Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal dit als mijn nieuwe werkpaard gaan zien thuis, ik verwacht er voornamelijk op te surfen, het gehele Adobe software pakket en wat VM. Gamen ben ik niet direct veel van plan, maar het zou leuk zijn om mee te spelen met vrienden wanneer ik word uitgenodigd voor de titels als GTA V, LoL etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget weet ik het niet direct, dit wordt mijn eerste custom build en ik zit een beetje tussen de 800 en 1200 euro, maar iets daarboven mag ook wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de Logitech G502 muis, het Steelseries 6GV2 toetsenbord en de Superlux HD633 headset, dus op dat vlak ben ik voorzien. Misschien wil ik een nieuwe (1440p) monitor kopen maar dit zal buiten mijn aangegeven budget vallen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua processor dacht ik aan een Intel Core i5 met minimaal 4 cores, als videokaart lijkt een GTX970 me wel goed, 980 is zeker weten overkill. Qua moederbord heb ik geen idee, ik wil in ieder geval 4 slots met maximaal 32 GB ram. Ik denk aan 16 GB ram geheugen genoeg te hebben maar ik wil wel veel opslaggeheugen. Als laatste heb ik een card- en dvd reader nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alleen qua kast wil ik een Fractil Design case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build moet redelijk tot stil zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb er nog geen ervaring mee maar misschien wil ik dat wel gaan doen ja.
Eigen inbreng:
Ik zal dit als mijn nieuwe werkpaard gaan zien thuis, ik verwacht er voornamelijk op te surfen, het gehele Adobe software pakket en wat VM. Gamen ben ik niet direct veel van plan, maar het zou leuk zijn om mee te spelen met vrienden wanneer ik word uitgenodigd voor de titels als GTA V, LoL etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua budget weet ik het niet direct, dit wordt mijn eerste custom build en ik zit een beetje tussen de 800 en 1200 euro, maar iets daarboven mag ook wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de Logitech G502 muis, het Steelseries 6GV2 toetsenbord en de Superlux HD633 headset, dus op dat vlak ben ik voorzien. Misschien wil ik een nieuwe (1440p) monitor kopen maar dit zal buiten mijn aangegeven budget vallen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua processor dacht ik aan een Intel Core i5 met minimaal 4 cores, als videokaart lijkt een GTX970 me wel goed, 980 is zeker weten overkill. Qua moederbord heb ik geen idee, ik wil in ieder geval 4 slots met maximaal 32 GB ram. Ik denk aan 16 GB ram geheugen genoeg te hebben maar ik wil wel veel opslaggeheugen. Als laatste heb ik een card- en dvd reader nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alleen qua kast wil ik een Fractil Design case.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build moet redelijk tot stil zijn.
Ga je overklokken?
Ik heb er nog geen ervaring mee maar misschien wil ik dat wel gaan doen ja.
Eigen inbreng:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger | € 162,90 | € 162,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 105,50 | € 105,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 630W CM | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 104,04 | € 104,04 |
| 1 | Recom RC-DR-A3 All in one card reader | € 6,95 | € 6,95 |