Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies voor nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pawl
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-05-2015
Beste allen,

Ik ben voor mezelf op zoek naar een nieuwe laptop, de oude voldoet niet meer. Ik ben echter nogal onbekend met die verschillende hardware en heb bv geen idee hoe groot nou het wezenlijke verschil is in performance tussen i5 en i7 processor, om maar eens wat te noemen. Vandaar dat ik graag jullie advies aan hoor.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil de laptop met name gebruiken voor gaming. Het type games dat ik speel is Football Manager (met zo veel mogelijk spelers), en grand strategy games. Geen recente shooters zoals Battlefield oid. Ik ben van plan binnenkort Cities:Skylines te spelen, en dan het liefst enorme steden bouwen. Ik begreep dat je daar toch een behoorlijke videokaart voor nodig hebt.
Verder zal ik 'm gebruiken voor simpel internetten, tekstverwerking etc.

Wat is je budget?
Onder 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Voornamelijk voor thuis, beneden op de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb uit onbetrouwbare bron vernomen dat Acer niet zo goed is? Het maakt me eigenlijk niet zo veel uit.

Alvast bedankt voor jullie tijd en info!

Groet,
Pawl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10:29
Wat dacht je van deze: pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-571G-5055

Is een snelle en nog redelijk compacte gamelaptop welke de meeste spellen (GTA 5, Battlefield4 etc) op medium/high aankan. Ligt onder de 1000 wat mooi megenomen is.
Je kan wel voor een nóg krachtigere laptop gaan maar deze voldoet ook meer dan genoeg. :)

Acer is geen slecht merk meer. Waar ze vroeger vooral een budgetmerk waren brengen ze nu kwalitatief goede laptops uit, welke niet slechter zijn dan Asus/MSI etc. Thuis hebben wij 3 Acer laptops in gebruik en ze bevallen prima :)

[Voor 21% gewijzigd door brick5492 op 09-05-2015 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
In de Acer hierboven zit een Ultra low voltage processor, da's nu niet direct wat je wilt hebben als je een krachtige laptop wilt lijkt me.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True