Donstil schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:42:
[...]
Dat eerste is niet correct, als je bij Apple een iPhone laat maken met een gebarsten front (dan gaat er dus een hele nieuwe frontunit op) komt dit probleem niet voor, althans niet voor zover ik gelezen heb.
Edit: Ik heb het origineel artikel er nog even bij gepakt. Wat je zegt klopt niet idd.
The Guardian heeft namelijk met Apple gesproken en Apple zegt er dit over (Directe Quote)
Je lijkt inderdaad gelijk te hebben, een andere bron gaf aan dat een nieuwe iphone de enige oplossing was, maar blijkbaar kan apple er wat aan doen.
Softwarematig uitschakelen van een chinese chip is gewoon niet voldoende, daar blijft altijd een risico in zitten.
Leuke kreet, maar wat voor risico dan?
Apple pay is uitgeschakeld, kan niet meer bij het secure element komen, de telefoon is alleen te openen met een code. Wat voor reëel risico loopt jouw telefoon dan?
Of lopen we sinds ios 9 ineens allemaal met staatsgeheimen op onze telefoon rond? En waarom speelt dat risico wel bij een vingerafdruk scanner en niet bij elk ander onderdeel?
Veiligheid en gemak staan altijd op gespannen voet met elkaar, maar mijns inziens staat het minimale risico dat je loopt door alleen de scanner (en apple pay) uit te schakelen niet in verhouding met het ongemak dat je nu loopt door het gehele toestel te bricken.
en
[...]
Oftewel, origineel onderdeel levert geen problemen op, rommelen met imitatie spullen wel.
Precies wat we hierboven al concludeerde.
Nee, nogmaals het heeft niets met originele onderdelen te maken, wel met wie het maakt.
Als ik uit jouw telefoon de scanner haal en die in mijn telefoon omruil met de mijne, zijn het beide originele onderdelen. Echter beide krijgen we problemen.
Jammer dat je meteen de modbreak negeert.
[
Voor 1% gewijzigd door
Hoedje op 07-02-2016 12:08
]