Op zoek naar een VPS aanbieder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Ik heb een klein hobby project op een spel genaamd Live for Speed. Momenteel heb daarvoor een aparte host voor het spel, en een aparte host voor de bijhorende website met database, en draai ik nog een Windows applicatie op mijn thuisserver die informatie uit de game server haalt. Omdat alles losstaat heb ik nogal wat overhead natuurlijk. Ook de communicatie van de applicatie van en naar de server en website is niet ideaal met een eigen API (omdat de MySQL database niet te benaderen is van buitenaf). Het merendeel van de spelers komt gewoon uit Europa, dus een server ergens hier in de buurt (NL, UK, FR, DE) zou wel echt belangrijk zijn.

Het leek mij dus wel een slim idee om een enkele VPS te regelen waar ik alles op zet. Om het samen te vatten:
  • Simpele game server (verbruikt erg weinig RAM, CPU en netwerk
  • Een kleine MySQL Database
  • Een PHP website die informatie ophaalt uit de database (zullen nog geen honderden mensen per dag op zitten)
  • Zelfgemaakt C# applicatie die 'inhaakt' in de server en communiceert (statistieken bijvoorbeeld) met de database
Nu heb ik al een paar dagen het internet rondgezicht, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel aanbieders. Wat is nou een goede, en wat niet? Ik heb wel een aantal dingen in mijn hoofd die ik denk te willen (omdat ik geen ervaring heb met een VPS):
  • Windows Server 2012R2 (met RDP)
  • Het liefste minimaal 2GB RAM
  • 2 vCores
  • Qua HDD opslag ben ik niet zo veeleisend, maar mocht er ooit nog een uitbreiding plaatsvinden is het wel fijn om voldoende te hebben, iets van 100GB?
  • Een dedicated IP-adres met (als het kan) een 1GB connectie
  • Dataverkeer zal ook niet spannend zijn, denk dat ik aan 2000GB per maand meer dan genoeg heb
Waar ik wel aan zit te denken: dit zou ook wel interessant zijn om te gebruiken als web-developer zijnde. Als ik nu voor vrienden/familie een simpele website bouw kost het telkens zo rond de 40 euro per jaar per website om dat online te houden. Omdat het allemaal geen spannende website zijn leek het mij ook wel interessant om dus zelf alles te hosten en alleen nog maar de domeinnamen te registreren. Met een systeem zoals Plesk bijvoorbeeld (gebruik ik dagelijks op werk), of een vergelijkbaar systeem (heeft Windows daar iets moois voor ingebouwd?) zou dat natuurlijk redelijk makkelijk te beheren moeten zijn. Zo kan ik ook de kosten enigszins terugwinnen van de VPS.

Als iemand mij een beetje op weg kan helpen graag. Het liefste een provider die maandelijks op te zeggen is, mocht het niet bevallen. Ik wil graag onder de 20 euro per maand blijven.

Ik heb wel een host gevonden die voldoet aan mijn eisen en ook nog betaalbaar is. Een andere host (Strato) heb ik ook nog gevonden, maar daar vond ik weer heel veel negatieve reviews van, en de rest biedt gewoon vergelijkbare producten. Het is dus voor mij erg lastig. Een die wel opvalt:

TransIP PureSSD X4 met Windows Server 2012 R2 (17,50p/m 27,50p/m :-( )
Windows Server 2012R2
2x intel Xeon (Geen idee hoe snel of wat dan ook)
4GB RAM (geen idee of dat shared of gegarandeerd is)
150GB SSD
5TB Dataverkeer
1 IP-adres

Hoewel ik slechte dingen heb gelezen over Strato, wil ik het toch nog wel neerzetten mocht iemand er wel goede ervaringen mee hebben:

Strato VPS Level 2 (16 p/m)
Windows Server 2012R2
4 CPU vCores (Geen idee wat/hoe snel)
4GB RAM (ook geen idee of dat shared is)
400GB SSD/HDD (?)
Unlimited traffic
Bonus: Plesk 12 Unlimited

Argeweb Basic (14,95 p/m)
Windows Server 2012R2
2 cores (weer geen idee wat voor cores, of snelheid)
2GB RAM
100GB HDD
5TB traffic

OVH VPS 2014 Cloud 2 (19,35 p/m)
Windows Server 2012R2
4 vCores (zelfde verhaal)
4GB RAM
50GB HDD
100Mbps bandbreedte en 10TB verkeer (is 100Mbps zorgwekkend?)

[ Voor 11% gewijzigd door Bose321 op 09-05-2015 21:51 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Beetje laat, maar lijkt meer iets voor IH.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 15:56
Heb zelf een Minecraft servertje draaien bij Versio. Wel kleinschalig maar tot op heden geen problemen ondervonden.

2 cores 2 CPU's en 2 GB RAM kost je daar 19,99 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
TransIP is een goede, niet de goedkoopste maar wel goed(ik ben bekend met hoe ze hun VPSen uitrollen). Welke CPU hangt er van af van op welke node je zit en wanneer een node te vol raakt wordt er automatisch gemigreerd zodat er ademruimte vrij komt.

Wil je goedkoop dan kan je kijken naar Runabove(is van OVH) en dan de Sandbox variant, storage kan je bijkopen voor 1 cent per GB/maand, maar dat gaat dan via de Openstack API.

Het fijne aan die dingen is dat ze zo goedkoop zijn dat je er meerdere kan draaien voor de prijs van 1 grote. Hou er wel rekening mee dat je geen standaard root account hebt, maar mocht je dat nodig hebben dan zijn daar workarounds voor.

Moet het nog goedkoper, dan vind je misschien iets op lowendbox.com

[ Voor 17% gewijzigd door Exphy op 21-05-2015 23:21 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."