Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Kodi @ Raspberry Pi 2] - Reclame RTL XL doet Kodi crashen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
Ik heb tijdens de pasen zo'n Raspberry Pi 2 gekocht via SoS solutions. Dat werkt opzich prima, alles stond vooraf geinstalleerd erop en ik was dus snel up & running.

Echter is er wat geks; bij het bekijken van een RTL XL video, dan crashed de raspberry pi zodra de reclame zou moeten beginnen. Het geluid loopt nog een paar seconden door, terwijl er zwart beeld is en daarna stopt ook het geluid en kan je niets meer met de afstandsbediening doen. Je kan wel nog pingen naar de raspberry pi, dus het lijkt erop dat echt het kodi deel gecrashed is?

enig idee wat ik hieraan zou kunnen doen? kan er niet zoveel over vinden ook op internet :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larfje
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11-11-2016
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde. Beeld eerst op zwart en even later valt ook het geluid weg. Misschien stopt de stream gewoon en is de buffer voor video eerder leeg dan die van audio?

Ik had wat andere problemen met Kodi en OpenElec, ook op de Raspberry 2, en ben teruggegaan naar de vorige versie (5.07).
Dit probleem is echter gebleven en treed bij mij ook op bij 'Uitzending gemist'. Zelf dacht ik ook aan een verkeerde instelling in mijn modem/router (Huawei van Online)

Ook geprobeerd om er wat meer over te vinden, maar tot op heden hierin nog niet geslaagd.
Ik ben wel erg enthousiast over Kodi en de mogelijkheden. Eerder had ik een XTreamer, maar hiervoor is de ondersteuning sinds enige tijd gestopt, van daar uit de overstap gemaakt naar RaspBerry 2 en OpenElec/Kodi.

Als iemand wat weet, heel graag! :) _/-\o_

[Voor 12% gewijzigd door larfje op 10-05-2015 11:17. Reden: aanvulling]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-09 20:44
Vink omx player uit onder systeem - video - versnelling. Heeft bij mij geholpen.

• larfje
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11-11-2016
Hallo en bedankt MicBomer! :) _/-\o_

I.d.d. was de oplossing om de hardware versnelling uit te schakelen.
Doordat ik iedere keer errors kreeg bij het opstarten van OpenElec die gingen over problemen met mounten, ben ik overgestapt naar OSMC. Hier heb ik in ieder geval deze problemen niet meer.

Wat ik hier wel tegenkom is dat ik bij de menu's in Dvd's blokkerig beeld krijg en vaak alleen de 'keuzebuttons' goed zichtbaar op het scherm krijg. De opties kan ik dus vaak niet lezen. Heb ik eenmaal een keuze gemaakt, dan start de film normaal en krijg ik ook goed beeld....

Rara, hoe kan dit? :? :?

• dsmeef
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 21:01
Dank MicBomer! Dat heeft het voor mij opgelost zo lijkt het. Tot nu toe even snel 2 dingen getest, hoor het vanzelf wel van m'n vriendin als er nog meer issues zijn :)

• dschotmeijer
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 27-05-2018
Ik heb hetzelfde probleem, zodra ik thuis ben ook maar even proberen, thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jvdiesen
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19-05-2015
Ik heb dit probleem ook. Met welke openelec versie werken jullie?
Ik probeer voor mijn raspberry 2 een oudere versie te vinden van openelec waar de ondersteuning voor diverse apps wat beter is, na de update van kodi is er een hoop gechrased vandaar dat ik een oudere versie probeer te vinden. Want met de nieuwe versie van openelec voor raspberry werkt de rtl app bij mij al helemaal niet meer, blijft hangen op Laden...

• Xa4_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-09-2016
Ik gebruik ook openelec/kodi op een raspberry Pi 2. Indien ik OMX player uitschakel, dan werk RTL XL inderdaad perfect. Alleen gaan dan de youtube video's haperen (videocache in youtube staat al max. op 20MB). Schakel ik OMX weer in dan is dit verholpen, maar dan heb ik weer problemen met RTL XL :? . Zijn er meer die dit probleem hebben en heeft iemand hier een oplossing voor?

• robbinwehl
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-08 22:28
ik had dit probleem ook, rtlxl blijft draaien maar youtube (kan) gaan haperen.
Heb beetje met de config gespeelt en lijkt tot nu toe opgelost te zijn.

config:

gpu_mem=512

# SDRAM size based GPU memory split, uncomment and setup to override 'gpu_mem'
gpu_mem_256=112
gpu_mem_512=160
gpu_mem_1024=256

arm_freq=900
core_freq=333
sdram_freq=450
over_voltage=0

• Opvolger
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-07 12:13

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

Het probleem zit hem bij RTL
met de OMX-player kan hij niet tegen de "rare" stukken in de video-stream waar dus de reclames moeten komen.

Als je de acceleratie uitzet, dan werkt rtlxl wel goed maar youtube niet 100%.

Ik heb het probleem zelf ook met de Pi maar niet op mijn andere devices.

PS ik ben de ontwikkelaar van de Addon.

By ikke geschrijft

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17:00
Opvolger schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:02:
Het probleem zit hem bij RTL
met de OMX-player kan hij niet tegen de "rare" stukken in de video-stream waar dus de reclames moeten komen.

Als je de acceleratie uitzet, dan werkt rtlxl wel goed maar youtube niet 100%.

Ik heb het probleem zelf ook met de Pi maar niet op mijn andere devices.

PS ik ben de ontwikkelaar van de Addon.
De ontwikkelaar van de RTLXL addon? Bij deze wil ik je dan namens mijn vriendin vriendelijk bedanken _/-\o_

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• Opvolger
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-07 12:13

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

Als ik kodi pluginsite mag geloven gebruiken 80,000 mijn plugin... :)
die van uitzendinggemist wat minder. Wat ik overens erg vreemd vind.

Of zal het komen doordat uitzending gemist wel gratis via chrome-cast werkt en RTLxl niet?

By ikke geschrijft

• robbinwehl
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-08 22:28
RtlXL is veelal betaald op smarttv's .
Via je addon niet wat overigens ideaal is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 31-08 00:28
@Opvolger, allereerst bedankt voor de plugin, heb er al heel lang veel plezier van.

Ook erg fijn dat de reclames niet getoond worden ....

Wat ik me afvroeg: ik merk dat bij het starten van een stream de eerste I-frame weg lijkt te vallen, het beeld start met een vrij willekeurig mozaïek (dat overigens wel per gekozen uitzending hetzelfde lijkt te zijn) dat dan langzaam naar een gewoon beeld toe verandert totdat er een nieuw I-frame langskomt, waarna alles normaal werkt. Is dat ook een effect van "vervuiling" in de stream op de plaats waar de reclame hoort te zitten? Zou die "vervuiling" niet met een simpel sed-filtertje weg te halen zijn?

Heb even door je code gewandeld maar kon geen plek ontdekken waar over de reclame heen geskipped werd, dus blijkbaar heb je de juiste url's ontdekt om de reclame te omzeilen?
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True