Toon posts:

Na installatie (verkeerde?) VGA driver scherm op zwart W8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een verse installatie van Windows 8.1 heb ik de vga driver van VIA Chrome9 HC IGP geïnstalleerd.
Nu start Windows wel op maar, waarschijnlijk na het laden van de driver, wordt het scherm zwart.
Het beeld werkt wel goed als ik de installatie-cd in de computer doe.
Naar veilige modus gaan, lijkt onmogelijk omdat daarvoor eerst ingelogd moet worden en instellingen gewijzigd moeten worden.
Dat lukt dus niet met een zwart scherm.
Is er een andere optie om in veilige modus te komen zonder eerst windows op te starten?
Is er een optie om systeeemherstel toe te passen zonder eerst windows op te starten?
MOBO: P5VD2-VM/s, geen extra kaarten geïnstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie twee vragen die beide met 2 keer klikken in Bing te vinden zijn inclusief de nodige oplossingen/antwoorden.
Gaat een stuk sneller dan hier een topic openen en wachten op respons... (helemaal met dit lekkere terras cq BBQ weer) 8)

*ik trek er nog 1 open en pak de firestarter vast..

Dit antwoord voegt niet ze heel veel toe. Als je het niet eens bent met de inhoud van een topicstart, dan is het maken van een topicreport wel voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door Question Mark op 13-05-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb anders uitgebreid gezocht met Google en geen antwoorden gevonden die ik kon gebruiken.
Via F8 naar bootmenu en dan <Esc> werkt niet. Ook andere toetsen geprobeerd, maar geen resultaat.
Dus opstarten in veilige modus lukt niet.
Oude monitor gepakt, hetzelfde resultaat. Het scherm wordt zwart voordat het inlogscherm wordt geactiveerd.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet opstarten met de laatst goedwerkende configuratie (F8)?
Plaats anders de windows dvd, start op met de dvd en doe een system restore.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, opstarten met de laatst goedwerkende configuratie werkt niet.
Ook wil een systemrestore vanaf de DVD niet.
Op internet nog gevonden dat je <shift><F8> zou moeten gebruiken, maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:55:
Ook wil een systemrestore vanaf de DVD niet.
Waar gaat dat mis dan? als je het op de volgende manier doet..
http://www.trishtech.com/...atic-repair-in-windows-8/

Uiteraard kies jij dan voor system restore i.p.v. repair.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk heb ik een tweede schijf in de PC geplaatst en daarop opnieuw Windows geïnstalleerd.
Daarmee heb ik de mogelijkheid gekregen om te kiezen voor andere opties dan het normale opstarten. Ook langs die weg kon ik niet in veilige modus opstarten omdat de installatie van de driver niet goed was afgerond. Ook systeemherstel werkte niet.
Dus heb ik de gehele installatie maar opnieuw gedaan.

In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 23:05 ]

Pagina: 1