Onze VVE heeft een eigen elektriciteitsaansluiting voor het gedeelde trappenhuis. Deze aansluiting wordt enkel gebruikt door 4 lichtbronnen in het trappenhuis (die vanzelf uitgaan), de bel en het op afstand open kunnen doen van de voordeur. Aan elektriciteit zijn we zo'n 13 kWh per jaar kwijt, oftewel enkele euro's. De vaste kosten van een elektriciteitsaansluiting (bestaande uit netwerkkosten en belasting) bedragen zo'n €290. Dan heb je nog de 'beperkte heffingskorting voor WOZ-objecten zonder een verblijfsfunctie' waardoor er op bovenstaande bedragen gelukkig €119,62 in korting wordt gebracht, maar die is per 1 januari 2015 afgeschaft.
Dit gaat natuurlijk nergens over
, dus ik vroeg me af of er geen alternatieven zijn om de elektriciteitsvoorziening van het trappenhuis te verzorgen. Ik heb er niet veel verstand van, maar ik zat te denken aan een systeem dat werkt op (oplaadbare) batterijen. Bijvoorbeeld, tien 1.2V Eneloop AA's in serie en dan een 12V naar 230V omvormer oid.
Ik heb me rot gezocht, maar ik kon geen alternatieven vinden. Dat terwijl enorm veel mensen ook dit probleem moeten hebben. Nou weet ik dat veel mensen simpelweg de elektriciteitsaansluiting van een van de woningen gebruiken, maar dat schijnt niet legaal te zijn. Dus wie kan mij verder helpen met een legaal alternatief?
Dit gaat natuurlijk nergens over
Ik heb me rot gezocht, maar ik kon geen alternatieven vinden. Dat terwijl enorm veel mensen ook dit probleem moeten hebben. Nou weet ik dat veel mensen simpelweg de elektriciteitsaansluiting van een van de woningen gebruiken, maar dat schijnt niet legaal te zijn. Dus wie kan mij verder helpen met een legaal alternatief?