? Of gaat dit niet lukken? Moet ik er een kaku dimmer inzetten met aan/uit schakelaar?

Misschien is er iemand die hier al ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,
Kan prima, maar het is niet heel goedkoop als je het goed wilt doen.
Met kaku heb je als nadeel dat je Pi niet weet wat je met de hand aan de knop hebt gedaan, bij zwave is er terugkoppeling mogelijk. Hierdoor kun je bijv. ook iets maken dat automatisch iets doet zodra je de lampen aan zet.

Optie:
-zwave usb stick kopen (ca. 50 euro, bijvoorbeeld deze: http://www.robbshop.nl/aeon-labs-usb-adapter-op-batterijen)
-zwave dimmer module kopen (ca 60 euro, bijvoorbeeld deze: http://www.domotica-shop....immer-module-p-16343.html )
-pulsdrukker inbouwschakelaar kopen (ca 20 euro), dus geen draaiknop, en ook geen 'wissel' schakelaar (ingedrukt houden is dimmen, kort indrukken is lamp aan op bepaalde stand, nog een keer kort indrukken om uit te zetten).
De Fibaro module heeft optie voor een 2e knop zodat je daar nog iets anders mee kunt schakelen.

In Domotica. Ervaringen en vragen. is veel informatie te vinden.
Pagina: 1