Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe videokaart, rode strepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 29-11-2019
Hey,

Ik heb zojuist van een mede-tweaker een Sapphire R9 290X Tri-X OC overgenomen.
Daar was de kaart werkend te zien zonder problemen.

Toen ik thuis was natuurlijk gelijk aansluiten, maar hij deed het niet goed.

Ik heb hier een beschrijving van wat ik heb gedaan:

We hebben de oude videokaart (Nvidia GTX 560) uit mijn pc gehaald en hem toen vervangen door de R9 290X.
Toen we hem voor het eerst opstarten kregen we beeld, maar er zaten heel veel rode horizontale strepen door het beeld.
We hebben toen via de site van sapphire de goede videokaart (Sapphire r9 290 tri-X OC) gekozen en hebben toen via AMD Catalyst geprobeerd de drivers te installeren.
Alles leek het te doen, en toen moesten we de pc opnieuw opstarten, de rode strepen waren er nog steeds en er zijn ondertussen ook nog gele strepen bij gekomen.
Na het 'windows starten' blijft hij vastlopen.
Als we dan in safe mode de computer opstarten, krijgen we te zien dat de drivers niet goed werken. We hebben het nu al meerdere keren geprobeerd.
We weten zeker dat alles goed is aangesloten in de pc.

Het ligt niet aan mijn monitor, want als ik mijn GTX 560 weer aansluit werkt alles goed.
Ik denk zelf dat het een driver issue is maar ik heb geen idee hoe ik dit moet fixen?
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

EDIT: In de bios zitten er ook al rode strepen.
Hier een afbeelding:

[Voor 4% gewijzigd door (Jasey) op 09-05-2015 09:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09:11
je ram geheugen eruit en er in.. werkt vaak ;)

Intel Core i7 8700K | ASRock Z370M-ITX/ac | Corsair Vengeance LPX 3200Mhz | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Dat zal ik morgen eens proberen, Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:11

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Probeer DDU eens in de veilige modus: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Die zal ik zo ook even proberen,
Iemand ook nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Zou het kunnen zijn dat mijn moederbord het probleem is?
Ik heb namelijk een moederbord die bij een standaard medion zat, en volgensmij werkt de bios niet goed met deze kaart, maar medion brengt geen bios updates uit. En ik kan de UEFI niet aanpassen bij deze versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Wat voor voeding zit erin?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit ziet er toch uit als defect VRAM... heb je de juiste maatregelen (anti-ESD maatregelen) genomen bij vervoer en inbouwen?

Voeding kán ook een factor zijn, maar tenzij je resultaten behaalt met het veranderen van je geheugenvoltage zal ik het daar niet vanaf laten hangen. Wat voor voeding heb je?

[Voor 41% gewijzigd door Umbrah op 09-05-2015 11:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Ik heb de coolermaster B700.
Maar heeft het nut als ik een nieuw moederbord koop? Want na even rondkijken had ik iets gevonden dat je iets met UEFI moet doen.

Bij vervoer heb ik de videokaart met de ventilatoren naar onder gewoon op mijn schoot gelegd.

[Voor 23% gewijzigd door (Jasey) op 09-05-2015 11:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• A87
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
kapot videogeheugen.. ik spreek uit ervaring

[Voor 39% gewijzigd door A87 op 09-05-2015 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Repelsteeltje83
  • Laatst online: 31-08-2015
kan je de kaart niet bij een vriend testen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Als het kapot videogeheugen is? Is er dan nog wat aan te doen? Anders €290 weg ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:07

SkyStreaker

Draaierig!

(Jasey) schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:52:
Ik heb de coolermaster B700.
Maar heeft het nut als ik een nieuw moederbord koop? Want na even rondkijken had ik iets gevonden dat je iets met UEFI moet doen.

Bij vervoer heb ik de videokaart met de ventilatoren naar onder gewoon op mijn schoot gelegd.
Volgende keer: vraag of hij nog een antistatisch zakje heeft waar iets dergelijks in kan, of op zijn minst een kartonnen doosje, volgepropt met papier. Dit is gewoon funest.

Al die tips zijn trouwens ook leuk en aardig, maar ook uit ervaring: probeer dit eens. stroom van de computer (is hij geaard?), netsnoer d'r uit. Gewoon voor de volledigheid, powerknop 30 sec. ingedrukt houden. Kaart eruit halen, ff uurtje of 3-4 met rust laten. Probeer het dan nog eens.

Edit: suggestie van Phaetom, ook een hele goede om even na te gaan.

[Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 09-05-2015 13:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 19:57

PhaeTom

See you at the party, Richter!

Werk je op dezelfde aansluiting als de verkoper? Als hij een demo gaf op DVI en jij op VGA werkt, kan het gaan om een gebogen pinnetje in de connector op de kaart of in jouw kabel.

Give this people airgh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Bedankt voor de reactie, ik zal ze beide even testen.

Ik heb nu nog even een vraagje, als het video ram kapot is, dan start de computer toch nog gewoon goed op alleen is het beeld nogal apart?
Bij mij blijft hij namelijk op een zwart beeld hangen na het 'Windows starten' scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Draaierig!

Graag even nu gaan doen wat wij je aanraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:46
Had je wel de oude drivers eerst verwijderd? Het lijkt niet op een driver conflict, maar dat kan soms toch voor vreemde problemen zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Draaierig!

Assix schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:26:
Had je wel de oude drivers eerst verwijderd? Het lijkt niet op een driver conflict, maar dat kan soms toch voor vreemde problemen zorgen.
Oude drivers zorgen niet voor strepen in de BIOS ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 18:46
SkyStreaker schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:32:
[...]

Oude drivers zorgen niet voor strepen in de BIOS ;)
Ah, ik zag de screenshot. Ik heb gemist dat de strepen ook in de bios voorkwamen. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Skystreaker, wat je had aangeraden had ik in de nacht al gedaan, ik zat gisteravond al met het probleem, en toen heb ik de stekkers ook uit de pc getrokken, op de aanknop gedrukt voor het laatste beetje stroom, en toen is hij 7 uur met rust gelaten. Of is die 30 seconden echt nodig?

Ik kreeg net een bericht van de verkoper die zei welke aansluiting er naar de monitor zat, beide geprobeerd maar helaas.

Ik ga nu naar een vriend om te kijken of hij het daar wel doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

In een auto neem ik aan?

Want ik merk zelf regelmatig, als ik uit een auto stap, dat ik dan nog wel eens een flinke pets stroom krijg als ik aan het metaal van de deur kom (statische lading). Zo'n klap stroom is funest voor gevoelige elektronica zoals een videokaart.

Gezien je aangeeft dat de strepen al in de BIOS/POST te zien is, kun je wel met zekerheid zeggen dat het videogeheugen defect is.
Je kan eventueel nog testen in een andere PC (om een compatibiliteitsprobleem uit te sluiten), maar ik vrees toch voor het ergste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvertH
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16:17
Inmiddels de kaart in mijn pc getest en hij doet het prima :)
Tijd voor een nieuw moederbord dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-09 19:46
EvertH schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:43:
Inmiddels de kaart in mijn pc getest en hij doet het prima :)
Tijd voor een nieuw moederbord dus.
Hadden jullie alle poorten gecheckt (DVI/VGA)? En vergeet ook niet de versienummer te noteren, kan handig zijn.

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:31
Hoe lang is het getest? als je laten we zeggen 10 % van het video geheugen defect is en jij spreekt op moment van draaien maar 20 % aan heb je dus grote kans dat je die 10% mist

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat zegt niks; als je alles verkeerd hebt aangesloten, draait de hele PC op Rail2 en die levert maximaal 288W vermogen. Je CPU en GPU zullen onder load bijna de hele rail belasten.

Dat het ook voorkomt in de BIOS is wel vreemd maar ik moet eerlijk zeggen dat er weinig tot niets aan informatie in het topic staat anders dan "in twee andere PC's werkt de 290 wel en hiervoor werkte mijn 560 ook goed in mijn PC".

/edit: ik kan het niet helemaal correct vinden maar klopt het dat de Sapphire R9 290X Tri-X OC 2x 8-pin prik nodig heeft en de Coolermaster B900 er maar eentje heeft? 1x 8pin, 1x 6pin en 75W uit PCI-e voor een max van 300W; dat is best heftig.

[Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 09-05-2015 16:33]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• (Jasey)
Ik heb het gevonden, mijn moederbord ondersteunde de kaart niet.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True