waterkoeler water vloeit niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:59
hey guys,

ik zat net te gamen, en ik had hele lage frame rate, 20ish, dus ik start even speccy op, zie ik dat de temperatuur van mijn cpu 103 graden is, ik heb toen direct mijn pc afgesloten, en 10 minuten later weer opgestart, en de temperaturen zijn weer normaal.
dit heb ik een keer eerder gehad, toen dacht ik dat ik het wel verkeerd gezien zou hebben(in een schrik momentje direct mijn pc afgesloten).
ik heb een cooler master seidon 120v op een niet geoverklokte i7 3770. een vrij goedkope aio waterkoeler dus.
na het gamen waren de radiator en de slangen niet heet, maar het CPU block heel erg, van daar dat er in me opkwam dat het misschien er aan kan liggen dat de koelvloeistof helemaal niet gecirculeerd wordt, kan dit kloppen, en zo ja kan ik er iets aan doen?, of moet ik mijn koeler terug sturen?
alvast bedankt voor jullie inbreng.

thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Voel/hoor je de pomp wel, en heb je de pomp aangesloten op een aansluiting die constant 12v geeft? Dus geen temperatuurregeling of fancontrollers.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
ik hoor de pomp nu wel, ik had er net niet op gelet, de pomp is aangesloten op een chasisfan fanpoort, zodat hij niet door temperatuur metingen beïnvloed wordt, en hij gewoon altijd op 100% draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:55
Dat is dus de pest met de AIO's, je ziet ook niet of ze het doen door de dichte slangen...

Weet je zeker dat je pomp het altijd doet? Wat zijn de idle temperaturen? Daaruit kan je wel afleiden of je pomp het dan wel doet.

Zoiezo zou ik zeggen, AIO terugsturen en de nieuwe verkopen en een goede luchtkoeler kopen, zoals de: pricewatch: Scythe Mugen 4 , pricewatch: Noctua NH-D14 , http://tweakers.net/product/308800/phanteks-ph-tc14pe/ of als je budget niet zo groot is, een: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobod
idle temps zijn normaal in de 20, load in de 50 a 60, dus dat moet kunnen toch?,
en ik weet dat aio nadelen hebben, en performance per euro niet zo goed is, maar ja, ze zien er wel cool uit, het is maar waar je prioriteiten liggen, maar misschien moet ik mijn prioritieten dan ook maar eens herzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:55
thobod schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:52:
idle temps zijn normaal in de 20, load in de 50 a 60, dus dat moet kunnen toch?,
en ik weet dat aio nadelen hebben, en performance per euro niet zo goed is, maar ja, ze zien er wel cool uit, het is maar waar je prioriteiten liggen, maar misschien moet ik mijn prioritieten dan ook maar eens herzien :)
Hmm, dat is niet slecht, maar 103°C is dan wel weer wat minder :p.

Ze koelen meestal wel oke, maar ze zijn niet zo betrouwbaar als luchtkoelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 16:55
Ik heb een defecte Corsair h100i gehad, mijn cpu draaide eerst zonder problemen 4.5Ghz oc en opeens begon hij the throttelen als een gek. Raad eens? Kapotte pomp... dat je pomp geluid maakt betekent niet dat ie werkt, het kan ook een defecte pomp zijn die het einde van zijn leven in bromt. Draai anders eens een stresstest als prime95 en kijk wat dat doet met de temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:13
thobod schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:58:
ik hoor de pomp nu wel, ik had er net niet op gelet, de pomp is aangesloten op een chasisfan fanpoort, zodat hij niet door temperatuur metingen beïnvloed wordt, en hij gewoon altijd op 100% draait
Een chasisfanpoort is niet 100% alleen de pwr-fan header is 100% of anders gewoon met een molex fan adapter rechtstreeks op de voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:51
ik weet niet wat voor moederbord je hebt maar sommige mobos hebben een 12v cpu fan poort naast de regulier cpu fan header. je kunt die gebruiken of een molex naar fan adapter, voor pompen kun je beter een constante 12v poort hebben.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1