Requested logon type not granted to user

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In Windows Explorer probeer ik een PC te bereiken (\\emilie-pc) vanaf mijn PC. Beide PCs draaien Windows 7. In heb een (admin) account (Olaf) op beide PCs maar toch werkt het niet. Wat gaat er mis?

Dit zou standaard moeten werken toch? Op internet kom ik wel group policy settings tegen maar volgens mij staan die standaard goed.
Remote Desktop naar deze PC werkt wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://xwis.net/temp/requested-logon-type.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-05-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je hebt waarschijnlijk onvoldoende rechten. Geef je wel het goede (lokale) account op? Heb je wel rechten om een netwerk logon te doen met het betreffende account?

Wat heb je verder zelf al onderzocht?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de Event Log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07
Check even het network and sharing center, daar moet het ook enabled staan (voor netwerk pad usage).

Ik weet niet of je direct een bepaalde schijf of share probeert te benaderen, anders moet je daar ook even rechten op verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je wel het (lokale) account van desbetreffende pc? Dus als gebruikersnaam Olaf@Emilie-pc
Lokale accounts zijn nooit identiek, ook al is de naam en ww hetzelfde. Ze zijn gekoppeld aan de pc waar ze aan toe behoren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bor schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:55:
Je hebt waarschijnlijk onvoldoende rechten. Geef je wel het goede (lokale) account op? Heb je wel rechten om een netwerk logon te doen met het betreffende account?
Blijkbaar niet maar welke rechten heb ik nodig? Zoals gezegd gaat het om een administrator account. Andersom werkt het wel, zonder speciale configuratie.
Niks relevants
co2301 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:17:
Check even het network and sharing center, daar moet het ook enabled staan (voor netwerk pad usage).
Staat dat niet standaard goed? Network discovery, file and printer sharing, 128-bit encryption en password protected sharing staan aan. Public folder sharing staat uit en HomeGroup connections staat op "Use user accounts and passwords to connect to other computers", HomeGroup wordt niet gebruikt.
Dit stond eerst op "Allow Windows to maange homegroup connections (recommended)" maar dat werkte ook niet.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:17:
Gebruik je wel het (lokale) account van desbetreffende pc? Dus als gebruikersnaam Olaf@Emilie-pc
Lokale accounts zijn nooit identiek, ook al is de naam en ww hetzelfde. Ze zijn gekoppeld aan de pc waar ze aan toe behoren.
Ik krijg geen wachtwoord fout dus het lijkt er wel op.

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-05-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dan zul je middels gpedit.msc de hoeveelheid events in de Event Log moeten uitbreiden voordat je verder gaat met troubleshooting, want in principe wordt elke logon event gewoon gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:07
Olaf van der Spek schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:26:

Staat dat niet standaard goed? Network discovery, file and printer sharing, 128-bit encryption en password protected sharing staan aan. Public folder sharing staat uit en HomeGroup connections staat op "Use user accounts and passwords to connect to other computers", HomeGroup wordt niet gebruikt.
Dit stond eerst op "Allow Windows to maange homegroup connections (recommended)" maar dat werkte ook niet.
Op welk profiel staat je netwerk? (public, home of work)

Check even in network en sharing center:

(Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings Hier staat het onder in windows 8, not sure of 7 hetzelfde pad is).

Dan onderaan bij "password protected sharing" onder All networks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:13

Urk

Kijk eens bij Group Policy of Local Security Settings --> Computer Configuration --> Policies --> Windows Settings --> Security Settings --> Local Policies --> User Rights Assingments.

Als ik de laatste regel in je foutmelding zie heb ik het idee dat het probleem daar moet liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Urk op 10-05-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
co2301 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:42:
Op welk profiel staat je netwerk? (public, home of work)
Home
Urk schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:19:
Kijk eens bij Group Policy of Local Security Settings --> Computer Configuration --> Policies --> Windows Settings --> Security Settings --> Local Policies --> User Rights Assingments.

Als ik de laatste regel in je foutmelding zie heb ik het idee dat het probleem daar moet liggen.
http://xwis.net/temp/user-rights.PNG

[ Voor 56% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-05-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Sharen kun je met 3 handelingen doen:

- zet in beide hosts hun Netwerkcentrum: "Met Wachtwoord Beveiligd Delen" uit en "Verbinding met de Thuisgroep door Windows laten beheren"
- Rechtermuisknop op de directory -> delen met -> specifieke personen -> iedereen
- Rechtermuisknop op de directory -> Eigenschappen -> tabblad delen -> Geavanceerd delen knop -> deze map delen

[ Voor 3% gewijzigd door oheng op 11-05-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
oheng schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:05:
Sharen kun je met 3 handelingen doen:

- zet in beide hosts hun Netwerkcentrum: "Met Wachtwoord Beveiligd Delen" uit en "Verbinding met de Thuisgroep door Windows laten beheren"
- Rechtermuisknop op de directory -> delen met -> specifieke personen -> iedereen
- Rechtermuisknop op de directory -> Eigenschappen -> tabblad delen -> Geavanceerd delen knop -> deze map delen
Ik wil niet delen met iedereen en dus ook niet zonder wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:16:
[...]

Ik wil niet delen met iedereen en dus ook niet zonder wachtwoord.
Als je het zo doet, weet je iig zeker dát het kan. Kun je meteen daarna beveiligingen erop zetten.
Pagina: 1