Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game laptop advies.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awesome kenny
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 05-09 13:30
Goede dag,
Ik wil graag een Game laptop aanschaffen (dat hoor je ook voor t eerst 8)7)
nu is het zo dat ik niet graag 1000 euro of meer wil uitgeven aan de laptop.
Nu kan ik 2e hands een laptop van iemand overnemen.
Mijn vraag is sowieso of dit een goede keuze is, om 2e hands te kopen?

Eerst maar even de standaard vragen:

Wat ga je met je laptop doen?
Puur gamen, ik heb een andere laptop waarmee ik alle andere zaken doe. O/S maakt me vrij weinig uit . Qua software en operating systems wissel ik nog wel eens en dit kan ik zelf heel goed beheren.

Wat is je budget?
Ik wil niet meer dan 750 euro uitgeven. Als er een goede reden voor is om wat meer uit te geven wil ik daar altijd naar kijken.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar de plekken waar ik hem wil gebruiken zijn bijna altijd voorzien van stopcontacten. Dus lange accuduur is voor mij geen primaire behoefte. De laptop wil ik het liefst juist niet klein hebben, het is een game laptop, groter scherm is dan juist wel lekker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken.

Dit zijn de specs:
CPU/SoC Intel Core i7-4700MQ
CPU architectuur Intel Haswell
Klokfrequentie 2,4GHz
Maximale turbo klokfrequentie 3,4GHz
Geheugen
Geheugengrootte 8GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Opslag
Hardeschijftype Solid State Disk
Opslagcapaciteit 256GB
Totale opslag 256GB
Aantal SSD 1
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Resolutie 1920x1080
Beeldscherm coating Glanzend
Videochip 2x GeForce GT755M
Interfaces
Video uit D-Sub (VGA), HDMI, Wireless Display (WiDi)
Bijzonderheden 2x nVidia GeForce GT 755M (SLI)

Ik heb al gekeken hoe de benchmarks waren van de processor deze kwam op een rank van 164 te staan. Nét eentje boven de processor zit die in mijn desktop zit. En de spellen die ik er dit moment op doen zijn ruim voldoende.

Wat betreft de video kaart lijkt mij dit een sterke. Ik snap dat er altijd sterkere videokaarten zijn. Maar dan denk ik dat de prijs drastisch omhoog gaat.

Veel verstand van hardware heb ik niet niet en ik heb op dit moment niet veel spellen die een must zijn. GTA 5 moet absoluut wel speelbaar zijn.
Aangezien de makers van gta een processor aanbevelen van de 3e generatie Intel core's 3.2 ghz en een Nvidia GTX 660 2G zou ik naar mijn idee dit spel lachend moeten kunnen draaien.
Als de rest van de spellen vergelijkbare systeembenodigdheden vragen ben ik tevreden.
qua harde schijven zou ik nu eerst voorlopig tevreden zijn. Ik kan eventueel zelf nog wat spelen met andere harde schijven.

Ik ben vooral benieuwd of dit systeem de video games van nu op high kunnen draaien en hoeveel dit systeem waard is.
Nogmaals ik zoek geen nieuw systeem, maar op deze manier probeer ik een relatief snel systeem voor een goede prijs te vinden.

Vertel en vraag het me uiteraard als ik nog iets moet vermelden of zeggen.

Alvast bedankt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 02-09 12:27

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

755M SLI klinkt niet al te best hoor, is ongeveer een 770M.

Ik denk dat je het niet "lachend" kunt draaien. High kun je vergeten. Ik denk dat je rond low/medium frames gaat halen van +/- 50.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:40

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 650W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awesome kenny
Dankje wel voor de tip! de video kaart die in die laptop zit mag als high-end gezien worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

awesome kenny schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:14:
Dankje wel voor de tip! de video kaart die in die laptop zit mag als high-end gezien worden?
De videochip die in die laptop zit mag als low-end gezien worden. Die is nog slechter dan een 755M SLI.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:55
Ja dat klopt, maar je hebt dan niet de sli problemen en minder hitte ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

pwillemske schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:32:
Ja dat klopt, maar je hebt dan niet de sli problemen en minder hitte ;)
Dat is bijzaak. We zijn hier bezig om de TS te helpen met het zoeken naar een geschikte game - laptop.

Show me your moves.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 21:55
Ja dat klopt, maar wat heb je aan een gamelaptop als de spellen geen sli ondersteunen en/of de onderdelen gaan throttlen...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:06
Koninkje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:42:
[...]

Dat is bijzaak. We zijn hier bezig om de TS te helpen met het zoeken naar een geschikte game - laptop.
Koninkje, we zitten wel met een budget... Je kunt ook moeilijk een gtx 880m verwachten voor om en nabij de 750 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awesome kenny
Dank je wel voor de reacties. Voor het budget wat ik in mijn hoofd heb gaat dat dus niet lukken.
Hoe zit dat dan met de modelnummers. Ik dacht dat het bij ati zo werkte dat het eerste nummer de serie aanduidt en het 2e nummer aangeeft welke klasse en daarmee hoe goed deze is binnen de serie. Zo is een HD 5800 beter dan bv een 7400. toch? :p
Hoe zit dat dan met de nvidia?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 22:39
Eigenlijk hetzelfde. Het eerste nummer geeft de serie aan. Het tweede de rangschikking. Zo is een gtx 580m behoorlijk rapper dan een 920m. (:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Laatst online: 19:40
GT755m SLI: http://www.notebookcheck....GT-755M-SLI.106493.0.html

GTX860m: http://www.notebookcheck....ce-GTX-860M.107794.0.html

meer info:
http://www.gaminglaptopsj...-midrange-gaming-shifted/

bijv BF4:
GT755m SLI: high / lage resolutie : 71 fps
GTX860m: high / lage resolutie: 73 fps

nu niet de settings waar je een game als bf4 op wil spelen maar dat ter zijde. Ze zijn dus vergelijkbaar. Ik zou dus gaan voor de laptop die je voor de rest t mooiste vindt (processors, ram, snelheid hdd, scherm enz)

Ik heb zelf een GTX860m en ik speel BF4 op medium bij2560 * 1080 op ongeveer 40-60 FPS. ligt heel erg aan de map wat voor frames je haalt. op 1920 * 1080 op medium haal ik ongeveer 5-10 FPS meer. dan zit je dus op de 50-70 fps.

[Voor 49% gewijzigd door spartacusNLD op 10-05-2015 08:30]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 650W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awesome kenny
Bedankt voor de tips en reacties. Ik heb nu in iedergeval een idee van welke video kaart het meest geschikt is.
Het is me duidelijk geworden dat hetgene wat ik wil meer kost dan ik eigenlijk in gedachte had.
Ik zou moeten kijken naar een 880 980 en op zn minst een 970?
Ik denk dat ik qua processor er wel uit ga komen.

Daarom zal ik gewoon meer moeten uitgeven, ik wil niet achteraf een klote gevoel hebben over het systeem dat het t nét niet is omdat ik net iets te weinig heb uitgegeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als je niet op een hoger schermformaat dan 15,6" wil uitkomen dan blijft de 970 over. Het probleem blijft gewoon dat je met een laptop nooit echt bijzonder goede prestaties zal hebben (á la high end game desktop), tenzij je een ongelofelijk duur bakbeest koopt met een SLI opstelling.

Je zult wat in moeten leveren op settings, maar met een GTX970m en een degelijke CPU zou je GTA V wel prima moeten kunnen draaien lijkt me (denk dan aan high/medium op Full HD).

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
Een 970m is sneller dan een gtx 880. Met een 970m hoef je op Full HD geen concessies te maken. Je zult de game zelfs op Very High met een zeer stabiele fps kunnen spelen.

edit : Je ging er dus onterecht vanuit dat een 970m ''op zijn minst'' is. De 970 is 10% sneller dan een 880m. Geweldig kaartje.

[Voor 27% gewijzigd door WouterL op 11-05-2015 00:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ligt er wel aan wat voor framerate je verwacht. Minimaal 60 gaat op very high niet lukken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
ThomasXIV schreef op maandag 11 mei 2015 @ 00:40:
Ligt er wel aan wat voor framerate je verwacht. Minimaal 60 gaat op very high niet lukken.
Meer dan 30 valt mij in ieder geval niet op.
Je gaat in ieder geval meer winst pakken met een 970m dan met een 880m. Een 970m presteert tegenwoordig wel degelijk er in de buurt van een desktop GPU. de 970m zit tussen de 760/770 GTX. Een zeer respectabele score.

[Voor 18% gewijzigd door WouterL op 11-05-2015 00:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou inderdaad ook een 970m aanraden, het is een erg goede GPU, maar je kan er geen desktop prestaties van verwachten, dat was meer mijn punt ;).

MSI heeft een aantal mooie laptops met een 970m, zou daar eens naar kijken. Het zijn wel dure apparaten helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
Ik vind beter scoren dan een 760 gtx best desktop prestaties. Alleen betaal je er dan inderdaad wel een veelvoud voor:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• awesome kenny
Wat zijn mooie merken om naar te kijken? MSI? Lenovo? Asus?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 28-09 12:23
Asus > Lenovo > MSI > Acer > Dell > de rest.. :)
Koninkje schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:31:
[...]

De videochip die in die laptop zit mag als low-end gezien worden. Die is nog slechter dan een 755M SLI.
Vanaf x50 wordt gezien als mid-range, dus low-end lijkt me wat overdreven.

[Voor 76% gewijzigd door Pewpew op 11-05-2015 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07-06 12:53
Zoals andere al aangeven. Een SLI opstelling is niet aan te raden ivm hitte problemen + de slechte support van een groot aantal games m.b.t. SLI. Zelf heb ik zowel met de GTX970M als GTX980M mogen werken en dat zijn echt beesten van kaarten. Ik scoor met de GTX980M (G751JY) een klein stukje onder een high end desktop (8550 punten) met de firestrike benchmark. Helaas heb ik de GTX970M zelf niet kunnen benchen maar daar is ook genoeg over te vinden als je even googled. Het probleem is wel je budget, dan zit je eigenlijk gebonden aan een 2dehandsje. En met 1000 euro een GTX970m in een 15 inch laptop zien te scoren lijkt me een lastige taak, met name omdat die laptops nog niet zo oud zijn en dus lastig 2dehands te vinden zijn.

Tevens, het is een aardige challenge voor de laptop bouwers om een laptop goed gekoeld te houden in een kleine behuizing. Lees bij het model wat je voor ogen hebt dan ook goed de reviews door m.b.t. de koeling. Zo zijn er tal van reviews te vinden over bv. MSI modellen met de GTX970m waarbij het ding gewoon veelste heet wordt.

[Voor 18% gewijzigd door Zane11 op 11-05-2015 14:01]

PSN ID: Regnaru | Youtube Channel: https://www.youtube.com/c/JayDevis

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True