iPhone 6: error 53 bij update

Pagina: 1
Acties:
  • 2.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik heb dit probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/dz795l.png

YouTube: iPhone 6 & 6 Plus error 53 Error iTunes - Solution

Ik heb zelf de technische skills niet om dit te doen. Als ik mijn iPhone naar de Apple store breng zullen ze mij mobiel kosteloos repareren of vragen ze daar geld voor?

Als het een software probleem was had ik het wel zelf kunnen repareren maar dit ziet eruit als een hardwareprobleem.

[ Voor 34% gewijzigd door Tengri op 10-05-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zolang je nog garantie hebt, en het is een hardwareprobleem welke is ontstaan buiten jouw schuld, dan zal Apple dat kosteloos repareren. Is het buiten de garantie, of door jouw schuld (iPhone laten vallen, zwemmen e.d.) dan zullen ze er geld voor vragen. Je kunt allicht naar de Apple Store gaan om te informeren en een kostenindicatie te krijgen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Daedalus schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:31:
Zolang je nog garantie hebt, en het is een hardwareprobleem welke is ontstaan buiten jouw schuld, dan zal Apple dat kosteloos repareren. Is het buiten de garantie, of door jouw schuld (iPhone laten vallen, zwemmen e.d.) dan zullen ze er geld voor vragen. Je kunt allicht naar de Apple Store gaan om te informeren en een kostenindicatie te krijgen.
Volgens mij is dit probleem onstaan na het vervangen van de display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dan moet je teruggaan naar diegene die het display heeft vervangen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Zie op internet div. Oplossingen dat het ook aan iTunes kan liggen.
Heb je al geprobeerd om je drivers te verwijderen en opnieuw iTunes te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Voor TS waarschijnlijk te laat, maar de boodschap is ga terug naar het bedrijf wat je iPhone heeft gerepareerd en maak aanspraak op garantie van je reparatie.

"Bij reparatiebedrijf iFixit is het probleem eveneens bekend: duizenden mensen hebben zich daar gemeld met hetzelfde probleem. Volgens iFixit-oprichter Kyle Wiens treden de problemen op als Touch ID of de kabel waarmee deze bevestigd is, worden vervangen. “Na de software-update voert het toestel een check uit om te controleren of alle componenten origineel zijn. Is dat niet het geval, dan wordt het toestel vergrendeld”, aldus Wiens."

Bron: http://www.iculture.nl/er...onbruikbaar-na-reparatie/

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er is wat van te zeggen dat Apple dit doet maar ik vind het persoonlijk wel een goeie zet, zeker ook voor de tweede hands markt.Waar je nu zomaar een "mooi" exemplaar met fake onderdelen zou kunnen kopen is dit in de toekomst verleden tijd.

Ook is het goed dat al die reparatie bedrijfjes die beweren met Orginele onderdelen te werken (Wat ze dus allemaal NIET doen) zo tegen de lamp lopen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
Dit ligt aan een fout met het touch id en is (wat ik gehoord had) helaas niet optelossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Tengri schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:01:
[...]

Volgens mij is dit probleem onstaan na het vervangen van de display.
Het probleem is echter niet het display maar de TouchID knop/sensor die vaak ook vervangen wordt als onderdeel van het hele front.

Daarvan zegt Apple dus "Die komt niet van ons en daar kunnen we de veiligheid niet van garanderen" en daar zit wat in natuurlijk. Er kan zomaar een Chinees loggertje in de knop printplaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:32
dit komt vaak door het door niet orginele onderdelen gerepareerd zijn
http://www.nu.nl/mobiel/4...paratie-buiten-apple.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
herian10 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:16:
Dit las ik ook vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Lijkt me dat je alsnog wel middels een zelf ingestelde PIN code in je eigen iPhone kunt komen en dat je vervolgens op het apparaat de vergrendelingen middels "Touch-ID" kunt uitschakelen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herian10 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:16:
Wel een heel slecht geschreven stuk trouwens. Er wordt de indruk gewekt dat Apple het blokkeert om meer winst te maken door reparaties. Maar het is juist dat schermreparaties bij Apple zelf vaak juist een stuk goedkoper zijn dan bij de telefoon zaak om te hoek.

De reden waarom deze error voorkomt is al eerder genoemd in dit topic. Namelijk dat er niet geknoeid kan worden met de touch ID. Stel dat je vingerafdruk of Apple pay gegevens wordt verstuurd naar een chinese server omdat je zo'n sketchy schermpje heb in laten bouwen.

Bij macrumors wordt het volgende uitgelegd:
“We protect fingerprint data using a secure enclave, which is uniquely paired to the touch ID sensor. When iPhone is serviced by an authorised Apple service provider or Apple retail store for changes that affect the touch ID sensor, the pairing is re-validated. This check ensures the device and the iOS features related to touch ID remain secure. Without this unique pairing, a malicious touch ID sensor could be substituted, thereby gaining access to the secure enclave. When iOS detects that the pairing fails, touch ID, including Apple Pay, is disabled so the device remains secure.”

She adds: “When an iPhone is serviced by an unauthorized repair provider, faulty screens or other invalid components that affect the touch ID sensor could cause the check to fail if the pairing cannot be validated. With a subsequent update or restore, additional security checks result in an ‘error 53’ being displayed … If a customer encounters an unrecoverable error 53, we recommend contacting Apple support.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 02:10:
[...]

Lijkt me dat je alsnog wel middels een zelf ingestelde PIN code in je eigen iPhone kunt komen en dat je vervolgens op het apparaat de vergrendelingen middels "Touch-ID" kunt uitschakelen?
Ik heb hem niet meer. Door verkocht aan een winkel. Dus ik kan het helaas niet meer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 02:10:
[...]

Nee dat werkt ook niet, zodra de software detecteerd dat er gerommeld is met de hardware van de TouchID knop treed Error 53 op.

Omdat een softwarematig uitgeschakelde Touch ID knop nog steeds zou kunnen loggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Donstil schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Nee dat werkt ook niet, zodra de software detecteerd dat er gerommeld is met de hardware van de TouchID knop treed Error 53 op.

Omdat een softwarematig uitgeschakelde Touch ID knop nog steeds zou kunnen loggen natuurlijk.
Enige wat je kunt doen is die neppe scherm vervangen met een officiële scherm en dan naar de app store gaan. Voor een x bedrag kan je weer een nieuwe krijgen als je een goed verhaal kunt verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 04:14:
[...]

Wel een heel slecht geschreven stuk trouwens. Er wordt de indruk gewekt dat Apple het blokkeert om meer winst te maken door reparaties. Maar het is juist dat schermreparaties bij Apple zelf vaak juist een stuk goedkoper zijn dan bij de telefoon zaak om te hoek.

De reden waarom deze error voorkomt is al eerder genoemd in dit topic. Namelijk dat er niet geknoeid kan worden met de touch ID. Stel dat je vingerafdruk of Apple pay gegevens wordt verstuurd naar een chinese server omdat je zo'n sketchy schermpje heb in laten bouwen.

Bij macrumors wordt het volgende uitgelegd:

[...]
Een wat klantvriendelijkere oplossing zou zijn geweest de vingerafdrukscanner uit te schakelen, om de pincode te vragen en Apple pay uit te schakelen.
Dat gecombineerd met een melding lijkt mij even veilig en heb je tenminste nog een telefoon die verder werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Een wat klantvriendelijkere oplossing zou zijn geweest de vingerafdrukscanner uit te schakelen, om de pincode te vragen en Apple pay uit te schakelen.
Dat gecombineerd met een melding lijkt mij even veilig en heb je tenminste nog een telefoon die verder werkt.
Zoals Donstil eerder zei: dat zou nog steeds niet voorkomen dat er data doorgestuurd kan worden. Helemaal als zo'n namaakscherm toegang tot het secure element biedt. Dit is weliswaar nog speculatie. Maar als Don en ik zoiets kunnen verzinnen, kunnen veel meer handige mensen dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Fly-guy schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:46:
[...]

Maar dan zou Apple dus functies in moeten bouwen die specifiek als doel hebben om het makkelijker te maken om namaak onderdelen te gebruiken. Ik denk niet dat je zoiets, van welke fabrikant dan ook, kan verwachten.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:17:
[...]

Zoals Donstil eerder zei: dat zou nog steeds niet voorkomen dat er data doorgestuurd kan worden. Helemaal als zo'n namaakscherm toegang tot het secure element biedt. Dit is weliswaar nog speculatie. Maar als Don en ik zoiets kunnen verzinnen, kunnen veel meer handige mensen dat ook.
Om een onderdeel te vervangen moet eerst het toestel uitgezet worden. En bij het aanzetten wordt sowieso om de pincode gevraagd, voordat de scanner het überhaupt doet. En dan kan al meteen uitgelezen worden of de scanner door middel van de juiste procedure geïnstalleerd is.
Zo niet, dan blijft de scanner uitgeschakeld en dus apple pay ook.
fsfikke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:24:
[...]

Maar dan zou Apple dus functies in moeten bouwen die specifiek als doel hebben om het makkelijker te maken om namaak onderdelen te gebruiken. Ik denk niet dat je zoiets, van welke fabrikant dan ook, kan verwachten.
Niet makkelijker, maar mogelijk. En alleen mogelijk met nadelen voor de klant.
Allereerst gaat het niet om namaak onderdelen, maar om echter onderdelen die niet door apple in hun fabriek aan elkaar gelinkt worden. Ten tweede zou mijn idee nog steeds de meeste klanten ervan weerhouden om bin de lokale telefoon boer hun iphone te laten repareren, want na die reparatie doet de scanner en dus apple pay het niet meer.

En gehele telefoon onbruikbaar maken omdat 1 onderdeel niet juist is, gaat mijn te ver, zeker als dat onderdeel te vervangen is voor een pincode waardoor het toestel de facto nog steeds even veilig is.
Ik vergelijk het met het verkrijgen van root access op een Samsung telefoon. Daardoor vervalt je toegang tot Samsung knox, een veiligheidsdienst die onder meer Samsung pay regelt. Dus men je het risico door te rooten, dan vervalt Samsung pay maar kun je de rest van je dure toestel nog gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:25:
Allereerst gaat het niet om namaak onderdelen, maar om echter onderdelen die niet door apple in hun fabriek aan elkaar gelinkt worden.
Nou daar ga je mis. Het zijn wel namaak onderdelen.
Je telefoon laten repareren met Orginele onderdelen buiten de garantie om kan alleen via Apple namelijk.

Elk ander bedrijf levert namaak onderdelen, Apple levert namelijk geen spare Parts aan derde.

De bedrijfjes beweren wel vaak te werken met "OEM" of originele onderdelen maar dit is niet zo, er zijn wel een aantal gradaties in namaak onderdelen maar het is allemaal namaak.

Welk TouchID onderdeel je er dus ook instopt het is een mogelijk beveiligings risico, ook met ApplePay uitgeschakeld en alleen een Code actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Nou daar ga je mis. Het zijn wel namaak onderdelen.
Je telefoon laten repareren met Orginele onderdelen buiten de garantie om kan alleen via Apple namelijk.

Elk ander bedrijf levert namaak onderdelen, Apple levert namelijk geen spare Parts aan derde.

De bedrijfjes beweren wel vaak te werken met "OEM" of originele onderdelen maar dit is niet zo, er zijn wel een aantal gradaties in namaak onderdelen maar het is allemaal namaak.

Welk TouchID onderdeel je er dus ook instopt het is een mogelijk beveiligings risico, ook met ApplePay uitgeschakeld en alleen een Code actief.
Ik drukte me verkeerd uit, het gaat niet om wel of geen namaak, ook al waren het originele onderdelen, dan nog was dit probleem er geweest.
Het probleem wordt veroorzaakt door het afwezig zijn van de link tussen nieuwe scanner en telefoon. Deze link kan alleen in de fabriek van apple gemaakt worden, dus ook al gebruikt de beunhaas 100% originele onderdelen, dan nog heb je dit probleem.

En natuurlijk is een nieuw onderdeel een risico, maar waarom zou een scanner die meteen tijdens de eerste boot uitgeschakeld wordt, terwijl deze op dat moment nog inert is vanuit het OS en dus geen toegang heeft tot het secure element, een groter risico zijn dan bijvoorbeeld een geheugen bank?

Een vingerafdruk op zich is in de iphone niet veiliger dan een code (op systeem niveau, aankijken etc niet meegerekend). Deze bij de eerste boot meteen isoleren van het systeem indien de eerder genoemde link niet aanwezig is maakt je telefoon niet onveiliger als je dan terugvalt op de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:38:
[...]

Ik drukte me verkeerd uit, het gaat niet om wel of geen namaak, ook al waren het originele onderdelen, dan nog was dit probleem er geweest.
Het probleem wordt veroorzaakt door het afwezig zijn van de link tussen nieuwe scanner en telefoon. Deze link kan alleen in de fabriek van apple gemaakt worden, dus ook al gebruikt de beunhaas 100% originele onderdelen, dan nog heb je dit probleem.

En natuurlijk is een nieuw onderdeel een risico, maar waarom zou een scanner die meteen tijdens de eerste boot uitgeschakeld wordt, terwijl deze op dat moment nog inert is vanuit het OS en dus geen toegang heeft tot het secure element, een groter risico zijn dan bijvoorbeeld een geheugen bank?

Een vingerafdruk op zich is in de iphone niet veiliger dan een code (op systeem niveau, aankijken etc niet meegerekend). Deze bij de eerste boot meteen isoleren van het systeem indien de eerder genoemde link niet aanwezig is maakt je telefoon niet onveiliger als je dan terugvalt op de code.
Dat eerste is niet correct, als je bij Apple een iPhone laat maken met een gebarsten front (dan gaat er dus een hele nieuwe frontunit op) komt dit probleem niet voor, althans niet voor zover ik gelezen heb.

Softwarematig uitschakelen van een chinese chip is gewoon niet voldoende, daar blijft altijd een risico in zitten.

Edit: Ik heb het origineel artikel er nog even bij gepakt. Wat je zegt klopt niet idd.
The Guardian heeft namelijk met Apple gesproken en Apple zegt er dit over (Directe Quote)
“We protect fingerprint data using a secure enclave, which is uniquely paired to the touch ID sensor. When iPhone is serviced by an authorised Apple service provider or Apple retail store for changes that affect the touch ID sensor, the pairing is re-validated. This check ensures the device and the iOS features related to touch ID remain secure. Without this unique pairing, a malicious touch ID sensor could be substituted, thereby gaining access to the secure enclave. When iOS detects that the pairing fails, touch ID, including Apple Pay, is disabled so the device remains secure.”
en
“When an iPhone is serviced by an unauthorised repair provider, faulty screens or other invalid components that affect the touch ID sensor could cause the check to fail if the pairing cannot be validated. With a subsequent update or restore, additional security checks result in an ‘error 53’ being displayed … If a customer encounters an unrecoverable error 53, we recommend contacting Apple support.”
Oftewel, origineel onderdeel levert geen problemen op, rommelen met imitatie spullen wel.
Precies wat we hierboven al concludeerde.

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 07-02-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Nu graag weer ontopic anders gaat het topic op slot. De discussie over de (on)wenselijkheid van deze error hoort thuis in een eigen topic :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Dat eerste is niet correct, als je bij Apple een iPhone laat maken met een gebarsten front (dan gaat er dus een hele nieuwe frontunit op) komt dit probleem niet voor, althans niet voor zover ik gelezen heb.

Edit: Ik heb het origineel artikel er nog even bij gepakt. Wat je zegt klopt niet idd.
The Guardian heeft namelijk met Apple gesproken en Apple zegt er dit over (Directe Quote)
Je lijkt inderdaad gelijk te hebben, een andere bron gaf aan dat een nieuwe iphone de enige oplossing was, maar blijkbaar kan apple er wat aan doen.
Softwarematig uitschakelen van een chinese chip is gewoon niet voldoende, daar blijft altijd een risico in zitten.
Leuke kreet, maar wat voor risico dan?

Apple pay is uitgeschakeld, kan niet meer bij het secure element komen, de telefoon is alleen te openen met een code. Wat voor reëel risico loopt jouw telefoon dan?

Of lopen we sinds ios 9 ineens allemaal met staatsgeheimen op onze telefoon rond? En waarom speelt dat risico wel bij een vingerafdruk scanner en niet bij elk ander onderdeel?

Veiligheid en gemak staan altijd op gespannen voet met elkaar, maar mijns inziens staat het minimale risico dat je loopt door alleen de scanner (en apple pay) uit te schakelen niet in verhouding met het ongemak dat je nu loopt door het gehele toestel te bricken.
en
[...]

Oftewel, origineel onderdeel levert geen problemen op, rommelen met imitatie spullen wel.
Precies wat we hierboven al concludeerde.
Nee, nogmaals het heeft niets met originele onderdelen te maken, wel met wie het maakt.
Als ik uit jouw telefoon de scanner haal en die in mijn telefoon omruil met de mijne, zijn het beide originele onderdelen. Echter beide krijgen we problemen.

Jammer dat je meteen de modbreak negeert.

[ Voor 1% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
En dicht :(

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.