Hallo allemaal,
Momenteel ben ik een systeem aan het samenstellen voor mijn vriendin.
Ze zal het systeem voor haar werk gaan gebruiken, maar dit vergt zeker geen zwaar workstation. Wel moet het redelijk "futureproof" zijn (voor zover dat bestaat in dit geval). Daarnaast is het zo stil mogelijk zijn van het systeem ook redelijk belangrijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de basis office applicaties, maar ook financiële programma's en werken met grote excelsheets. Daarnaast moet 1080p films kunnen afspelen en in staat zijn om oudere games zoals rollercoaster tycoon 3 e.d. te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 500-600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit betreft een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande tabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf een fan van Seasonic op het gebied van voedingen en Intel voor CPU's, maar voor de rest nog vrij open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager het geluidsniveau, des de beter. Het zal initieel in een woonkamer komen te staan, dus een zo stil mogelijk systeem is gewenst. Daarnaast moet het systeem ook wel 5-6 jaar mee kunnen en uit te breiden zijn in de toekomst. Vandaar mijn ruim gekozen PSU bijvoorbeeld.
Ga je overklokken?
Nee zeker niet.
Waar ik zelf op uit gekomen ben is het volgende systeem:
Nu aan jullie de vraag of er aan dit systeem nog wat gesleuteld kan worden om de prijs nog wat lager te krijgen, of misschien dat jullie een compleet ander systeem voorstellen.
Zelf zat ik erg te twijfelen tussen een i3-4160 uit de Best Buy Guide en deze i5, maar omdat mijn vriendin liever nu wat meer uitgeeft en dat het dan misschien nog een jaar langer mee gaat heb ik uiteindelijk de i5 gekozen.
Momenteel ben ik een systeem aan het samenstellen voor mijn vriendin.
Ze zal het systeem voor haar werk gaan gebruiken, maar dit vergt zeker geen zwaar workstation. Wel moet het redelijk "futureproof" zijn (voor zover dat bestaat in dit geval). Daarnaast is het zo stil mogelijk zijn van het systeem ook redelijk belangrijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk de basis office applicaties, maar ook financiële programma's en werken met grote excelsheets. Daarnaast moet 1080p films kunnen afspelen en in staat zijn om oudere games zoals rollercoaster tycoon 3 e.d. te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is ongeveer 500-600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit betreft een compleet nieuwe build.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande tabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf een fan van Seasonic op het gebied van voedingen en Intel voor CPU's, maar voor de rest nog vrij open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager het geluidsniveau, des de beter. Het zal initieel in een woonkamer komen te staan, dus een zo stil mogelijk systeem is gewenst. Daarnaast moet het systeem ook wel 5-6 jaar mee kunnen en uit te breiden zijn in de toekomst. Vandaar mijn ruim gekozen PSU bijvoorbeeld.
Ga je overklokken?
Nee zeker niet.
Waar ik zelf op uit gekomen ben is het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 23,67 | € 23,67 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 22,24 | € 22,24 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 50,82 | € 50,82 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 514,14 | |
Nu aan jullie de vraag of er aan dit systeem nog wat gesleuteld kan worden om de prijs nog wat lager te krijgen, of misschien dat jullie een compleet ander systeem voorstellen.
Zelf zat ik erg te twijfelen tussen een i3-4160 uit de Best Buy Guide en deze i5, maar omdat mijn vriendin liever nu wat meer uitgeeft en dat het dan misschien nog een jaar langer mee gaat heb ik uiteindelijk de i5 gekozen.