2e schijf toevoegen aan Bitlocker met één wachtwoord.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Momenteel draai ik met 2x een Samsung 850 PRO en gebruik daarvan de hardwarematige encryptie. Teminste zo draait de bootschijf op dit moment. Tijdens booten heb ik een advanced pin ingestelt zodat ik een wachtwoord kan gebruiken in plaats van alleen getallen. Nu weet ik alleen even niet wat te doen bij het toevoegen van de 2e schijf.

Ik kan bij het toevoegen van de 2e schijf bij Bitlocker kiezen voor auto unlock of wachtwoord. Als ik voor wachtwoord kies dan word er een nieuwe decryptie key gemaakt met compleet nieuw wachtwoord. Ik neem aan dat ik het wachtwoord dan ook in Windows moet gaan invullen terwijl ik bij het booten al een wachtwoord invul. Ik kan ook kiezen voor auto unlock maar dan heb ik het idee dat alleen de TPM gebruikt word in de PC en niet het wachtwoord wat ik al voor de C schijf gebruik. Het nadeel is hiervan dan ook dat ik vermoed dat wanneer de C schijf vervangen word door een andere schijf, de data van de 2e schijf gewoon uit te lezen is omdat er geen wachtwoord voor is en de unlock code in de TPM staat.

Ik wil graag dat de 2e schijf met hetzelfde wachtwoord unlocked word dat ik tijdens het booten in geef. Ik zie alleen niet hoe ik dit nou kan doen. Van wat ik zie is het of een compleet nieuw wachtwoord, of anders geen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Wat je zou kunnen doen is het zelfde wachtwoord instellen en dan de auto unlock instellen. De auto unlock slaat zijn gegevens op in het register van het OS en zodra je die unlocked worden de gegevens uitgelezen en gebruikt om het andere station te unlocken.

Als je je OS schijf dan verwijderd of je gebruikt de tweede schijf in een andere PC dan moet je het wachtwoord gebruiken om de schijf te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Of geen wachtwoord en wel auto unlock. Bewaar echter je recovery key goed. Je tweede schijf wordt volgens mij niet door de TPM gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sneezydevil schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:03:
Wat je zou kunnen doen is het zelfde wachtwoord instellen en dan de auto unlock instellen. De auto unlock slaat zijn gegevens op in het register van het OS en zodra je die unlocked worden de gegevens uitgelezen en gebruikt om het andere station te unlocken.

Als je je OS schijf dan verwijderd of je gebruikt de tweede schijf in een andere PC dan moet je het wachtwoord gebruiken om de schijf te unlocken.
Dat ik hier zelf niet opgekomen ben. Ik heb het zo ingestelt.

Trommelrem schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:06:
Of geen wachtwoord en wel auto unlock. Bewaar echter je recovery key goed. Je tweede schijf wordt volgens mij niet door de TPM gedaan.
De recoverykey is veilig. Ik maak sowieso erg veel backups. Mocht ik niet meer bij de data op deze schijf kunnen komen is het gewoon format en backup terug zetten, geen probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2015 17:17 ]