Toon posts:

BBG basismodel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ben nieuw hier en had graag wat advies voor een leek ! Je ziet tegenwoordig het bos niet meer door de bomen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc om te mailen, snel surfen, tv series en films kijken. Softwarematig zou ik vooral freeware gebruiken, ook een alternatief besturingsprogramma. niet gamen , geen videobewerking

Wat mag het systeem gaan kosten?
450 incl verzending en assemblage

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
eventueel nieuw beeldscherm

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ssd en i3 wordt me overal aangeraden ?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? neen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
vooral kwalitatief films kijken, ook geluid vind ik een belangrijk punt ,
is dan een grafische kaart ook nodig ?
wil ook graag meer 3.0 usb aansluitingen , of is dat niet nodig ?
ook graag twee hdmi uitgangen
kan dit alles met de BBG basis mei 2015 ?

Ga je overklokken?
weet zelf ni wat da wil zeggen , :)

Intel Celeron G1840 Boxed

ASRock H81M-HDS

Fractal Design Core 1100

Crucial CT51264BA160BJ

Antec VP350P

Crucial BX100 120GB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2015 15:49 ]

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 18:47

timal

hey

Voortaan even een mooi lijstje maken, dat doe je zo. Maar omdat ik in een goede bui ben heb je mazzel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 36,95€ 36,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,50€ 46,50
1Fractal Design Core 1100€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 26,95€ 26,95
1Antec VP350P€ 33,49€ 33,49
1Crucial BX100 120GB€ 62,50€ 62,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 233,34
ssd en i3 wordt me overal aangeraden ?
Zoals je zelf al aangaf is een SSD inderdaad aan te raden. Een goede keus, maar wil je wat meer zou ik de 250GB uitvoering pakken, zit je net even wat ruimer en het is niet dat het zo onwijs veel meer kost. Mocht je er echt zeker van zijn het niet te gebruiken dan hoeft het natuurlijk niet.
Een i3 is leuk, maar voor je opgesomde taken is de Celeron uit de BBG voldoende naar mijn mening.
vooral kwalitatief films kijken, ook geluid vind ik een belangrijk punt ,
is dan een grafische kaart ook nodig ?
Een grafische kaart heb je in jouw geval niet nodig, het gaat niet helpen je geluid te verbeteren en om een film te kijken is die Celeron ook goed genoeg.
wil ook graag meer 3.0 usb aansluitingen , of is dat niet nodig ?
Ik denk dat je zelf het beste uit kan maken of je die extra usb3 poorten nodig hebt.
ook graag twee hdmi uitgangen
Dit moederbord heeft één hdmi-uitgang, maar ook een DVI-uitgang die zo goed als hetzelfde signaal doorgeeft alleen dan zonder audio. Mag ik vragen waarvoor je twee hdmi-uitgangen nodig hebt?

In ieder geval succes, de build die in je had voorgesteld ziet er in ieder geval goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de reactie

twee hdmi uitgangen om twee tv's aan te sluiten

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

2 maal HDMI zul je nergens vinden, kost simpelweg teveel geld en ruimte. Een gemiddeld mobo heeft VGA, HDMI en DVI aan boord, Dat alles en DP zie je ook wel, maar 2 maal HDMI heb ik nog nooit gezien op een videokaart of mobo.

Wat je kan doen, als een van de TV's S/PDIF ondersteunt of als je een reciever gebruikt, pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 als mobo nemen, de ene TV via HDMI aansluiten, en de andere via DVI -> HDMI + optisch geluid aansluiten.

Of een HDMI switch [bestaan vast wel, denk ik] kopen, maar dan kun je maar naar 1 TV tegelijkertijd kijken.

People as things, that’s where it starts.

• RGAT
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zondag 10 mei 2015 @ 02:56:
2 maal HDMI zul je nergens vinden, kost simpelweg teveel geld en ruimte. Een gemiddeld mobo heeft VGA, HDMI en DVI aan boord, Dat alles en DP zie je ook wel, maar 2 maal HDMI heb ik nog nooit gezien op een videokaart of mobo.

Wat je kan doen, als een van de TV's S/PDIF ondersteunt of als je een reciever gebruikt, pricewatch: Gigabyte GA-H81M-HD3 als mobo nemen, de ene TV via HDMI aansluiten, en de andere via DVI -> HDMI + optisch geluid aansluiten.

Of een HDMI switch [bestaan vast wel, denk ik] kopen, maar dan kun je maar naar 1 TV tegelijkertijd kijken.
Of een klein videokaartje a 30-40 euro als het toch niets zwaars moet draaien ;)

Fixing things to the breaking point...

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Da's duurder dan je tv via een ombouwblokje en extra kabeltje aansluiten. En gezien TS niet op Windows gaat draaien krijg je ook gedoe met de drivers, ik kan het iig niet aanraden.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1