Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Synology] Hulp gevraagd bij welke poorten open te zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evert67
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13-12-2017
In de knowledgebase van Synology staat netjes welke poorten je moet openzetten en forwarden voor welke applicatie. Dus heb ik netjes volgens die lijst elke poort geforward die nodig is voor een bepaalde applicatie/doel.

Alleen vraag ik me af: hoe safe is dit?

Voorbeelden:
  • Soms komt het op mij over alsof het weleens wat veel poorten. Zo staat er bijvoorbeeld voor Video Station: 1900 (UDP), 5000 (HTTP), 5001 (HTTPS), 9025-9040, 5002, 5004, 65001 (for using the HDHomeRun network tuner)
  • Ik heb weleens gelezen dat iemand er niet van droomde poorten 5000 en 5001 open te zetten vanwege de veiligheid. Alleen heb ik geen idee waarom.
Ik weet niet heel veel van deze technologie af. Maar kan iemand me toch vertellen welke poorten relatief veilig zijn om geforward te worden naar mijn Synology? Ik gebruik gewoon de DSM, video station, photo station en audio station (met bijbehorende apps) en ds cloud en ds file?

En zijn er nog andere manieren om de boel een beetje veilig te maken? (Firewal in de router staat op hoogste niveau.)

Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CiPHER
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-04-2017

CiPHER

Brute Force

Beste evert67,

Allereerst, ik kan begrijpen dat het even wennen is op Tweakers.net. Hier werkt alles wat stricter en gelden er best wat regels waar je je aan moet houden. Hoewel die allemaal mooi opgeschreven zijn, is het grootste gedeelte common-sense. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat de 'drempel' hier veel hoger ligt. Dus er wordt veel van je verwacht als je hier om hulp komt vragen. Maak je een topic aan, dan willen we dat je die netjes schrijft, uitgebreid voorziet van informatie en ook aangeeft wat je zelf al hebt geprobeerd. In jouw geval was je topicstart erg ondermaats.

Bovendien geldt dat - hoewel je een Synology NAS hebt - je vraag ging over het forwarden van netwerkpoorten. Dat zou horen in Netwerken. Daarnaast had je ook twijfels over de veiligheidsaspecten, wat dan weer in Beveiliging & Virussen zou passen.

Mijn tip is: zoek eerst zelf eens rond. Hoe je kunt port-forwarden met jouw modem/router kun je vrij eenvoudig opzoeken. Dan zou je nog de vraag kunnen hebben welke poorten; maar dat hangt ook helemaal af wat je zelf wilt. Je zou dan eventueel wel in het Synology Vraag & Antwoord-topic de vraag kunnen stellen: Met DSM versie x en plugin y, welke poorten moet ik hier voor forwarden, om er van buitenaf in te kunnen komen? dit als voorbeeld. Omdat je hiermee de relatie legt tot een specifiek onderdeel van je Synology, past dit prima in dat topic. Bovendien gelden er voor posts (iets) minder strenge regels dan voor het openen van topics.

In elk geval, veel succes op Tweakers.net gewenst! Je moet er even geduld voor hebben om de leercurve te volgen, maar je kunt er ook heel veel voordeel van hebben door deskundig advies van vakbekwame mensen die hier genoeg rondlopen.

Vriendelijke groet,
CiPHER

[Voor 91% gewijzigd door CiPHER op 11-05-2015 00:40]

Wanneer ga jij jouw data beschermen? Kies voor ZFS!

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True