Beste Tweakers,
Ik heb zojuist een upgrade van mijn desktop voltooid.
Hierbij heb ik mijn oude moederbord (Intel DX58SO) + processor (i7 920) behouden, omdat mijn processor nog mee zou kunnen door middel van een overclock.
Om een betere overclocking te realiseren heb ik een nieuwe CPU koeler besteld en inmiddels geïnstalleerd.
Het gaat hierbij om de volgende koeler: http://tweakers.net/price...rue-spirit-140-power.html
De i7 920 heeft idle hoge temperaturen, op 100% load zelfs op 100 Celcius!! (zie screenshots hieronder)
Idle (1% load):

Stress test (100% load)

Uiteraard heb ik mijn strestest weer snel beëindigt gezien de hoge temperaturen.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met de installatie / koelpasta van de CPU koeler op mijn processor.
Tijdens de installatie van de CPU koeler heb ik de volgende stappen doorlopen:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem (waarschijnlijk zal de CPU - koeler opnieuw geinstalleerd moeten worden?)
P.S. ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek heb neergezet)
Ik heb zojuist een upgrade van mijn desktop voltooid.
Hierbij heb ik mijn oude moederbord (Intel DX58SO) + processor (i7 920) behouden, omdat mijn processor nog mee zou kunnen door middel van een overclock.
Om een betere overclocking te realiseren heb ik een nieuwe CPU koeler besteld en inmiddels geïnstalleerd.
Het gaat hierbij om de volgende koeler: http://tweakers.net/price...rue-spirit-140-power.html
De i7 920 heeft idle hoge temperaturen, op 100% load zelfs op 100 Celcius!! (zie screenshots hieronder)
Idle (1% load):

Stress test (100% load)

Uiteraard heb ik mijn strestest weer snel beëindigt gezien de hoge temperaturen.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met de installatie / koelpasta van de CPU koeler op mijn processor.
Tijdens de installatie van de CPU koeler heb ik de volgende stappen doorlopen:
- Verwijderen stock CPU-koeler van moederbord / processor
- Verwijderen van oude koelpasta (Gebruik gemaakt van ArctiClean)
- Aanbrengen van nieuwe koelpasta op CPU
- Installeren van Nieuwe CPU-koeler (Thermalright True Spirit 140) op CPU
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Desktop Board DX58SO | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 372,- | € 372,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 104,- | € 104,- |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
1 | Thermalright True Spirit 140 Power | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 64,41 | € 64,41 |
1 | Corsair Gaming GS600 (2013 edition) | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial BX100 500GB | € 174,90 | € 174,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 857,21 |
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem (waarschijnlijk zal de CPU - koeler opnieuw geinstalleerd moeten worden?)
P.S. ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek heb neergezet)