Router met instelbaar "wifi disable" via "cron"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 21:35

radial

Watch out

Topicstarter
Veel vragen om advies doe ik niet, zoek bijna alles zelf wel uit wat betreft informatie, alleen nu ben ik op zoek naar een component (vooral bepaalde instelling) en heb geen flauw idee hoe dit te vinden, daarom graag jullie advies.

Ik ben dus op zoek naar een router (minimaal alle poorten op gigabit en draadloos 300Mbit/s), waarbij de wifi via de cron/timed instellingen uitgezet moet kunnen worden (dit is dus de prio waarnaar ik op zoek ben).
Er zullen er hier vast wel zijn, die de "nieuwste" routers hebben en die weten of dit bij hun mogelijk is.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 17:38

TommieW

Numa numa.

Bij mijn Asus RT-N66U kan ik in de instellingen de WiFi doordeweeks en in het weekend tussen bepaalde tijden automagisch uit zetten. Waarom wil je dit via cron doen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:45
Op mijn Asus RT-N66W dus ook simpel bij de Parental Controls.
Daar kan ik per Client/Mac-adress, instellen op welke uren de gebruiker wel en niet toegang heeft tot het internet. De kleinste setting is een uur, je kunt het dus niet van minuut tot minuut regelen, hoewel ik niet gauw denk dat je een zo precieze controle nodig zult hebben.
Hier zie je een instructie video van hoe het werkt: [YouTube: http://www.youtube.com/v/IbsuvSjG0xM]

[ Voor 13% gewijzigd door apollo13 op 10-05-2015 16:48 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 19:11
De fritzbox 7360 van xs4all kan het ook, missc dat je die als wifi router in je netwerk kan zetten

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Topicstarter
@TommieW hoeft niet perse via cron, als het maar iets is waar je op bepaalde tijdstippen de wifi kan disablen.

@rest, ga hier alvast eens verder mee, bedankt alvast.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:22

Jimbolino

troep.com

Of gewoon een simpele tijdschakelklok er tussen zetten?
Bij de meeste providers krijg je namelijk al een router, dus heeft het weinig zin om nog een extra router erachter te plaatsen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04 19:42
Alles wat DD WRT draait zou dit ook moeten kunnen.

(╯°□°)╯︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x ︵ + ︵ x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

BCC

Niet om aan te vallen, maar je kan je kinderen toch ook uitleggen dat je na x niet meer mag internetten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
BCC, dat snappen wij allemaal wel. Maar ik verwacht niet dat jij vroeger ook altijd luisterde naar je ouders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

BCC

Nee, maar ondertussen heb ik ook geleerd dat je met techniek nooit een management probleem kan oplossen :)

[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 11-05-2015 12:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial

radial

Watch out

Topicstarter
@BCC en @barry457 daar heeft het dus absoluut niets mee te maken, daar heb ik wel andere oplossing voor mocht dat nodig zijn.

Wil gewoon heel "simpel" s`nachts of wanneer ik het wil het wifi automatisch uit kunnen laten zetten.

Denk dat het de Asus RT-N66U gaat worden, tijd geleden alweer dat ik een Asus router heb gehad.

20xSF170s - ozo

Pagina: 1