Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poll: VPN gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik ben erg benieuwd hoeveel van jullie een VPN gebruiken en wanneer / waarom.
Ik doel hierbij niet op het gebruik van een VPN om op je netwerk van je werk of je thuisnetwerk te komen, maar op het gebruik van een algemene VPN om je internetverkeer te anonimiseren / encrypten.
Ik heb een kleine poll gemaakt om een leuk overzicht te krijgen.

Ben verder (in de reacties) benieuwd naar:
Waarom?
Welke?
Vertrouw je op toegenomen anonimiteit?

Voor basic beveiliging (tegen MITM attacks en simpele overheidslogging ed lijkt het mij prima, maar een VPN provider lijkt mij dé aangewezen target om volle taps op uit te voeren als overheid / veiligdheidsdienst).

benieuwd naar de antwoorden.

Poll: Gebruik jij een VPN?
Nee
Ja, staat standaard aan (gratis versie)
Ja, staat standaard aan (betaalde versie)
Ja, in sommige gevallen (gratis versie)
Ja, in sommige gevallen (betaalde versie)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394548&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door Justin_ op 09-05-2015 22:52 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
VPN naar waar? Je wordt toch wel weer afgetapt in het land van je VPN endpoint.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

Ik heb betaalde versie ingevuld maar ik draai mijn eigen VPN.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

VPN om gewoon te kunnen internetten neem ik aan?

Nee, ik gebruik geen VPN.
Hoe weet je dat je de VPN-aanbieder zelf kunt vertrouwen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Standaard een VPN Tunnel naar servers Thuis. Met OpenVPN of VPN rechtstreeks op de router (EdgeRouter)
Gewoon om er zeker van te zijn dat er niks zonder beveiliging over iemand anders zijn netwerk / internet gaat.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Onbekend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:38:
Hoe weet je dat je de VPN-aanbieder zelf kunt vertrouwen?
Als je zelf de VPN-aanbieder bent, voor je smartphone als je buitenshuis ergens gebruik maakt van gratis wifi zet je smartphone automatisch een VPN verbinding voor je op zodat al je network verkeer eerst via je thuisnetwerk loop. :+

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:08
Ja, ik heb onlangs een betaald VPN accountje genomen. Maar eigenlijk alleen omdat ik binnenkort op vakantie ga naar een voormalig Sovjet-unie land en niet afhankelijk wil zijn van open wifi ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ravefiend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 22:52:
[...]

Als je zelf de VPN-aanbieder bent, voor je smartphone als je buitenshuis ergens gebruik maakt van gratis wifi zet je smartphone automatisch een VPN verbinding voor je op zodat al je network verkeer eerst via je thuisnetwerk loop. :+
Ah, zo had ik de VPN-verbinding nog niet voorgesteld. Dat wil je soms inderdaad encrypted hebben. :)
Maar ik haal uit de TS dat hij echt het benaderen van websites zelf bedoelt, en niet alleen vanwege een onbetrouwbaar netwerkje.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:34
Ik gebruik ook sporadisch een VPN. Ik gebruik hem met name wanneer ik bij Youtube (of op andere sites) de melding krijg "deze content is niet beschikbaar in uw regio", meestal muziek van bepaalde artiesten/labels (Youtube) of promo video's van tv series op de websites van Amerikaanse zenders.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:51

B2

wa' seggie?

Op het BYOD netwerk op m'n werk heb ik standaard een VPN aan staan. OpenVPN naar een van m'n servers. Het is handig om bij remote services te kunnen, maar het belangrijkste is dat ik vind dat m'n werkgever niet hoeft te zien of bij te houden waar ik op mijn privé laptop allemaal naar toe surf. Ook al is dat onder werk tijd.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Moi_in_actie schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:07:
Ik gebruik ook sporadisch een VPN. Ik gebruik hem met name wanneer ik bij Youtube (of op andere sites) de melding krijg "deze content is niet beschikbaar in uw regio", meestal muziek van bepaalde artiesten/labels (Youtube) of promo video's op de websites van Amerikaanse zenders.
Dit punt wou ik net aangeven. Wat ik meestal lees over mensen die VPN wensen te gebruiken, lijkt bijna 50/50 enerzijds je data communicatie te beveiligen wanneer je buitenshuis bent, en anderzijds als 'extra' voor een service die niet werkt zonder VPN (Netflix & co / Usenet (privacy / ISP throttling) / ...).

Edit: Anderzijds, verwar het gebruik van VPN niet met anoniem op het internet te willen zijn. Daarvoor heb je dan weer je Tor browser.

[ Voor 10% gewijzigd door Ravefiend op 09-05-2015 23:15 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:34
Ravefiend schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Dit punt wou ik net aangeven. Wat ik meestal lees over mensen die VPN wensen te gebruiken, lijkt bijna 50/50 enerzijds je data communicatie te beveiligen wanneer je buitenshuis bent, en anderzijds als 'extra' voor een service die niet werkt zonder VPN (Netflix & co / Usenet / ...).
Ik gebruik de VPN ook wel eens voor "veiligheidsoverwegingen", maar dat is maar heel zelden. Zo heb ik lang geleden eens uit interesse met de TOR browser door wat deep web stuff gekeken en ja dan doe ik dat het liefst zo veilig en anoniem mogelijk (in een VM met VPN aan en TOR browser). Maar dat stelde ook niet veel voor, verder dan een paar wiki pagina's en basic forums ben ik niet geweest, toen begon ik me te ergeren aan hoe traag het was en hoeveel dode links er waren :P

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ben zelf van mening dat VPN gebruik om "anoniem"wat te downloaden / popcorntime te gebruiken of je lokatie te verbergen voor webmasters / ISPs prima voldoet.
Als je "spannendere dingen" van plan bent voldoet VPN niet met zekerheid, maar TOR ed daarentegen ook niet (zie bijvoorbeeld http://www.vpngids.nl/nie...uikers-niet-meer-anoniem/ )

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mace

Sapere Aude

Beetje sneu dat die site (vpngids) stuk gaat als je HTTPS probeert te gebruiken. :')
Pagina: 1