Hey,
Ik heb zojuist van een mede-tweaker een Sapphire R9 290X Tri-X OC overgenomen.
Daar was de kaart werkend te zien zonder problemen.
Toen ik thuis was natuurlijk gelijk aansluiten, maar hij deed het niet goed.
Ik heb hier een beschrijving van wat ik heb gedaan:
We hebben de oude videokaart (Nvidia GTX 560) uit mijn pc gehaald en hem toen vervangen door de R9 290X.
Toen we hem voor het eerst opstarten kregen we beeld, maar er zaten heel veel rode horizontale strepen door het beeld.
We hebben toen via de site van sapphire de goede videokaart (Sapphire r9 290 tri-X OC) gekozen en hebben toen via AMD Catalyst geprobeerd de drivers te installeren.
Alles leek het te doen, en toen moesten we de pc opnieuw opstarten, de rode strepen waren er nog steeds en er zijn ondertussen ook nog gele strepen bij gekomen.
Na het 'windows starten' blijft hij vastlopen.
Als we dan in safe mode de computer opstarten, krijgen we te zien dat de drivers niet goed werken. We hebben het nu al meerdere keren geprobeerd.
We weten zeker dat alles goed is aangesloten in de pc.
Het ligt niet aan mijn monitor, want als ik mijn GTX 560 weer aansluit werkt alles goed.
Ik denk zelf dat het een driver issue is maar ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen?
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
EDIT: In de bios zitten er ook al rode strepen.
Hier een afbeelding:
Ik heb zojuist van een mede-tweaker een Sapphire R9 290X Tri-X OC overgenomen.
Daar was de kaart werkend te zien zonder problemen.
Toen ik thuis was natuurlijk gelijk aansluiten, maar hij deed het niet goed.
Ik heb hier een beschrijving van wat ik heb gedaan:
We hebben de oude videokaart (Nvidia GTX 560) uit mijn pc gehaald en hem toen vervangen door de R9 290X.
Toen we hem voor het eerst opstarten kregen we beeld, maar er zaten heel veel rode horizontale strepen door het beeld.
We hebben toen via de site van sapphire de goede videokaart (Sapphire r9 290 tri-X OC) gekozen en hebben toen via AMD Catalyst geprobeerd de drivers te installeren.
Alles leek het te doen, en toen moesten we de pc opnieuw opstarten, de rode strepen waren er nog steeds en er zijn ondertussen ook nog gele strepen bij gekomen.
Na het 'windows starten' blijft hij vastlopen.
Als we dan in safe mode de computer opstarten, krijgen we te zien dat de drivers niet goed werken. We hebben het nu al meerdere keren geprobeerd.
We weten zeker dat alles goed is aangesloten in de pc.
Het ligt niet aan mijn monitor, want als ik mijn GTX 560 weer aansluit werkt alles goed.
Ik denk zelf dat het een driver issue is maar ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen?
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt
EDIT: In de bios zitten er ook al rode strepen.
Hier een afbeelding:

[ Voor 4% gewijzigd door (Jasey) op 09-05-2015 09:27 ]