Toon posts:

Receiver voor 2x Dali Zensor 7 onder 300 EUR

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Geluidssysteem (2.0/2.1/5.1/7.1/soundbar) voor in de huiskamer.

Wat is je budget?
Maximaal 750 EUR, maar dit mag natuurlijk ook minder zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor
In volgorde van belangrijkheid:

(1) Films(!), spraak moet duidelijk zijn, maar er moet ook genoeg punch zijn.
(2) Games
(3) TV kijken
(4) Muziek, wordt ook gedraaid, maar is minder van belang.

Ik heb een 60 inch LG plasma staan.

- Ik heb geen speler nodig, want ik heb een gameconsole (Xbox One) die alles afspeelt.
- Ik heb geen interesse in draadloze streaming mogelijkheden. Als het er op zit, is het mooi mee genomen, meer niet.
- Ik wil geen draadloze subwoofer en/of speakers i.v.m. verstoren Wi-Fi netwerk in huis.

Wat heb je zelf al gevonden?
In principe niets, ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Ik vraag me af of de Onkyo HT-S7705 (659 EUR) een mooie set is, alhoewel ik niet per se geïnteresseerd ben in Dolby Atmos.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Met soundbar tot 7.1 laat je de boel nogal open ;)
Die keuze zul je eerst moeten maken. Voor surround is zo'n Onkyo een aardige alles-in-een set. Voor de beste kwaliteit is een losse versterker (eenvoudige receiver om alle opties open te houden) met twee hifi speakers (boekenplank of vloerstaand, afhankelijk van je ruimte en wensen) het mooist.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:24:
Met soundbar tot 7.1 laat je de boel nogal open ;)
Die keuze zul je eerst moeten maken. Voor surround is zo'n Onkyo een aardige alles-in-een set. Voor de beste kwaliteit is een losse versterker (eenvoudige receiver om alle opties open te houden) met twee hifi speakers (boekenplank of vloerstaand, afhankelijk van je ruimte en wensen) het mooist.
Je hebt gelijk, ik heb soundbar en 7.1 doorgestreept. De keuze tussen wel of geen surround ben ik nog niet over uit i.v.m. de troep in huis wat surround met zich mee brengt.

Stel, ik kies voor een versterker/receiver met twee losse speakers (vloerstaand heeft mijn voorkeur boven boekenplank i.v.m. ruimtegebruik), wat zou een mooie set zijn binnen het budget? En is een dergelijke opstelling wel geschikt voor films, aangezien je geen losse subwoofer en center hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Denon x1100 met een paar kef c5 bijvoorbeeld. Maar ga zelf vooral even luisteren, daar leer je meer van.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:49
Deze kan je direct aan je xbox one aansluiten: pricewatch: Logitech Z906

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb inmiddels, na zelf luisteren, twee Dali Zensor 7 vloerstaanders op de kop kunnen tikken voor een zeer schappelijke prijs. Nu blijft er een kleine 300 EUR over om aan een versterker/receiver uit te geven.

Ik zoek een?
Receiver om 2x Dali Zensor 7 aan te sturen.

Wat is je budget?
Maximaal 300 EUR.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor
In volgorde van belangrijkheid: Films, games, muziek, TV kijken.

- Ik zal hem verbinden met mijn Xbox One en/of TV.
- Stereo- of surround receiver: In de eerste instantie heb ik slechts twee speakers, maar de mogelijkheid tot uitbreiding met een surround receiver zou mooi meegenomen zijn, hoewel ik hier misschien nooit gebruik van ga maken. Dus als de prestaties van een stereo receiver, binnen deze prijsklasse en met deze speakers, veel beter zouden zijn, gaat hier mijn voorkeur naar uit.
- Ik heb geen interesse in draadloze streaming mogelijkheden. Als het er op zit, is het mooi meegenomen, maar het is geen must.

Oftewel, audiokwaliteit staat voorop.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niets, blanco.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het zonde om zulke speakers aan te sluiten op een versterker/receiver van slechts 300 EUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:36
Kijk eens naar de Onkyo TX-nr636. Deze bied veel uitbereid mogelijkheden ( zelfs tot dolby atmos 5.1.2 )
Ik heb hem nu sinds een tijdje en hij bevalt mij prima. Een andere leuke receiver in die prijsklasse is de yamaha rx-v477. Ik zou wel gaan luisteren en goed nadenken wat je wilt.

Voor audio kwaliteit met stereo zou ik zeker voor een stereo versterker gaan (wellicht marantz pm6005 of een goede tweedehandse versterker?). Echter, wil je ooit uitbereiden dan zou een van de bovenstaande receivers een uitkomst zijn.

Overigens vind ik als je spraak in films belangrijk vind een center speaker een mooie toevoeging.

[ Voor 47% gewijzigd door Xenophoben op 13-05-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Matantz pm6005 is een hele mooie stereo versterker met 2 digitale ingangen en een goede dac ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik neigde zelf ook al richting Onkyo en Yamaha (en Denon overigens) wat surround receivers betreft.

Ik zal de Marantz PM6005 zeker meenemen als ik binnenkort ga luisteren! Je ziet vaak bij dergelijke stereo receivers dat het vermogen per kanaal veel lager ligt dan bij surround receivers in dezelfde prijsklasse. Hetzelfde geldt overigens tussen Yamaha en Onkyo surround receivers. Dit zegt niets, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:52
Xenophoben schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:24:

Echter, wil je ooit uitbereiden dan zou een van de bovenstaande receivers een uitkomst zijn.
Hou dit zeker in je achterhoofd, het zou zonde zijn om over een paar maanden een nieuwe te moeten kopen omdat je toch van 2.0 naar 3.0 of 5.1 wilt.

Veel 5.1 receivers hebben een 'stereo modus'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 08:27:
Bedankt voor jullie reacties! Ik neigde zelf ook al richting Onkyo en Yamaha (en Denon overigens) wat surround receivers betreft.

Ik zal de Marantz PM6005 zeker meenemen als ik binnenkort ga luisteren! Je ziet vaak bij dergelijke stereo receivers dat het vermogen per kanaal veel lager ligt dan bij surround receivers in dezelfde prijsklasse. Hetzelfde geldt overigens tussen Yamaha en Onkyo surround receivers. Dit zegt niets, neem ik aan?
Mijn ervaring is dat je niet te veel naar specs moet kijken van de receiver. Je kan beter kijken welke features je wilt en dan goed gaan luisteren met eigen muziek. Ik heb beide receivers gehad ( de yamaha en onkyo). Op dit moment heb ik de onkyo vanwege atmos, echter beviel die yamaha voor de rest ook prima.
Pagina: 1