Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:03
Ik zoek een?
UHD tv 40-43 inch

Wat is je budget?
900-1400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix ,youtube ,goede snelle smart tv software

Wat heb je zelf al gevonden?
Geen voorkeur qua merk meer,heb de samsung 40ju7000 geprobeerd maar die viel me qua vormgeving en beeld toch wat tegen.
Twijfel nu tussen de
pricewatch: LG 43UF776V Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-40CX800 Zwart

De LG heeft wat meer hertz (1800 tegenover 1600 ) en mooiere looks maar dci van 89% en iets goedkoper.
Panasonic dci van 98% en heeft 2 ci+ slots wat met programma's opnemen in ziggo gebied erg makkelijk is

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe is de service van Panasonic?De verkoper van Expert zei dat het drama was en daarom Panasonic afraad,maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij meer verdient aan een LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 21:38
Het verschil in hertz moet je niet naar kijken, dit is bij beiden software geoptimaliseerd, beiden hebben een 100hz paneel. Echter is het contrast van de Panasonic stukken beter door het VA paneel en vind ik de beeldverwerking en upscaling van Panasonic beter dan die van LG. Iets meer DCI coverage en extra plek voor een CAM module zijn een mooie bonus.

Verder heb ik nog nooit problemen gehad met de service van Panasonic, maar goed dat kan natuurlijk verschillen. Dat geldt overigens voor de service van alle grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
feddesman schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:19:
Hoe is de service van Panasonic?De verkoper van Expert zei dat het drama was en daarom Panasonic afraad,maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat hij meer verdient aan een LG.
Indien dit volgens de verkoper daadwerkelijk de reden is om geen producten van Panasonic aan te schaffen, weet je dat je van de service van Expert ook niet veel moet verwachten. Indien je een product bij Expert koopt, heb je een koopovereenkomst met Expert en niet met Panasonic. Expert zal in het geval van defecten jou service moeten verlenen en niet Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De "geoptimaliseerde" Hz-waardes die je noemt, moet je niet naar kijken want dat zijn onzinnige getallen vanuit de marketingafdelingen van de diverse merken. Deze worden door elk merk anders samengesteld en zijn dus absoluut geen punt om tv's op te vergelijken. Zoals InEtVa al aangeeft, is de daadwerkelijke Hz-waarde wel iets zeggend; en die zijn gelijk.

Ook eens met Dimens, met Panasonic heb jij als koper niets te maken wanneer jij bij Expert een tv koopt. Zij moeten zelf de service verlenen. Reken er maar op dat die verkoper jou de tv wil verkopen waar hij het meeste aan kan verdienen.

Verder vraag ik me af of een 4K tv met zo'n kleine diagonaal iets zal toevoegen. Het lijkt me redelijk voor de hand liggen dat je verder dan 1,5 meter van het scherm af zal zitten dus het verschil in resolutie ga je niet zien. Je zou honderden euro's kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:03
Bedankt voor de info.
Nee ik zit er 3 meter van af maar heb mn zinnen nou eenmaal op een uhd gezet.
Zijn er vergelijkbare andere modellen die ik over het hoofd zie?
Philips komt pas einde van het jaar met zn high end modellen maar daar zal toch geen kleiner formaat bij zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat jij het uiterlijk en beeld niet mooi vindt van de JU7000, gelukkig verschillen meningen.
Sony komt met een KD-43X8305C, maar daar verwacht ik niet veel van.
En verder is er geen high-end UHD in de maat 40-43 meer.
Philips komt vanaf september met de nieuwe lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Er is wel degelijk verschil met service van verschillende merken. De verkopende winkel doet niet meer dan de officiële reparateur inschakelen. En daarmee krijg je alleen te maken als je TV daadwerkelijk kapot is. Bij alle merken zit hier echter gewoon aan huis service op en komen ze netjes de TV thuis maken.

Philips heeft echter zoveel problemen met hun TV's wat vaak op te lossen is met een software update dat ze je eerst altijd een USB willen afsturen en vaak wat moeilijk doen met langs komen voor bepaalde onregelmatige problemen.

De verkopende winkel is dan wel je aanspraakpunt maar meer dan inschakelen van de reparateur doen ze meestal niet.
Pagina: 1