Hallo medetweakers,
Ik ben begin dit schooljaar begonnen met een opleiding technische informatica.
Uiteraard heb je hier een mooi laptopje voor nodig, en op dit moment doe ik dit met een Asus K53SV van ongeveer 4,5 jaar oud. Deze is dus nodig aan vervanging toe.
Wat ga je met je laptop doen?
OS maakt mij niet zo heel veel uit, ik ben bijvoorbeeld bereid om te wennen aan Mac OSX.
Wil je gamen?
Heel af en toe speel ik wel is een spelletje, maar dit doe ik dan vaak op mijn Gaming PC thuis, het is dus geen vereiste, maar wel mooi meegenomen als het erin zit
Video's of foto's bewerken?
Omdat ik ook regelmatig een website design maak, gebruik ik regelmatig Adobe Photoshop, maar daar blijft het ook bij.
Voor de rest wordt de laptop gebruikt voor het programmeren in verschillende talen en het basis emailen en browsen.
Wat is je budget?
Mijn maximale budget hangt ongeveer op €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal elke dag mee gaan naar school waar ik het zelf redelijk prettig vind om zo lang mogelijk vlot (dus niet windows energiebesparing oid) te kunnen werken en thuis weer aan de lader te leggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben eigenlijk uitgekomen bij twee laptops.
• pricewatch: BTO X-Book 15CL63
• pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB
De macbook trekt mij ergens wel door de solide bouwkwaliteit en de lange accu duur. Ik besef me wel dat ik bootcamp zal moeten installeren om Microsoft Visual Studio te kunnen gebruiken, maar dit zal maar 3 of 4 weken per jaar zijn. Ik zie ze er bij mij op school regelmatig mee rondlopen en zijn toch wel erg mooi.
De BTO laptop trok mijn aandacht door zijn specs.
Man man man wat een hardware zit er in die laptop, maar de vraag is nu, heb ik het nodig?
En is de laptop van dergelijke kwaliteit dat hij het 3 á 4 jaar (het liefst langer natuurlijk) volhoud?
Welke keuze zou voor een technische informaticus het meest logisch zijn?
En zijn er nog andere interessante alternatieven die ik gemist heb?
Ik ben begin dit schooljaar begonnen met een opleiding technische informatica.
Uiteraard heb je hier een mooi laptopje voor nodig, en op dit moment doe ik dit met een Asus K53SV van ongeveer 4,5 jaar oud. Deze is dus nodig aan vervanging toe.
Wat ga je met je laptop doen?
OS maakt mij niet zo heel veel uit, ik ben bijvoorbeeld bereid om te wennen aan Mac OSX.
Wil je gamen?
Heel af en toe speel ik wel is een spelletje, maar dit doe ik dan vaak op mijn Gaming PC thuis, het is dus geen vereiste, maar wel mooi meegenomen als het erin zit
Video's of foto's bewerken?
Omdat ik ook regelmatig een website design maak, gebruik ik regelmatig Adobe Photoshop, maar daar blijft het ook bij.
Voor de rest wordt de laptop gebruikt voor het programmeren in verschillende talen en het basis emailen en browsen.
Wat is je budget?
Mijn maximale budget hangt ongeveer op €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal elke dag mee gaan naar school waar ik het zelf redelijk prettig vind om zo lang mogelijk vlot (dus niet windows energiebesparing oid) te kunnen werken en thuis weer aan de lader te leggen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en ben eigenlijk uitgekomen bij twee laptops.
• pricewatch: BTO X-Book 15CL63
• pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB
De macbook trekt mij ergens wel door de solide bouwkwaliteit en de lange accu duur. Ik besef me wel dat ik bootcamp zal moeten installeren om Microsoft Visual Studio te kunnen gebruiken, maar dit zal maar 3 of 4 weken per jaar zijn. Ik zie ze er bij mij op school regelmatig mee rondlopen en zijn toch wel erg mooi.
De BTO laptop trok mijn aandacht door zijn specs.
Man man man wat een hardware zit er in die laptop, maar de vraag is nu, heb ik het nodig?
En is de laptop van dergelijke kwaliteit dat hij het 3 á 4 jaar (het liefst langer natuurlijk) volhoud?
Welke keuze zou voor een technische informaticus het meest logisch zijn?
En zijn er nog andere interessante alternatieven die ik gemist heb?
Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6