Ik heb een klein hobby project op een spel genaamd Live for Speed. Momenteel heb daarvoor een aparte host voor het spel, en een aparte host voor de bijhorende website met database, en draai ik nog een Windows applicatie op mijn thuisserver die informatie uit de game server haalt. Omdat alles losstaat heb ik nogal wat overhead natuurlijk. Ook de communicatie van de applicatie van en naar de server en website is niet ideaal met een eigen API (omdat de MySQL database niet te benaderen is van buitenaf). Het merendeel van de spelers komt gewoon uit Europa, dus een server ergens hier in de buurt (NL, UK, FR, DE) zou wel echt belangrijk zijn.
Het leek mij dus wel een slim idee om een enkele VPS te regelen waar ik alles op zet. Om het samen te vatten:
Als iemand mij een beetje op weg kan helpen graag. Het liefste een provider die maandelijks op te zeggen is, mocht het niet bevallen. Ik wil graag onder de 20 euro per maand blijven.
Ik heb wel een host gevonden die voldoet aan mijn eisen en ook nog betaalbaar is. Een andere host (Strato) heb ik ook nog gevonden, maar daar vond ik weer heel veel negatieve reviews van, en de rest biedt gewoon vergelijkbare producten. Het is dus voor mij erg lastig. Een die wel opvalt:
TransIP PureSSD X4 met Windows Server 2012 R2 (17,50p/m 27,50p/m
)
Windows Server 2012R2
2x intel Xeon (Geen idee hoe snel of wat dan ook)
4GB RAM (geen idee of dat shared of gegarandeerd is)
150GB SSD
5TB Dataverkeer
1 IP-adres
Hoewel ik slechte dingen heb gelezen over Strato, wil ik het toch nog wel neerzetten mocht iemand er wel goede ervaringen mee hebben:
Strato VPS Level 2 (16 p/m)
Windows Server 2012R2
4 CPU vCores (Geen idee wat/hoe snel)
4GB RAM (ook geen idee of dat shared is)
400GB SSD/HDD (?)
Unlimited traffic
Bonus: Plesk 12 Unlimited
Argeweb Basic (14,95 p/m)
Windows Server 2012R2
2 cores (weer geen idee wat voor cores, of snelheid)
2GB RAM
100GB HDD
5TB traffic
OVH VPS 2014 Cloud 2 (19,35 p/m)
Windows Server 2012R2
4 vCores (zelfde verhaal)
4GB RAM
50GB HDD
100Mbps bandbreedte en 10TB verkeer (is 100Mbps zorgwekkend?)
Het leek mij dus wel een slim idee om een enkele VPS te regelen waar ik alles op zet. Om het samen te vatten:
- Simpele game server (verbruikt erg weinig RAM, CPU en netwerk
- Een kleine MySQL Database
- Een PHP website die informatie ophaalt uit de database (zullen nog geen honderden mensen per dag op zitten)
- Zelfgemaakt C# applicatie die 'inhaakt' in de server en communiceert (statistieken bijvoorbeeld) met de database
- Windows Server 2012R2 (met RDP)
- Het liefste minimaal 2GB RAM
- 2 vCores
- Qua HDD opslag ben ik niet zo veeleisend, maar mocht er ooit nog een uitbreiding plaatsvinden is het wel fijn om voldoende te hebben, iets van 100GB?
- Een dedicated IP-adres met (als het kan) een 1GB connectie
- Dataverkeer zal ook niet spannend zijn, denk dat ik aan 2000GB per maand meer dan genoeg heb
Als iemand mij een beetje op weg kan helpen graag. Het liefste een provider die maandelijks op te zeggen is, mocht het niet bevallen. Ik wil graag onder de 20 euro per maand blijven.
Ik heb wel een host gevonden die voldoet aan mijn eisen en ook nog betaalbaar is. Een andere host (Strato) heb ik ook nog gevonden, maar daar vond ik weer heel veel negatieve reviews van, en de rest biedt gewoon vergelijkbare producten. Het is dus voor mij erg lastig. Een die wel opvalt:
TransIP PureSSD X4 met Windows Server 2012 R2 (17,50p/m 27,50p/m
Windows Server 2012R2
2x intel Xeon (Geen idee hoe snel of wat dan ook)
4GB RAM (geen idee of dat shared of gegarandeerd is)
150GB SSD
5TB Dataverkeer
1 IP-adres
Hoewel ik slechte dingen heb gelezen over Strato, wil ik het toch nog wel neerzetten mocht iemand er wel goede ervaringen mee hebben:
Strato VPS Level 2 (16 p/m)
Windows Server 2012R2
4 CPU vCores (Geen idee wat/hoe snel)
4GB RAM (ook geen idee of dat shared is)
400GB SSD/HDD (?)
Unlimited traffic
Bonus: Plesk 12 Unlimited
Argeweb Basic (14,95 p/m)
Windows Server 2012R2
2 cores (weer geen idee wat voor cores, of snelheid)
2GB RAM
100GB HDD
5TB traffic
OVH VPS 2014 Cloud 2 (19,35 p/m)
Windows Server 2012R2
4 vCores (zelfde verhaal)
4GB RAM
50GB HDD
100Mbps bandbreedte en 10TB verkeer (is 100Mbps zorgwekkend?)
[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 09-05-2015 21:51 ]
Fanaleds.com