Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

KDE 5.4 -> 5.10 is al uit hoor. En 15.04. En 2.9.4 ook. ???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superstoned
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 30-07 08:29
Hoi,

Jullie schrijven dat "KDE 5.4" binnenkort uitkomt maar KDE 5.9 is al lang uit is. Oh, 5.10 is ook uit. En 15.04 kwam een maandje terug uit.

nieuws: 'KDE-windowmanager biedt nu behoorlijke Wayland-ondersteuning'

Misschien is het makkelijker de beestjes bij de naam te noemen. KDE Frameworks is bij 5.10, Plasma is versie 5.3 en Applications bij 15.04. Calligra is trouwens op 2.9.4 en de tientallen andere applicaties die apart uitkomen kan ik zo niet opnoemen. Allemaal van KDE. Ik weet dat het ooit samen gereleased werd maar da's alweer een tijdje terug en het zou fijn zijn, nu de naamgeving eindelijk logisch is, niet alsnog verwarring te scheppen. Je zegt tenslote ook niet dat Microsoft 10 uit is - het beestje heet "Windows 10".

Noem het dus Plasma 5.4 volgende keer... Dan weten mensen waar je het over hebt

Verder leuk om nieuws te zien, hoor, er zijn wel interessante dingen gaande. Gezien dat Microsoft nu hetzelfde aan het doen is als Plasma sinds 2007? Een applicatie die op mobiel/desktop/tablet tegelijk werkt en zich aanpast aan zijn omgeving? En Apple introduceerde in de nieuwste Mac OS X een soort van KDE Connect kloon. Als iemand nog beweert dat open source niet innovatief is hebben ze de laatste 10 jaar wel onder een steen gewoont...

Groet,
Jos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-09 08:52
Je hebt gelijk en ik weet ook dat hier verschillende versienummers voor worden gehanteerd, alleen ben ik bang dat sommigen door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast is het natuurlijk nog wel zo dat de desktopomgeving KDE heet en de achterliggende community ook onder die informele noemer opereert.

In het bericht heb ik 'KDE 5.4' hernoemt naar 'Plasma 5.4', want daarin heb je gelijk. Ik zal hier ook in de toekomst scherper op letten.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True